Leikki, liike ja ilmaisu hyvinvoinnin lähteinä (5 op)
Toteutuksen tunnus: C-10126-AH00CY97-3004
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 20.11.2024 - 30.09.2025
-
Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
Ilmoittaudu toteutukselle OMAssa
- Ajoitus
- 03.02.2025 - 30.11.2025
- Toteutus on käynnissä.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Korkeakoulu
- LAB-ammattikorkeakoulu, Verkkokampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 2000
- Opintojakso
- C-10126-AH00CY97
Tavoitteet
-kuvata ja tunnistaa leikin kehitysvaiheita, merkitystä ja sitä selittäviä teorioita -ohjata ja mahdollistaa leikkiä vuorovaikutusta, ilmaisua ja tunnesäätelyä tukevana menetelmänä -tunnistaa leikin ja liikkumisen mahdollisuuksia sekä rajoittavia tekijöitä -käyttää ja soveltaa liikkeen ja ilmaisun monien muotojen mahdollisuuksia ja keinoja/menetelmiä arjen tavoitteellisessa ohjaustyössä
Työmuodot
Opintojakso toteutuu täysin itsenäisesti verkossa oman aikataulun mukaisesti, kurssin aukioloaikana 3.2. - 30.11.2025. Toteutukseen sisältyy 5 noin 1 op laajuista osiota. Osiot koostuvat tutkittuun teoriatietoon perustuvasta materiaalista, oppimistehtävistä ja moodletenteistä.
Aika ja paikka
Opintojakso on avoinna 3.2. - 30.11.2025. Opettajat arvioivat opintojakson tehtäviä palautuspäivästä seuraavan kuukauden loppuun mennessä. Kesä- ja heinäkuun aikana palautuneet tehtävät arvioidaan elokuun loppuun mennessä.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Oppimateriaali ja kirjallisuus ilmoitetaan moodlessa.
Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaisia suoritustapoja
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Mahdollisista uusinnoista sovittava opettajien kanssa
Kansainväliset yhteydet
Verkkoympäristö, moodle
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
1 opintopiste vastaa n. 27 tunnin opiskelijan työtä
Sisällön jaksotus
-Leikki lapsen eri kehitysvaiheissa ja leikin teoria -Lapsen motorinen kehitys ja liikkuminen lapsen eri kehitysvaiheissa -Vertaissuhteiden ja osallisuuden tukeminen luovan toiminnan kautta -Leikin, liikkeen ja ilmaisun mahdollisuudet lapsen tunteiden ja stressin säätelyssä -Luovuus ja ilmaisun soveltavat muodot vuorovaikutuksen tukena -Aikuisen rooli vuorovaikutusta rakentavan leikin mahdollistajana ja rikastajana -Metsä ja luonto hyvinvointia tuottavina leikkiympäristöinä -Leikki, leikillisyys ja luovuus osana jokaisen arkea -Ilmaisun eri muodot (musiikki, draama, kuvataide, kädentaidot) ryhmän-/yksilöiden tavoitteellisessa ohjauksessa -Liikkumisen mahdollistaminen ja siihen kannustaminen arjessa
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opiskelija osoittaa osaamistavoitteiden mukaisen osaamisensa oppimistehtävissään.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty