Skip to main content

Empowering Parental Support (4 ECTS)

Code: C-02629-TO00CD75-3001

General information


Enrollment
13.01.2025 - 31.03.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.02.2025 - 30.04.2025
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
4 ECTS
Institution
Laurea University of Applied Sciences, Laurea Verkkokampus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 300
No reservations found for implementation C-02629-TO00CD75-3001!

Learning outcomes

The student is able to - support parents and their parenting needs effectively by using a practical and an empowering approach - strengthen parental participation in facilitating a child's growth and development using an empowering approach. - increase parents' self-efficacy and sense of competence in promoting positive child development

Teaching methods

Implementation plan in Finnish

Location and time

Verkossa Canvas-oppimisympäristössä toteutuksen voimassaolon sisällä. Katso Ajoitus.

Learning materials and recommended literature

Pääasiallinen oppimateriaali löytyy Canvas-työtilasta ja se sisältää mm. verkkoluentoja ja podcasteja. Canvas työtilaan on koottu myös täydentävää materiaalia. Suositeltavaa kirjallisuutta: • De Jong, P & Kim Berg, I. 2018. Ratkaisukeskeisen terapian oppikirja. 4. painos. Porvoo: Lyhytterapiainstituutti Oy. • Fonsén, E., Koivula, M., Korhonen, R., Ukkonen-Mikkola, T. & Alila, K. 2021. Varhaiskasvatuksen asiantuntijat: Yhteistyössä eteenpäin. Tampere: Suomen varhaiskasvatus ry. • Itkonen, J. 2023. Teoriani perheestä. Helsinki: Gummerrus. • Kallio, M. 2020. Voimana toivo. Helsinki: WSOY. • Kangas, J., Lastikka, A. & Karlsson, L. 2021. Voimauttava varhaiskasvatus. 1. painos. Helsinki: Kustannusosakeyhtiö Otava. • Mannström-Mäkelä, L. & Saukkola, K. 2009. Voimaannuttavan ohjaamisen käsikirja. Helsinki: Palmenia. • Mattila, A.S. (2020). Ratkaisu: Ajattele toisin. Helsinki: WSOY. • Mönkkönen, K. 2018.Vuorovaikutus asiakastyössä. Asiakkaan kohtaaminen sosiaali- ja terveysalalla. Gaudeamus. • Mönkkönen, Kekoni & Pehkonen (toim.)2019. Moniammatillinen yhteistyö. Vaikuttava vuorovaikutus sosiaali-ja terveysalalla. Helsinki: Gaudeamus. • Ojanen, M. 2007. Positiivinen psykologia. Helsinki: Edita. • Pihlaja, P., Viitala, R., Paakkolanvaara, J. & Hiltunen, J. 2019. Varhaiserityiskasvatus. 2., päivitetty painos. Jyväskylä: PS-Kustannus. • Rauhala, I. 2020. Keskustelun voima. Helsinki: Otava. • Saukkola, K. 2013. Ratkaisukeskeinen toimintatapa asiakkaan ohjauksessa.

Internship and working life connections

Opintoon sisältyy opiskelijan työpaikalla tehtävä menetelmän jalkauttamistehtävä. Tehtävä tulee toteuttaa oman työpaikan puitteissa.

Exam dates and retake possibilities

Toteutuksen työtila on avoinna toteutuksen päättymispäivän loppuun saakka (ks. ajoitus) ja kaikki tehtävät tulee olla tehtynä ennen työtilan sulkeutumista.

Student workload

Opinnon työmäärä on mitoitettu siten, että opinnon tavoitteena olevan osaamisen hankkimiseksi yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä. Todellinen ajan tarve vaihtelee yksilöittäin mm. aiemman osaamisen takia. Opinnon laajuus on 4 op, yksi opintopiste vastaa keskimäärin 27 tuntia opiskelijan tekemää työtä. Opinnon suorittaminen vaatii itseohjautuvuutta ja tapahtuu opiskelijan omassa aikataulussa.

Content scheduling

Opintojaksolla keskitytään sisällöllisesti seuraaviin teemoihin: voimavaralähtöinen työskentely, osallisuuden vahvistaminen ja vanhemmuuden tukeminen voimavaraistavin menetelmin. Opintojakson aikana opiskelija myös havainnoi omien voimavarojensa lähteitä ja reflektoi omaa työskentelyään. Opinnon tehtävien puitteissa opiskelijan on mahdollista laajentaa ja/tai syventää omaa näkemystään opinnon kattavista teemoista.

Evaluation scale

Approved/Failed

Go back to top of page