Skip to main content

Consumer Trends and Market Research (5 ECTS)

Code: C-10126-YL00DD63-3001

General information


Enrollment
20.11.2024 - 10.01.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
19.03.2025 - 30.05.2025
Implementation is running.
Number of ECTS credits allocated
5 ECTS
Institution
LAB University of Applied Sciences, Verkkokampus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 15
No reservations found for implementation C-10126-YL00DD63-3001!

Materials

Suomen- ja englanninkielinen materiaali Moodlessa

Exam schedules

Uusintatentit (2 kpl) syksyllä 2025. Tarkemmat tiedot Moodlessa.

International connections

Moodle verkko-oppimisympäristö, Teams tai Zoom-kanavat

Completion alternatives

Ei muita suoritustapoja

Evaluation methods and criteria

- Moodle tentit 2 kpl (kuluttajatrendit), arviointi 5-0, muodostaa 10 % kokonaisarvosanasta - Kirjallinen oppimistehtävä (kuluttajatrendit), arviointi 5–0/täydennettävä, muodostaa 40 % kokonaisarvosanasta. - Välitehtävä (markkinatutkimus), arviointi hyväksytty/täydennettävä/hylätty - Kirjallinen oppimistehtävä (markkinatutkimus), arviointi 5-0, muodostaa 50% kokonaisarvosanasta.

Student workload

5 cr = 135 hours student work

Content scheduling

- Kuluttajakäyttäytymisen perusteet ja trendit - Kuluttajakäyttäytymiseen liittyvät psykologiset tekijät - Markkinointistrategiat - Markkinointi ja sen tehtävät - Markkinoinnin johtaminen, suunnittelu ja analysointi - Markkinointitutkimus ja sen tehtävät, tavoitteet ja kohteet - Tutkimusstrategia ja menetelmät - Tutkimuksen raportointi

Failed (0)

- opiskelija saa alle 50 % tentin ja oppimistehtävien pisteistä. - opiskelija ei palauta kirjallista oppimistehtävää määräaikaan mennessä. - oppimistehtävän Turnitin tarkastus osoittaa, että opiskelijalla on suuria puutteita lähdeviitteisiin pohjautuvassa asiatyylisessä tekstin tuottamisessa. - opiskelijan tehtävä ei noudata tehtävänantoa.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija osaa - yhdistää teoreettista ja käytännön tietoa ja soveltaa niitä ongelmien ratkaisemisessa - laatia tietoperustan, joka on tavanomainen ja osoittaa riittävää asiantuntijamaista perehtyneisyyttä. - opiskelija on käyttänyt lähteitä niukasti ja lähteet on yhdistetty aiheeseen väljästi. - lähdemerkinnät ovat puutteellisia - lähteinä on käytetty pääsääntöisesti ei-tutkimuksellisia lähteitä.

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelija osaa - yhdistää teoreettista ja käytännön tietoa huolellisesti ja soveltaa niitä luovasti erilaisten ongelmien ratkaisemisessa - laatia tietoperustan, joka on ajankohtainen, tarkoituksenmukainen ja osoittaa hyvää asiantuntijamaista perehtyneisyyttä. - lähteet ovat soveltaen perusteltuja, myös tutkimuksia ja/tai vieraskielisiä lähteitä. - lähteet on yhdistetty perustellusti toisiinsa. - lähdemerkinnät ja viitteet ovat lähes virheettömiä.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osaa - yhdistää teoreettista ja käytännön tietoa kriittisesti ja soveltaa niitä luovasti monimutkaisten ongelmien ratkaisemisessa - laatia tietoperustan, joka on ajankohtainen, laaja/syvällinen, kriittisesti valittu ja osoittaa analyyttista ja asiantuntijamaista perehtyneisyyttä. - lähteet ovat kriittisesti valittuja, monipuolisia ja perusteltuja, myös tutkimuksia ja vieraskielisiä lähteitä. - lähteet on yhdistetty analyyttisesti toisiinsa. - lähdemerkinnät ja viitteet ovat virheettömiä.

Teaching methods

Kurssi toteutetaan aikavälillä 19.3. – 30.5.2025. Luentoja on neljä kertaa: 19.3. 2025 klo 17.00–20.00 Kuluttajatrendit osa 1. Riitta Forsten-Astikainen 9.4. 2025 klo 17.00–20.00 Kuluttajatrendit osa 2. Riittta Forsten-Astikainen 23.4. klo 17.00–20.00 Markkinatutkimus osa 1. Tuuli Mirola 7.5. klo 17.00–20.00 Markkinatutkimus osa 2. Tuuli Mirola Kilpailu- ja kuluttajatrendien osalta kaksi välitenttiä (monivalintatentit Moodlessa) sekä kirjallinen oppimistehtävä, palautus Moodleen 30.5.2025 mennessä. Markkinatutkimuksen osalta välitehtävät (tarkemmat tiedot Moodlessa) ja kirjallinen oppimistehtävä, palautus Moodleen 23.5.2025 mennessä.

Evaluation scale

1-5

Go back to top of page