Asiakaslähtöisyys kehittämisessä (5 op)
Toteutuksen tunnus: C-02504-YZ00CL08-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
18.11.2024 - 09.02.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
12.03.2025 - 31.05.2025
Toteutus on käynnissä.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Korkeakoulu
- Jyväskylän ammattikorkeakoulu, Kaikki tapaamiset toteutuvat etätapaamisina Zoomissa. Ensimmäisessä ja viimeisessä tapaamisessa läsnäolovelvoite. 1. Opintojaksoinfo 2. Asiakaslähtöinen ajattelutapa palvelujen kehittämisessä 3. Asiakaslähtöisiä palvelujen kehittämisen menetelmiä ja viitekehyksiä 4. Asiakaslähtöisiä palvelujen kehittämisen menetelmiä ja viitekehyksiä 5. Asiakaskokemus ja sen johtaminen 6. Palvelujen asiakaslähtöisen kehittämisen hyödyt ja haasteet hyvinvointipalveluissa 7. Opintojakson päätös, reflektio
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 20
- Opintojakso
- C-02504-YZ00CL08
Aika ja paikka
Kaikki tapaamiset toteutuvat etätapaamisina Zoomissa. Ensimmäisessä ja viimeisessä tapaamisessa läsnäolovelvoite. 1. Opintojaksoinfo 2. Asiakaslähtöinen ajattelutapa palvelujen kehittämisessä 3. Asiakaslähtöisiä palvelujen kehittämisen menetelmiä ja viitekehyksiä 4. Asiakaslähtöisiä palvelujen kehittämisen menetelmiä ja viitekehyksiä 5. Asiakaskokemus ja sen johtaminen 6. Palvelujen asiakaslähtöisen kehittämisen hyödyt ja haasteet hyvinvointipalveluissa 7. Opintojakson päätös, reflektio
Oppimateriaalit
Huom. Kirjoja käytetään opiskelussa soveltuvin osin ja tarvepohjaisesti. Hassi, L., Maila, R., & Paju, S. (2015). Kehitä kokeillen: Organisaation käsikirja. Talentum Pro. Hujala, A., & Taskinen, H. (2020). Uudistuva sosiaali- ja terveysala. Tampere University Press. Koivisto, M., Säynäjäkangas, J., & Forsberg, S. (2019). Palvelumuotoilun bisneskirja. Alma Talent. Pakarinen, A., & Pakarinen, A. (2023). Design thinking in healthcare: From problem to innovative solutions (1st ed. 2023.). Springer Nature Switzerland AG. https://doi.org/10.1007/978-3-031-24510-7 Poskela, J., Kutinlahti, P., Hanhike, T., Martikainen, M. & Urjankangas, H-M. 2015. Kokeileva kehittäminen. Työ- ja elinkeinoministeriön juklaisuja 67/2015. Saarijärvi, H., & Puustinen, P. (2020). Strategiana asiakaskokemus: Miksi, mitä, miten? Docendo. Stickdorn, M., & Stickdorn, M. (2018). This is service design doing: Applying service design in the real world : a practitioner's handbook (First edition.). O'Reilly Media, Inc. + muu opintojaksolla ilmoitettu aineisto.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Opintojaksolla toimitaan tutkintosäännön mukaisin periaattein.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Tule mukaan kehittämään omaa osaamistasi asiakaslähtöisenä kehittäjänä. Opintojakso tarjoaa sinulle monipuolisia työkaluja ja osaamista, joiden avulla viet kehittämisosaamisesi uudelle tasolle. Opintojakso on sopivan haastava, ajankohtainen ja kiinnostava kokonaisuus lisättäväksi asiakaslähtöisen kehittäjän työkalupakkiisi. Opintojakson aikana pääset myös vahvistamaan tekoälyn lukutaitoasi ja saat osaamista siitä, miten tekoäly voi auttaa sinua asiakaslähtöisenä kehittäjänä. Opintojakson sisältö: Asiakaslähtöinen ajattelutapa palvelujen kehittämisessä 1 op Asiakaslähtöisiä palvelujen kehittämisen menetelmiä ja viitekehyksiä 2 op Asiakaskokemus ja sen johtaminen 1 op Palvelujen asiakaslähtöisen kehittämisen hyödyt ja haasteet hyvinvointipalveluissa 1 op
Opetusmenetelmät
Luentotallenteet Webinaarit Itsenäinen opiskelu Pienryhmäopiskelu Tehtävien työstäminen yksilönä ja ryhmässä
Lisätiedot
Huomaathan, että opintojakso on ensisijaisesti suunnattu hyvinvointialan opiskelijoille. Opintojakso on YAMK-tasoa.
Arviointiasteikko
0-5