Environmental Education (5 ECTS)
Code: C-10108-R604ML122-3004
General information
- Enrollment
- 13.03.2024 - 30.10.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 23.10.2024 - 08.12.2024
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 ECTS
- Mode of delivery
- On-campus and online
- Institution
- Lapland University of Applied Sciences, Syksy 2024, Moodle ja Zoom
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 20
- Course
- C-10108-R604ML122
Location and time
Syksy 2024, Moodle ja Zoom
Materials
Hannele Cantell, Essi Aarnio-Linnanvuori, Sirpa Tani: Ympäristökasvatus - Kestävän tulevaisuuden käsikirja. PS-Kustannus. Nidottu, suomi, 2020 Moodlessa oleva materiaali
Evaluation methods and criteria
Verkko-opintojaksolle osallistuminen Itsenäinen opiskelu Materiaaliin perehtyminen Reflektoiva esseeteksti (arviointiasteikko 0-5) Ohjaustilanteen tekeminen ja sen raportointi videotallenteena (arviointiasteikko 0-5), toisten tuotosten opponointi (kahden esityksen) Moodlessa (arviointiasteikko 0-5) Itsearviointi hyväksytty-hylätty
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija osaa ympäristökasvatuksen käsitteistön keskeisen sisällön ja tietää luonnon monimuotoisuuden tasot, sekä tunnistaa ryhmdynamiikan lainalaisuuksiaHän tunnistaa tiedontarpeeseen sopivia tietolähteitä ja löytää pääosin tarvittavan tiedon. Opiskelija ymmärtää välttämättömät aiheeseen liittyvät teoreettiset ja soveltavat periaatteet. Hän osaa soveltaa tietojaan aiheeseen liittyvissä tyypillisissä tilanteissa, mutta osoittaa huomattavaa epävarmuutta muilta osin. Opiskelijan kyvyssä soveltaa teoriatietoa käytäntöön on huomattavia puutteita. Hän tarttuu toimeen ja osaa käyttää heikosti erilaisia ohjelmia esityksen havainnollistamisessa/visualisoinnissa. Opiskelija kykenee vain pintapuoliseen osaamisen arviointiin.
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija osaa ympäristökasvatuksen käsitteistön keskeisen sisällön ja tietää ryhmän kehityksen vaiheet. Hän tunnistaa tiedontarpeeseen sopivat tietolähteet ja löytää tarvittavan tiedon. Hän tunnistaa oppimistehtävän kannalta olennaisen tiedon ja osoittaa hyvää teoreettisen ja soveltavan tiedon tuntemusta ja osaa soveltaa taitoa pääosin asianmukaisesti. Opiskelija osoittaa kuitenkin epävarmuutta moniulotteisempien näkökohtien hallinnassa. Hän testaa sujuvasti taitojaan ja osaa käyttää pääosin itsenäisesti erilaisia ohjelmia esityksen havainnollistamisessa/visualisoinnissa. Opiskelija osaa arvioida osaamistavoitteiden täyttymistä
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija hallitsee ympäristökasvatuksen käsitteistön keskeisen sisällön. Hän tunnistaa ryhmän kehityksen vaiheet ja reflektoi jatkuvasti toimintaansa ryhmän ohjaajana. Hän tunnistaa tiedontarpeeseen sopivat tietolähteet ja löytää tarvittavan tiedon. Hän tunnistaa oppimistehtävän kannalta olennaisen tiedon ja osoittaa erittäin hyvää teoreettisen ja soveltavan tiedon tuntemusta ja osaa soveltaa taitoa hyvin. Opiskelija kykenee itsenäiseen työskentelyyn sekä kirjallisten että taitoperustaisien tehtävien osalta. Hän testaa sujuvasti taitojaan ja osaa käyttää itsenäisesti erilaisia ohjelmia esityksen havainnollistamisessa/visualisoinnissa. Opiskelija osaa arvioida osaamistavoitteiden täyttymistä analysoivasti.
Teaching methods
-
Further information
Lapin yliopiston läsnäoleva tutkinto-opiskelija voi ilmoittautua maksutta Lapin ammattikorkeakoulun tarjoamiin LUC-opintoihin, mikäli opinnot voi liittää omaan tutkintoon. Ilmoittautuminen tapahtuu Lapin ammattikorkeakoulun Hakijan työpöydällä: https://hakeutuminen-amk.peppi4.lapit.csc.fi/web/hakijan-tyopoyta/#3737
Evaluation scale
H-5
Methods of completion
Verkko-opintojaksolle osallistuminen Itsenäinen opiskelu Materiaaliin perehtyminen Reflektoiva esseeteksti (arviointiasteikko 0-5) Ohjaustilanteen tekeminen ja sen raportointi videotallenteena (arviointiasteikko 0-5), toisten tuotosten opponointi (kahden esityksen) Moodlessa (arviointiasteikko 0-5) Itsearviointi (hyväksytty-hylätty)