Get Excited About Entrepreneurship (1 ECTS)
Code: C-02629-TO00CD76-3002
General information
- Enrollment
- 19.05.2025 - 31.10.2025
-
Enrollment is ongoing
Enroll to the implementation in OMA
- Timing
- 01.08.2025 - 31.12.2025
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 1 ECTS
- Mode of delivery
- On-campus and online
- Institution
- Laurea University of Applied Sciences, Laurea Verkkokampus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 100
- Course
- C-02629-TO00CD76
Location and time
MOOC-pohjainen verkkototeutus, jokainen opiskelija voi edetä omaan tahtiin, aikaan tai paikkaan sitomatta
Materials
- Sekki, A & Niemi, M. (2016). Menesty yrittäjänä – 68 käytännön ohjetta. Talentum, 978-952-14-2766-4. - Sekki (2023) Vaurastu osaomistajana - osakkaan rooli perinteisenä, startup- ja buyout-yrittäjänä, ISBN 978-952-14-4982-6, AlmaTalent
Content scheduling
Poliitikot, virkamiehet ja yritystutkijat ovat jo pitkään yrittäneet ymmärtää, miksi jotkut ihmiset ryhtyvät yrittäjiksi ja toiset eivät. Erilaisten taustamuuttujien kautta on tutkittu syitä yrityksen perustamiseen sekä niiden yhteyttä yrityksen menestymiseen. Tieteellisessä mielessä monia vastauksia on löydetty ja yrittäjyyttä sekä yritysten syntymekanismia ymmärretään huomattavasti syvällisemmin. Kyseinen kurssi johdattaa opiskelijat yrittäjyyden intentiokirjallisuuden pariin ja tiivistää yhteen yrittäjyyden keskeisemmät määritelmät. Tämän lisäksi kurssi esittelee laajan joukon erilaisia taustamuuttujia, joilla on yhteys (ja tieteellinen evidenssi) yrityksen perustamisen ja/tai yrityksen menestymisen kanssa. Kyseisen kurssin avulla löydät vastauksia yritystoiminnan keskeisimpiin kysymyksiin, kuten; 1) Mitä on yrittäjyys? 2) Millainen henkilö on yrittäjä? 3) Miksi jostakin henkilöstä tulee yrittäjä ja toisesta ei? 4) Miksi jotkut yritykset menestyvät ja toiset eivät? 5) Vaurastumisen logiikka yritystoiminnassa?
Teaching methods
MOOC-pohjainen verkkototeutus, jokainen opiskelija voi edetä omaan tahtiin, aikaan tai paikkaan sitomatta
Evaluation scale
H-5