Game Engines: Basics of Unreal Engine (5 ECTS)
Code: C-10108-R504TL90-3013
General information
- Enrollment
-
02.12.2023 - 30.04.2026
Enrollment is ongoing
Enroll to the implementation in OMA
- Timing
-
01.01.2024 - 31.12.2026
Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 ECTS
- Institution
- Lapland University of Applied Sciences, Online-toteutus (Teams, Moodle, Youtube, Zoom)
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 780
- Course
- C-10108-R504TL90
Location and time
Online-toteutus (Teams, Moodle, Youtube, Zoom)
Materials
Opintojaksolla käytetään UnrealEngine-pelimoottoria. Käytössä on UnrealEnginen oma dokumentaatio sekä tutoriaalivideot. McCaffrey, M. (2017). Unreal engine VR cookbook: Developing virtual reality with UE4. Boston: Addison-Wesley. Sanders, A. (2017). An introduction to Unreal Engine 4. Boca Raton, FL: CRC Press.
Evaluation methods and criteria
Tyydyttävä (1) Osaat käyttää pelimoottorin perustoiminnallisuuksia. Tyydyttävä (2) Osaat hyödyntää osaa pelimoottorin ominaisuuksia. Hyvä (3) Osaat hyödyntää pelimoottorin keskeisiä ominaisuuksia. Osaat dokumentaation pohjalta ottaa käyttöön uusia ominaisuuksia ja pystyt pienessä määrin soveltamaan pelimoottorin ominaisuuksia omiin ideoihisi. Hyvä (4) Osaat hyödyntää monipuolisesti pelimoottorin ominaisuuksia soveltaen tietoa eri lähteistä. Pystyt toteuttamaan omia ideoitasi pelimoottorin ominaisuuksia hyödyntäen. Kiitettävä (5) Osaat hyödyntää monipuolisesti pelimoottorin ominaisuuksia soveltaen tietoa eri lähteistä. Osaat itsenäisesti soveltaa haastavampia tekniikoita. Englanniksi
Teaching methods
-
Further information
Kyseessä on käytännönläheinen opintojakso. Opintojaksolla ei ole tenttiä, vaan arvosana muodostuu palautettujen harjoitustöiden laadusta ja määrästä (painotus laadussa). Osaaminen osoitetaan oppimispäiväkirjalla ja videolla, jotka rakennetaan opiskelijan toimesta opintojakson sisällöstä. Suosittelen kohtuullisen tehokasta konetta käytettäväksi harjoitustöiden tekemiseen.
Evaluation scale
H-5