Consumer Trends and Market Research (5 ECTS)
Code: C-10126-YL00DD63-3001
General information
- Enrollment
- 20.11.2024 - 10.01.2025
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 19.03.2025 - 30.05.2025
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 ECTS
- Institution
- LAB University of Applied Sciences, Verkkokampus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 15
- Course
- C-10126-YL00DD63
Learning outcomes
Student is able to - analyze and interpret consumer behavior and its trends in different market situations - master the key methods of market research and apply them in practice - utilize insights from consumer behavior
Prerequisites
Suositeltavaa on, että opiskelijalla on aiemmin suoritettu korkeakoulututkinto.
Teaching methods
Kurssi toteutetaan aikavälillä 19.3. – 30.5.2025. Luentoja on neljä kertaa: 19.3. 2025 klo 17.00–20.00 Kuluttajatrendit osa 1. Riitta Forsten-Astikainen 9.4. 2025 klo 17.00–20.00 Kuluttajatrendit osa 2. Riittta Forsten-Astikainen 23.4. klo 17.00–20.00 Markkinatutkimus osa 1. Tuuli Mirola 7.5. klo 17.00–20.00 Markkinatutkimus osa 2. Tuuli Mirola Kilpailu- ja kuluttajatrendien osalta kaksi välitenttiä (monivalintatentit Moodlessa) sekä kirjallinen oppimistehtävä, palautus Moodleen 30.5.2025 mennessä. Markkinatutkimuksen osalta välitehtävät (tarkemmat tiedot Moodlessa) ja kirjallinen oppimistehtävä, palautus Moodleen 23.5.2025 mennessä.
Learning materials and recommended literature
Suomen- ja englanninkielinen materiaali Moodlessa
Alternative completion methods of implementation
Ei muita suoritustapoja
Exam dates and retake possibilities
Uusintatentit (2 kpl) syksyllä 2025. Tarkemmat tiedot Moodlessa.
International connections
Moodle verkko-oppimisympäristö, Teams tai Zoom-kanavat
Student workload
5 cr = 135 hours student work
Content scheduling
- Kuluttajakäyttäytymisen perusteet ja trendit - Kuluttajakäyttäytymiseen liittyvät psykologiset tekijät - Markkinointistrategiat - Markkinointi ja sen tehtävät - Markkinoinnin johtaminen, suunnittelu ja analysointi - Markkinointitutkimus ja sen tehtävät, tavoitteet ja kohteet - Tutkimusstrategia ja menetelmät - Tutkimuksen raportointi
Assessment methods and criteria
- Moodle tentit 2 kpl (kuluttajatrendit), arviointi 5-0, muodostaa 10 % kokonaisarvosanasta - Kirjallinen oppimistehtävä (kuluttajatrendit), arviointi 5–0/täydennettävä, muodostaa 40 % kokonaisarvosanasta. - Välitehtävä (markkinatutkimus), arviointi hyväksytty/täydennettävä/hylätty - Kirjallinen oppimistehtävä (markkinatutkimus), arviointi 5-0, muodostaa 50% kokonaisarvosanasta.
Evaluation scale
1-5