Accessibility of Built Environment (5 ECTS)
Code: C-02630-5B00FM95-3004
General information
- Enrollment
- 21.11.2023 - 08.03.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.03.2024 - 01.05.2024
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 ECTS
- Mode of delivery
- On-campus and online
- Institution
- Tampere University of Applied Sciences, TAMK Pääkampus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 5
- Course
- C-02630-5B00FM95
Location and time
On Fridays 8.3., 15.3. (contact), 22.3., 5.4., 12.4. and final seminar on 26.4. at 9-16.
Materials
Accessibility Survey of Built Environment (by the Finnish Association of People with Physical Disabilities) Finnish Land Use and Building Act
Employer connections
Considered case by case
Exam schedules
Course performance will be evaluated by exercises and activity of student both in lectures and in virtual learning environment (moodle).
International connections
1 credit - 27 hours of student's work
Completion alternatives
No alternative ways
Evaluation methods and criteria
Aktiivisuus ja läsnäolot lähiopetuksessa. 80 % läsnäolo lähiopetuspäivinä on pakollinen. Suullinen / Moodlessa tapahtuva opettajan arviointi ja vertaisarviointi seminaareissa. Arvosana 0 ‐ 5 osaamistason mukaan.
Content scheduling
Introduction to accessible design and legislation Basic information about accessibility and measurements Accessibility in apartments, public buildings and exteriors Accessibility provided by building services Information about limitations of human functions Building project and accessible design Final seminar
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija osaa opintojakson toteutussuunnitelmassa käsitellyt asiat tyydyttävästi. Opiskelijalla on poissaoloja sallituissa rajoissa. Aktiivisuus luennoilla ja tehtävissä on heikkoa. Opiskelijalla on vaikeuksia hahmottaa aiheen perusideoita ja sen vuoksi opitun soveltaminen käytännön työhön on hankalaa. Harjoitustehtävissä perustelut ovat haparoivia ja puutteita ilmenee aikaisemmin opitun tiedon osalta.
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija osaa opintojakson toteutussuunnitelmassa käsitellyt asiat hyvin. Opiskelijalla on poissaoloja sallituissa rajoissa. Aktiivisuus luennoilla ja tehtävissä on hyvä. Työskentely etenee opintojaksolla johdonmukaisesti. Opiskelija hahmottaa opintojakson aiheen perusideat ja osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön sekä osaa selittää asiantuntevasti harjoitustöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osaa opintojakson toteutussuunnitelmassa käsitellyt asiat kiitettävästi. Opiskelijalla ei ole poissaoloja opetuskerroilta.Opiskelija on osallistunut opetukseen aktiivisesti ja rakentavasti. Opiskelija hahmottaa opintojaksolla opetetut sekä aikaisemmin opitut asiat ja osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön. Opiskelija osaa selittää ja perustella asiantuntevasti harjoitustöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset.
Teaching methods
Self study Lectures and assignments Peer reviews Seminar
Evaluation scale
0-5