Research and development methods in rehabilitation (5 ECTS)
Code: C-02507-KO170604-3009
General information
- Enrollment
-
01.05.2024 - 08.11.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
02.09.2024 - 05.12.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 ECTS
- Institution
- Satakunta University of Applied Sciences, SAMK kampus Pori
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 100
- Course
- C-02507-KO170604
Location and time
Verkossa ohjausta ja työpajatyöskentelyä etänä HILL-välityksellä. Opettajan ohjausta syksyllä kurssin sisältöön liittyviin asioihin: - vk 37 ma 9.9. klo 16-17 - vk 39 to 26.9. klo 16-17 - vk 41 ti 8.10. klo 16-17 - vk 43 ke 23.10. klo 16-17 - vk 45 ti 5.11. klo 16-17 - vk 47 to 21.11. klo 16-17
Materials
Tietoarkisto. Tutkimusmenetelmien verkkokäsikirja. https://www.fsd.tuni.fi/fi/palvelut/menetelmaopetus/ Vilkka, H. 2021. Tutki ja kehitä. 5. painos. PS-kustannus. Kostamo ym. 2022. Kirjoita itsesi asiantuntijaksi. Opas toiminnalliseen opinnäytetyöhön. Muu kirjallisuus informoidaan Moodle-alustalla.
Employer connections
Ei
Exam schedules
Non-stop verkkokurssilla ei ole uusimismahdollisuutta tehtävillä. Tenttiä voi yrittää tehdä 3 kertaa.
International connections
Moodle Teams HILL (R-studio) Office 365
Completion alternatives
AHOTointia voi hakea sähköisessä asioinnissa.
Evaluation methods and criteria
Monivalintatentti 1-5 Soveltava kirjallinen tehtävä 1-5 Osallistuminen verkkotyöpajaan hyv/hyl
Student workload
Opintojakso on suositeltu tehtävän kuudessa viikossa ja jokaiselle viikolle on annettu materiaalien ja tehtävien suoritusjärjestys ja keskimääräinen ajankäytön suositus. Lopullisesti opiskelija kuitenkin päättää itse suoritusvauhtinsa oman tilanteensa mukaan.
Content scheduling
Kurssi on jaettu aihealuettain, joka on myös etenemisjärjestys: 1. Tutkimusprosessi 2. Kirjallisuuskatsaus tutkimusmenetelmänä 3. Määrälliset tutkimusmenetelmät ja analyysit 4. Laadulliset tutkimusmenetelmät ja analyysit 5. Toiminnallinen kehittäminen 6. Kirjallinen tehtävä 7. Tentti
Failed (0)
Opiskelija ei palauta annettuja tehtäviä määräajassa. Opiskelija ei vastaa tehtävänannon mukaisesti. Opiskelija ei osallistu työpajaan. Opiskelija ei tee tenttiä tai saa siitä hylätyn.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija kuvaa tutkimus- ja kehittämismenetelmiin liittyvää käsitteistöä oikein mutta suppeasti. Opiskelija kuvailee tutkimuksellisia lähestymistapoja ja menetelmiä käyttäen luotettavia lähteitä tarkoituksenmukaisesti. Opiskelijalla on tyydyttävät tiedot laadullisen ja määrällisen tutkimuksen tavallisimmista aineistonkeruun ja analyysin menetelmistä. Opiskelija tuntee tutkimuseettiset suositukset.
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija käyttää tutkimus- ja kehittämismenetelmiin liittyvää käsitteistöä sujuvasti. Opiskelija vertailee tutkimuksellisia lähestymistapoja menetelmiä käyttäen luotettavia, kriittisesti valittuja lähteitä. Opiskelijalla on monipuoliset tiedot laadullisen ja määrällisen tutkimuksen aineistonkeruun ja analyysin menetelmistä. Opiskelija hyödyntää tutkimuseettisiä suosituksia asiantuntevasti.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija käyttää tutkimusmenetelmiin liittyvää käsitteistöä laaja-alaisesti ja asiantuntevasti. Opiskelija analysoi ja vertailee tutkimuksellisia lähestymistapoja ja menetelmiä sekä perustelee näkemyksiään asiantuntevasti käyttäen luotettavia, korkeatasoisia, kriittisesti valittuja lähteitä. Opiskelijalla on kattavat tiedot laadullisen ja määrällisen tutkimuksen aineistonkeruun ja analyysin menetelmistä. Opiskelija toimii vastuullisesti ja ennakoivasti tutkimuseettisten suositusten mukaisesti.
Teaching methods
Opintojakso toteutetaan verkko-opintoina omaan tahtiin suoritettuna 2.9.-5.12.2024 aikavälillä. Opintojaksoon sisältyy etänä verkossa työpajatyöskentelyä, joista yhteen velvoitetaan kerran osallistumaan. Syksyllä on 3 työpajamahdollisuutta: - vk 40 ma 30.9. klo 16-19 - vk 43 to 24.10. klo 16-19 - vk 47 ti 19.11. klo 16-19
Further information
Kurssin lopussa opintojaksopalaute TUUDO-järjestelmään.
Evaluation scale
1-5