Siirry suoraan sisältöön

Leikki, liike ja ilmaisu hyvinvoinnin lähteinä (5 op)

Toteutuksen tunnus: C-10126-AH00CY97-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
20.11.2024 - 30.09.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
Ilmoittaudu toteutukselle OMAssa
Ajoitus
03.02.2025 - 30.11.2025
Toteutus on käynnissä.
Opintopistemäärä
5 op
Korkeakoulu
LAB-ammattikorkeakoulu, Verkkokampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 2000
Opintojakso
C-10126-AH00CY97
Toteutukselle C-10126-AH00CY97-3004 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

-kuvata ja tunnistaa leikin kehitysvaiheita, merkitystä ja sitä selittäviä teorioita -ohjata ja mahdollistaa leikkiä vuorovaikutusta, ilmaisua ja tunnesäätelyä tukevana menetelmänä -tunnistaa leikin ja liikkumisen mahdollisuuksia sekä rajoittavia tekijöitä -käyttää ja soveltaa liikkeen ja ilmaisun monien muotojen mahdollisuuksia ja keinoja/menetelmiä arjen tavoitteellisessa ohjaustyössä

Työmuodot

Opintojakso toteutuu täysin itsenäisesti verkossa oman aikataulun mukaisesti, kurssin aukioloaikana 3.2. - 30.11.2025. Toteutukseen sisältyy 5 noin 1 op laajuista osiota. Osiot koostuvat tutkittuun teoriatietoon perustuvasta materiaalista, oppimistehtävistä ja moodletenteistä.

Aika ja paikka

Opintojakso on avoinna 3.2. - 30.11.2025. Opettajat arvioivat opintojakson tehtäviä palautuspäivästä seuraavan kuukauden loppuun mennessä. Kesä- ja heinäkuun aikana palautuneet tehtävät arvioidaan elokuun loppuun mennessä.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Oppimateriaali ja kirjallisuus ilmoitetaan moodlessa.

Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisia suoritustapoja

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Mahdollisista uusinnoista sovittava opettajien kanssa

Kansainväliset yhteydet

Verkkoympäristö, moodle

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

1 opintopiste vastaa n. 27 tunnin opiskelijan työtä

Sisällön jaksotus

-Leikki lapsen eri kehitysvaiheissa ja leikin teoria -Lapsen motorinen kehitys ja liikkuminen lapsen eri kehitysvaiheissa -Vertaissuhteiden ja osallisuuden tukeminen luovan toiminnan kautta -Leikin, liikkeen ja ilmaisun mahdollisuudet lapsen tunteiden ja stressin säätelyssä -Luovuus ja ilmaisun soveltavat muodot vuorovaikutuksen tukena -Aikuisen rooli vuorovaikutusta rakentavan leikin mahdollistajana ja rikastajana -Metsä ja luonto hyvinvointia tuottavina leikkiympäristöinä -Leikki, leikillisyys ja luovuus osana jokaisen arkea -Ilmaisun eri muodot (musiikki, draama, kuvataide, kädentaidot) ryhmän-/yksilöiden tavoitteellisessa ohjauksessa -Liikkumisen mahdollistaminen ja siihen kannustaminen arjessa

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opiskelija osoittaa osaamistavoitteiden mukaisen osaamisensa oppimistehtävissään.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Siirry alkuun