Consumer Trends and Market Research (5 ECTS)
Code: C-10126-YL00DD63-3001
General information
- Enrollment
-
20.11.2024 - 10.01.2025
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
19.03.2025 - 30.05.2025
Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 ECTS
- Institution
- LAB University of Applied Sciences, Verkkokampus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 15
- Course
- C-10126-YL00DD63
Materials
Suomen- ja englanninkielinen materiaali Moodlessa
Exam schedules
Uusintatentit (2 kpl) syksyllä 2025. Tarkemmat tiedot Moodlessa.
International connections
Moodle verkko-oppimisympäristö, Teams tai Zoom-kanavat
Completion alternatives
Ei muita suoritustapoja
Evaluation methods and criteria
- Moodle tentit 2 kpl (kuluttajatrendit), arviointi 5-0, muodostaa 10 % kokonaisarvosanasta - Kirjallinen oppimistehtävä (kuluttajatrendit), arviointi 5–0/täydennettävä, muodostaa 40 % kokonaisarvosanasta. - Välitehtävä (markkinatutkimus), arviointi hyväksytty/täydennettävä/hylätty - Kirjallinen oppimistehtävä (markkinatutkimus), arviointi 5-0, muodostaa 50% kokonaisarvosanasta.
Student workload
5 cr = 135 hours student work
Content scheduling
- Kuluttajakäyttäytymisen perusteet ja trendit - Kuluttajakäyttäytymiseen liittyvät psykologiset tekijät - Markkinointistrategiat - Markkinointi ja sen tehtävät - Markkinoinnin johtaminen, suunnittelu ja analysointi - Markkinointitutkimus ja sen tehtävät, tavoitteet ja kohteet - Tutkimusstrategia ja menetelmät - Tutkimuksen raportointi
Failed (0)
- opiskelija saa alle 50 % tentin ja oppimistehtävien pisteistä. - opiskelija ei palauta kirjallista oppimistehtävää määräaikaan mennessä. - oppimistehtävän Turnitin tarkastus osoittaa, että opiskelijalla on suuria puutteita lähdeviitteisiin pohjautuvassa asiatyylisessä tekstin tuottamisessa. - opiskelijan tehtävä ei noudata tehtävänantoa.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija osaa - yhdistää teoreettista ja käytännön tietoa ja soveltaa niitä ongelmien ratkaisemisessa - laatia tietoperustan, joka on tavanomainen ja osoittaa riittävää asiantuntijamaista perehtyneisyyttä. - opiskelija on käyttänyt lähteitä niukasti ja lähteet on yhdistetty aiheeseen väljästi. - lähdemerkinnät ovat puutteellisia - lähteinä on käytetty pääsääntöisesti ei-tutkimuksellisia lähteitä.
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija osaa - yhdistää teoreettista ja käytännön tietoa huolellisesti ja soveltaa niitä luovasti erilaisten ongelmien ratkaisemisessa - laatia tietoperustan, joka on ajankohtainen, tarkoituksenmukainen ja osoittaa hyvää asiantuntijamaista perehtyneisyyttä. - lähteet ovat soveltaen perusteltuja, myös tutkimuksia ja/tai vieraskielisiä lähteitä. - lähteet on yhdistetty perustellusti toisiinsa. - lähdemerkinnät ja viitteet ovat lähes virheettömiä.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osaa - yhdistää teoreettista ja käytännön tietoa kriittisesti ja soveltaa niitä luovasti monimutkaisten ongelmien ratkaisemisessa - laatia tietoperustan, joka on ajankohtainen, laaja/syvällinen, kriittisesti valittu ja osoittaa analyyttista ja asiantuntijamaista perehtyneisyyttä. - lähteet ovat kriittisesti valittuja, monipuolisia ja perusteltuja, myös tutkimuksia ja vieraskielisiä lähteitä. - lähteet on yhdistetty analyyttisesti toisiinsa. - lähdemerkinnät ja viitteet ovat virheettömiä.
Teaching methods
Kurssi toteutetaan aikavälillä 19.3. – 30.5.2025. Luentoja on neljä kertaa: 19.3. 2025 klo 17.00–20.00 Kuluttajatrendit osa 1. Riitta Forsten-Astikainen 9.4. 2025 klo 17.00–20.00 Kuluttajatrendit osa 2. Riittta Forsten-Astikainen 23.4. klo 17.00–20.00 Markkinatutkimus osa 1. Tuuli Mirola 7.5. klo 17.00–20.00 Markkinatutkimus osa 2. Tuuli Mirola Kilpailu- ja kuluttajatrendien osalta kaksi välitenttiä (monivalintatentit Moodlessa) sekä kirjallinen oppimistehtävä, palautus Moodleen 30.5.2025 mennessä. Markkinatutkimuksen osalta välitehtävät (tarkemmat tiedot Moodlessa) ja kirjallinen oppimistehtävä, palautus Moodleen 23.5.2025 mennessä.
Evaluation scale
1-5