Skip to main content

Management of Wellbeing at Work (5 cr)

Code: C-02507-YJO220203-3007

General information


Enrollment
10.10.2024 - 02.06.2025
Enrollment is ongoing
Enroll to the implementation in OMA
Timing
02.01.2025 - 31.07.2025
Implementation is running.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Institution
Satakunta University of Applied Sciences, SAMK kampus Pori
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 499
No reservations found for implementation C-02507-YJO220203-3007!

Location and time

SAMK Moodle 2.1.-31.7.2025 HUOM: Opiskelijat, jotka ovat ilmoittautuneet toteutukselle ennen opettajien vapaajakson alkua hyväksytään opintojaksolle viimeistään 12.12. Ajalla 13.12.2024-7.1.2025 ilmoittautuneet hyväksytään toteutukselle viikolla 2. Tämän jälkeen ilmoittautuneet hyväksytään viikoittain.

Materials

Opintojakson oppimateriaali, kirjallisuus ja ohjeet opintosuoritteisiin ovat Moodlessa.

Employer connections

Opintojakson aihepiirit, aineistot ja tehtävät ovat työelämälähtöisiä.

Exam schedules

Opintojaksolla tehtävät oppimistehtävät määräytyvät opiskelijan valitseman osaamistavoitteen mukaisesti. Opiskelija voi osaamistavoitteensa mukaisesti pyrkiä arvosanoihin Tyydyttävä 1-Kiitettävä 5. Opintojakson oppimistehtävien yhteenlaskettu enimmäispistemäärä on 100 oppimispistettä (p). Arvosanarajat on kerrottu Moodlessa. Kaikki oppimistehtävät tulee palauttaa 31.7.2025 klo 23.59 mennessä. Vapaaehtoiset ohjaustuokiot Hillissä, päivämäärät Moodlessa.

International connections

Hill, Moodle, Loki, Turnitin

Completion alternatives

Ei ole

Evaluation methods and criteria

Oppimistehtävät arvioidaan numeraalisesti hylätty,1-5. Oppimistehtävät ovat: Tentti ja verkkokeskustelu Huoneentaulu (power point -tallenteen tekeminen) ja verkkokeskustelu Asiantuntijablogi ja verkkokeskustelu Itse- ja vertaisarviointi Oppimistehtävien arvioinnit tehdään 1-4 kertaa kuukaudessa. Arviointeja ei tehdä opettajien talviloman aikana eikä vko 25-32/25. Kesävapaajakson aikana palautetut tehtävät arvioidaan elokuussa 2025.

Student workload

Opiskelijan työ 135 h: * Työhyvinvoinnin strateginen johtaminen 1 op = 27 h * Työhyvinvoinnin tekijät 2 op = 54 h * Työhyvinvoinnin tukeminen ja kehittäminen 2 op = 54 h

Content scheduling

Opintojakson jaksotus on kerrottu Moodlessa.

Failed (0)

Opintosuoritteet hylätään, jos ne eivät noudata tehtävänantoa tai jos niissä esiintyy plagiointia. Opintosuoritteesta saatua arviointia 0 ei voi korottaa.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija käyttää työhyvinvointiin liittyvää erityisosaamista osoittavaa käsitteistöä sujuvasti ja systemaattisesti ja tuntee työhyvinvoinnin johtamisen kokonaisuuden. Opiskelija on perehtynyt substanssin kannalta keskeisiin kotimaisiin ja kansainvälisiin tutkimuksiin ja muihin lähdeaineistoihin ja käyttää niitä johdonmukaisesti hyvän tieteellisen käytännön periaatteita noudattaen. Opiskelija kuvaa ja selittää työhyvinvoinnin johtamisen strategiset prosessit. Opiskelija selittää työyhteisön toimintaa ja omaa rooliaan ryhmässä työhyvinvoinnin kontekstissa. Opiskelija esittelee työhyvinvoinnin johtamiseen vaikuttavia yksilöllisiä ja yhteisöllisiä tekijöitä sosiaalisesti kestävän kehityksen näkökulmat huomioiden.

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelija käyttää työhyvinvointiin liittyvää erityisosaamista osoittavaa käsitteistöä asiantuntevasti ja tarkoituksenmukaisesti työhyvinvoinnin johtamisen kokonaisuuksia halliten. Opiskelija arvioi substanssiin liittyvien tutkimusten ja muiden lähdeaineistojen luotettavuutta ja käyttää aineistoja monipuolisesti. Opiskelija toimii vastuullisesti ja hyvän tieteellisen käytännön periaatteita noudattaen. Opiskelija arvioi ja vertailee työhyvinvoinnin johtamisen strategisia prosesseja ja soveltaa niitä omassa toiminnassaan. Opiskelija analysoi omaa ja työyhteisön toimintaa ja osaamista monipuolisesti. Opiskelija osoittaa kykyä toimia tavoitteellisesti ja tilannekohtaisesti omaa ja työryhmän toimintaa organisoiden. Opiskelija analysoi monipuolisesti työhyvinvoinnin johtamiseen ja työssä jaksamiseen vaikuttavia yksilöllisiä ja yhteisöllisiä tekijöitä ja suunnittelee tarkoituksenmukaisia kehittämistoimenpiteitä sosiaalisesti kestävän kehityksen näkökulmat huomioiden.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija käyttää työhyvinvointiin liittyvää erikoistunutta käsitteistöä asiantuntevasti ja laaja-alaisesti ja osoittaa itsenäistä ajattelua ja asiantuntijuutta työhyvinvoinnin johtamisen kontekstissa. Opiskelija käyttää substanssiin liittyvää kriittisesti valittua, luotettavaa kotimaista ja kansainvälistä lähdeaineistoa asiantuntevasti perustellen, vastuullisesti ja hyvän tieteellisen käytännön periaatteita noudattaen. Opiskelija osoittaa kykyä arvioida ja kehittää työyhteisön toimintaa niin että työryhmän jäsenten erilaiset osaamiset hyödynnetään mahdollisimman kokonaisvaltaisesti. Opiskelija analysoi monipuolisesti ja kriittisesti työhyvinvoinnin johtamiseen ja työssä jaksamineen vaikuttavia yksilöllisiä ja yhteisöllisiä tekijöitä. Opiskelijalla osoittaa kykyä suunnitella ja johtaa strategian mukaisia perusteltuja kehittämistoimenpiteitä, jotka vahvistavat sosiaalisesti kestävää kehitystä.

Teaching methods

Työhyvinvoinnin johtaminen -opintojakso toteutuu verkko-opintoina. Opintojakso koostuu kolmesta työhyvinvoinnin johtamisen teemasta ja niihin liittyvistä opintosuoritteista * Työhyvinvoinnin strateginen johtaminen * Työhyvinvoinnin tekijät * Työhyvinvoinnin tukeminen ja kehittäminen Opintojakso arvioidaan asteikolla hylätty,1-5. Opintojakson viimeinen ilmoittautumispäivä on 2.6.2025.

Further information

Opintojakso on tarkoitettu yamk-opiskelijoille sekä täydennyskoulutukseksi työelämässä jo oleville. Opintosuoritteet palautetaan Turnitin-plagiaatintunnistusohjelmiston kautta. Opiskelijan tulee hyväksyä Turnitin (EULA) palautusta tehdessään. Opintojaksopalaute annetaan Tuudossa

Evaluation scale

1-5

Go back to top of page