Game Education in Youth Work (5 ECTS)
Code: C-02631-VAYP2-3004
General information
- Enrollment
- 02.01.2024 - 31.05.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 03.06.2024 - 31.08.2024
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 ECTS
- Mode of delivery
- On-campus and online
- Institution
- Humak University of Applied Sciences, Opintojakso järjestetään kokonaisuudessaan verkossa. Opintojakson oppimisympäristö aukeaa 3.6.2024. Reaaliaikainen webinaari järjestetään Zoomissa opintojakson alussa 6.6. klo 9-11. Webinaari tallennetaan ja sen voi katsoa myöhemmin. Kaikki tehtävät tulee olla tehtyinä viimeistään 18.8.2024. Opintojakson suoritusmerkintä annetaan elokuun loppuun mennessä.
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 1 - 50
- Course
- C-02631-VAYP2
Location and time
Opintojakso järjestetään kokonaisuudessaan verkossa. Opintojakson oppimisympäristö aukeaa 3.6.2024. Reaaliaikainen webinaari järjestetään Zoomissa opintojakson alussa 6.6. klo 9-11. Webinaari tallennetaan ja sen voi katsoa myöhemmin. Kaikki tehtävät tulee olla tehtyinä viimeistään 18.8.2024. Opintojakson suoritusmerkintä annetaan elokuun loppuun mennessä.
Materials
Suomeksi - Friman, Usva; Arjoranta, Jonne; Kinnunen, Jani; Heljakka, Katriina; Stenros, Jaakko 2022. Pelit kulttuurina. Vastapaino. Saatavilla Humakin kirjastosta painettuna ja e-julkaisuna: https://humak.finna.fi/Record/hurma.82360 https://journal.fi/sosiaalipedagogiikka/article/view/102979/66412 - Tossavainen, Tommi (toim.) 2019. Pelikasvattajan käsikirja 2. Kansallinen audiovisuaalinen instituutti. Saatavilla osoitteessa: https://pelikasvatus.fi/pelikasvattajankasikirja2.pdf
Evaluation methods and criteria
Opintojakso arvioidaan asteikolla hyväksytty - hylätty. Hyväksyttyyn suoritukseen vaaditaan opintojakson kaikkien tehtävien tekeminen ohjeiden mukaisesti.
Teaching methods
Opintojaksolla perehdytään pelikasvatukseen ja pelisivistykseen käsitteinä. Lisäksi tutustutaan pelaavan nuoren hyvinvointiin vaikuttaviin tekijöihin sekä erilaisiin pelikasvatuksen tapoihin nuorisotyössä. Digitaalisiin peleihin liittyvä ikärajalainsäädäntö tulee tutuksi. Yhdenvertaisuuden teema kulkee punaisena lankana läpi opintojakson. Opintojaksolla keskitytään digitaaliseen pelaamiseen. Opintojakso suoritetaan omaan tahtiin itsenäisesti verkossa. Opintojakson alussa järjestetään reaaliaikainen webinaari, jossa käydään läpi opintojakson suoritusohjeet, luodaan yleiskatsaus opintojaksoon ja aloitetaan perehtyminen pelikasvatukseen.
Further information
Mitä pelaaminen merkitsee nuorelle? Miksi pelitoimintaa pitäisi järjestää nuorisotyössä? Mitä kaikkea pelikasvatus pitää sisällään? Tule laajentamaan ymmärrystäsi pelikasvatuksen mahdollisuuksista nuorisotyössä! Pelikasvatus nuorisotyössä tarjoaa monipuolisen näkökulman pelikasvatukseen. Opintojaksolla käydään ensin läpi aihepiiriin liittyvät peruskäsitteet (mm. pelisivistys, pelikasvatus) ja sen jälkeen perehdytään mm. nuorten pelikulttuureihin, pelaavien nuorten hyvinvointiin, vihapuheeseen ja häirintään sekä nuorisotyölliseen pelitoimintaan. Tämä opintojakso ei edellytä aiempaa kokemusta pelaamisesta, pelitoiminnan järjestämisestä tai nuorisotyöstä. Tärkeintä on aito kiinnostus niin pelaamista kuin nuorisotyötäkin kohtaan.
Evaluation scale
Pass - Fail