Kesäpeliopinnot (20 op)
Toteutuksen tunnus: C-10108-R504TL148-3004
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 15.03.2024 - 13.05.2024
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.05.2024 - 31.08.2024
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 20 op
- Toteutustapa
- Lähi- ja etäopetus
- Korkeakoulu
- Lapin ammattikorkeakoulu, 20.5.-23.8.2024 Kesäpelien aloitustilaisuus 20.5.2024 klo 10.00 Teams Kesäpelien päätöstilaisuus 23.8.2023 klo 9:00 Lomat: 17.-23.6
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 1
- Opintojakso
- C-10108-R504TL148
Aika ja paikka
20.5.-23.8.2024 Kesäpelien aloitustilaisuus 20.5.2024 klo 10.00 Teams Kesäpelien päätöstilaisuus 23.8.2023 klo 9:00 Lomat: 17.-23.6
Oppimateriaalit
Opintomateriaali jaetaan verkossa opiskelijoiden saataville opintojakson aikana. Materiaali on digitaalisessa muodossa ja koostuu pääasiassa videoista ja tutoriaaleista. Tuntien teoriaosiot videoidaan ja nämä materiaalit ovat käytössä koko projektin ajan.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakson arviointi perustuu peliprojektin aikaiseen prosessiin, toteutukseen, laatuun, tiimityöhön, aktiivisuuteen ja revieweissä osoitettuun osaamisen. Opintojaksolla ei ole tenttiä. Arviointi koostuu tiimiarvioinnista, itsearvionnista ja opintojakson toteutukseen osallistuvien ohjaajien arvioista koskien opiskelijan palauttamia töitä opintojakson aikana. Työtä mitataan versiohallintajärjestelmään palautettujen toteutusosuuksien pohjalta. Yksilöllisesti arvioidaan assettien, koodin, artin, dokumentaation, tai muun tuotetun materiaalinlaatua ja määrää sekä niiden suhdetta lopputulokseen.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
480h luentoja ja ryhmätyöskentelyä, 60h itsenäistä opiskelua. Tiimityön sujuvuuden kannalta on helpompaa, jos opintojakson aikana ei ole lisäksi päivätyötä/harjoittelua.
Opetusmenetelmät
Opetus tapahtuu etäryhmissä, hyödyntäen mm. ennalta valmisteltua videomateriaalia, työpajoja ja luentoja. Opiskelijoille tarjotaan ryhmätyötilat Rovaniemen Kampuksella. Kesäpelien opettajatiimi on tukemassa ja ohjaamassa koko kesän ajan opiskelijoita kesäpeliprojekteissa. Tukea ja opetusta on saatavilla sekä etänä että Rovaniemen kampuksella paikan päällä. Opiskelijoista muodostetaan opintojen alussa monialaiset pelinkehitystiimit, jotka suunnittelevat ja toteuttavat peliprojektin. Tiimit toimivat yhdessä koko kesän. Opintojaksolla käydään mm. seuraavia asioita: - Unreal Engine - Perusteet, Editor, Blueprint, UI, Art Pipeline, Level, TerrainEditor, Sequencer, Fysiikka, Äänet, Behaviourtree - Blender - 3D Mallinnus, UV Map, Rigaus, Teksturointi, Animointi - SubstancePainter - Pelisuunnittelu - Konseptitaide - Peliäänet - Pelituotanto - Tiimityö ja työkalut
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojaksolla käytetään opiskelijoiden omia tietokoneita. Opiskelijoilla on myös mahdollisuus käyttää Rovaniemen kampuksella olevia tehokoneita. Saatavilla on tarvittaessa myös rajoitettu määrä etätyöpöytälisenssejä (Citrix) Lapin ammattikorkeakoulun tehokoneiden käyttämiseen. Kesäpeliopintoihin valittavissa etusijalla ovat 1. ja 2. kertaa kurssille osallistuvat. Lapin yliopiston läsnäoleva tutkinto-opiskelija voi ilmoittautua maksutta Lapin ammattikorkeakoulun tarjoamiin LUC-opintoihin, mikäli opinnot voi liittää omaan tutkintoon. Ilmoittautuminen tapahtuu Lapin ammattikorkeakoulun Hakijan työpöydällä: https://hakeutuminen-amk.peppi4.lapit.csc.fi/web/hakijan-tyopoyta/opiskeluhaku#3598
Arviointiasteikko
H-5
Toteutustavat
Opetus tapahtuu etäryhmissä, hyödyntäen mm. ennalta valmisteltua videomateriaalia, työpajoja ja luentoja. Kesäpelien opettajatiimi on tukemassa ja ohjaamassa koko kesän ajan opiskelijoita kesäpeliprojekteissa. Tukea ja opetusta on saatavilla sekä etänä että Rovaniemen kampuksella paikan päällä. Opiskelijoista muodostetaan opintojen alussa monialaiset pelinkehitystiimit, jotka suunnittelevat ja toteuttavat peliprojektin. Tiimit toimivat yhdessä koko kesän