Skip to main content

Finnish for Teachers (5 ECTS)

Code: C-02537-S200BJ57-3002

General information


Enrollment
01.08.2024 - 30.06.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
16.09.2024 - 31.07.2025
Implementation is running.
Number of ECTS credits allocated
5 ECTS
Institution
Savonia University of Applied Sciences
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 1000
No reservations found for implementation C-02537-S200BJ57-3002!

Learning outcomes

Opiskelija osaa - viestiä kirjallisesti opetusalan viestintätilanteissa. - hankkia ja välittää tietoa kirjallisesti suomen kielellä. - kuvata, selittää ja määritellä oman alansa ilmiöitä suullisesti ja kirjallisesti. - kommunikoida oman alan toimijoiden, myös oppilaiden / opiskelijoiden, perheiden ja muiden yhteistyökumppaneiden kanssa. - kehittää kielitaitoaan itsenäisesti.

Content

- kirjoittamis- ja raportointitaidot - tekstinymmärrystaidot - oman alan ammattilehdet - opetusalan kielenkäyttötilanteet ja sanasto - alan puhekieli ja ääntäminen - työelämän kieli

Prerequisites

Ei vaadita edeltäviä opintoja (suositellaan B1.2 - B2-tason kielitaitoa, ei vaatimusta todistuksesta)

Teaching methods

Opintojakso on 100 %:sesti verkko-opintojakson tehtävien itsenäistä tekemistä. Voit tehdä tehtävät millä aikaa vuorokaudesta tahansa 16.9.2024-31.7.2025. Voit tehdä tehtäviä tietokoneella, puhelimella tai tabletilla. Voit osallistua verkkokeskusteluihin ja mahdollisesti muutamaan Zoom-tapaamiseen opettajan kanssa. Teet kurssin lopussa myös itsearvioinnin ja palautteen. Opintojakso arvioidaan asteikolla 0-5 perustuen verkkotehtävien pisteytykseen.

Learning materials and recommended literature

- Opintojakson verkko-oppimisympäristössä annettu materiaali - Suomen mestari 4 -oppikirja - Kato hei! -puhekielen oppikirja - Tarkasta tästä -oppikirja suomen kielen rektioista

Student workload

Opiskelet kurssilla 5 opintopistettä opetusalan suomea, joka tarkoittaa 135 tuntia opiskelua. Opintojakson tehtävät on jaettu n. 30 verkkotehtävään.

Evaluation scale

Five step scale

Go back to top of page