Skip to main content

Accessibility of Built Environment (5 ECTS)

Code: C-02630-5B00FM95-3004

General information


Enrollment
21.11.2023 - 08.03.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.03.2024 - 01.05.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 ECTS
Mode of delivery
On-campus and online
Institution
Tampere University of Applied Sciences, TAMK Pääkampus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 5
No reservations found for implementation C-02630-5B00FM95-3004!

Location and time

On Fridays 8.3., 15.3. (contact), 22.3., 5.4., 12.4. and final seminar on 26.4. at 9-16.

Materials

Accessibility Survey of Built Environment (by the Finnish Association of People with Physical Disabilities) Finnish Land Use and Building Act

Employer connections

Considered case by case

Exam schedules

Course performance will be evaluated by exercises and activity of student both in lectures and in virtual learning environment (moodle).

International connections

1 credit - 27 hours of student's work

Completion alternatives

No alternative ways

Evaluation methods and criteria

Aktiivisuus ja läsnäolot lähiopetuksessa. 80 % läsnäolo lähiopetuspäivinä on pakollinen. Suullinen / Moodlessa tapahtuva opettajan arviointi ja vertaisarviointi seminaareissa. Arvosana 0 ‐ 5 osaamistason mukaan.

Content scheduling

Introduction to accessible design and legislation Basic information about accessibility and measurements Accessibility in apartments, public buildings and exteriors Accessibility provided by building services Information about limitations of human functions Building project and accessible design Final seminar

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija osaa opintojakson toteutussuunnitelmassa käsitellyt asiat tyydyttävästi. Opiskelijalla on poissaoloja sallituissa rajoissa. Aktiivisuus luennoilla ja tehtävissä on heikkoa. Opiskelijalla on vaikeuksia hahmottaa aiheen perusideoita ja sen vuoksi opitun soveltaminen käytännön työhön on hankalaa. Harjoitustehtävissä perustelut ovat haparoivia ja puutteita ilmenee aikaisemmin opitun tiedon osalta.

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelija osaa opintojakson toteutussuunnitelmassa käsitellyt asiat hyvin. Opiskelijalla on poissaoloja sallituissa rajoissa. Aktiivisuus luennoilla ja tehtävissä on hyvä. Työskentely etenee opintojaksolla johdonmukaisesti. Opiskelija hahmottaa opintojakson aiheen perusideat ja osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön sekä osaa selittää asiantuntevasti harjoitustöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osaa opintojakson toteutussuunnitelmassa käsitellyt asiat kiitettävästi. Opiskelijalla ei ole poissaoloja opetuskerroilta.Opiskelija on osallistunut opetukseen aktiivisesti ja rakentavasti. Opiskelija hahmottaa opintojaksolla opetetut sekä aikaisemmin opitut asiat ja osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön. Opiskelija osaa selittää ja perustella asiantuntevasti harjoitustöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset.

Teaching methods

Self study Lectures and assignments Peer reviews Seminar

Evaluation scale

0-5

Go back to top of page