Innovation (5 ECTS)
Code: C-02631-KATU1-3009
General information
- Enrollment
- 01.09.2023 - 31.05.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.06.2024 - 31.07.2024
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 ECTS
- Mode of delivery
- On-campus and online
- Institution
- Humak University of Applied Sciences, Paikkaan sitomaton
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 50
- Course
- C-02631-KATU1
Location and time
Opintojakso tulee suorittaa ajanjaksolla 1.6.-31.7.2024.
Materials
Materiaalit on listattu opintojakson Hoodle-ympäristössä.
Employer connections
Tähän opintojaksoon ei sisälly harjoittelua eikä työelämäyhteistyötä.
Exam schedules
Tenttejä on mahdollista yrittää kolmesti niiden voimassaoloaikana. Kolme yritystä vastaa yhtä varsinaista kertaa ja kahta uusintaa, eli uusintamahdollisuudet sisältyvät opintojaksoon. Uusintamahdollisuuden hyödyntämisestä ei tarvitse erikseen ilmoittaa ohjaavalle lehtorille.
Completion alternatives
Tällä opintojaksolla ei ole valinnaisia suoritustapoja.
Evaluation methods and criteria
Opintojakson loppuarvosanaan vaikuttavat flaneeraustehtävä, tulevaisuuden muistelu -tehtävä sekä tentti. Jokainen osio vaikuttaa yhtä paljon, sillä loppuarvosana on näiden keskiarvo.
Student workload
Opintojakson suorittamiseen kuluu aikaa noin 130 tuntia.
Content scheduling
Tarkempi sisällön jaksotus käy ilmi opintojakson verkkosivulta.
Failed (0)
Opiskelija ei ole suorittanut kaikkia opintojakson tehtäviä hyväksytysti tai tehtäviä ei ole palautettu annettujen palautusaikataulujen puitteissa.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Tyydyttävä (1) Opiskelijan tulevaisuuskäsitteistön ja ennakointityön käsitteistön hallinta on suurelta osin puutteellinen. Hän ei juuri osaa soveltaa tulevaisuusajattelua omassa ammatillisessa toimintaympäristössään ja tuotetut ratkaisut joko puuttuvat tai ovat jo aiemmin tunnettuja, jolloin ne eivät ole innovatiivisia. Hän hahmottaa innovaatioprosessin heikosti tai ei lainkaan eikä hän ole juuri omaksunut valmiuksia edistää luovuutta henkilökohtaisella ja tiimitasolla sekä työympäristöissä. Tehtävänantojen noudattaminen on suurimmalta osaltaan puutteellista. Tyydyttävä (2) Opiskelijalla on selviä puutteita tulevaisuuskäsitteistön ja ennakointityön käsitteistön hallinnassa. Hän osaa soveltaa tulevaisuusajattelua omassa ammatillisessa toimintaympäristössään jossain määrin, mutta luovuus ratkaisujen kehittämisessä jää vähäiseksi tai puuttuu kokonaan, eivätkä ratkaisut ole myöskään innovatiivisia. Hän tuntee innovaatioprosessin pääpiirteissään ja hänellä on jonkin verran valmiuksia edistää luovuutta henkilökohtaisella ja tiimitasolla sekä työympäristöissä. Tehtävänantojen noudattamisessa voi olla selviä puutteita.
Assessment criteria, good (3-4)
Hyvä (3) Opiskelija hallitsee tulevaisuuskäsitteistön ja ennakointityön melko hyvin. Hän osaa soveltaa tulevaisuusajattelua omassa ammatillisessa toimintaympäristössään kohtuullisen hyvin ja tuottaa melko luovia ratkaisuja ammatillisiin haasteisiin, vaikka ratkaisut eivät erityisen innovatiivisia olekaan. Hän tuntee innovaatioprosessin melko hyvin ja hänellä on hallussaan perusvalmiudet edistää luovuutta henkilökohtaisella ja tiimitasolla sekä työympäristöissä. Tehtävänantojen noudattamisessa saattaa olla jonkin verran puutteita. Hyvä (4) Opiskelija hallitsee tulevaisuuskäsitteistön ja ennakointityön perusteet hyvin. Hän osaa soveltaa tulevaisuusajattelua omassa ammatillisessa toimintaympäristössään hyvin ja tuottaa luovia ja innovatiivisia ratkaisuja ammatillisiin haasteisiin. Hän tuntee innovaatioprosessin hyvin ja hänellä on kohtuullisen hyvät valmiudet edistää luovuutta henkilökohtaisella ja tiimitasolla sekä työympäristöissä. Hän on suorittanut opintojakson tehtävät tehtävänantojen mukaisesti.
Assessment criteria, excellent (5)
Kiitettävä (5) Opiskelija hallitsee tulevaisuuskäsitteistön ja ennakointityön perusteet kiitettävästi. Hän osaa soveltaa tulevaisuusajattelua omassa ammatillisessa toimintaympäristössään erinomaisesti ja tuottaa aidosti luovia ja innovatiivisia ratkaisuja ammatillisiin haasteisiin. Hän tuntee innovaatioprosessin syvällisesti ja hänellä on erinomaiset valmiudet edistää luovuutta henkilökohtaisella ja tiimitasolla sekä työympäristöissä. Hän on suorittanut opintojakson tehtävät huolellisesti ja tarkasti tehtävänantojen mukaisesti.
Teaching methods
Tämä toteutus ei sisällä webinaareja.
Further information
All students whose curriculum includes this course are eligible to enroll, regardless of whether their cohort is specifically listed with a code for this course.
Evaluation scale
0-5
Methods of completion
The assignments for the online implementation (pictorial and written assignments and two exams) are divided into small units, the return dates of which are spread over the entire length of the course. The online implementation includes five webinars. The assignments for the online implementation and the independent implementation are very similar. The difference is that the assignments for the online implementation are scheduled differently as there is only one deadline for the independent implementation at the end of the course. In the independent implementation, the exams are replaced by an essay. Completing the course through an internship or accreditation must be agreed upon in advance. More detailed instructions on this can be found on the course's Hoodle page.
Methods of completion
The course can be completed in several different ways: by participating in the basic online implementation or alternatively in the independent implementation, as an internship for a Humak project, or through accreditation of work experience. RPL is also an option if the conditions are met. For OUAS students, only basic online implementation and independent implementation are possible.