Skip to main content

Referencing and Use of Sources in Research Writing (2 ECTS)

Code: C-02504-YB00BU20-3005

General information


Enrollment
01.08.2025 - 31.08.2025
Registration for implementation has not started yet.
Timing
06.10.2025 - 19.12.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
2 ECTS
Institution
JAMK University of Applied Sciences
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 10
No reservations found for implementation C-02504-YB00BU20-3005!

Learning outcomes

Opintojakson aikana opit erilaisia referoinnin keinoja ja lähteiden käyttöä Jamkin ohjeiden mukaisesti tutkivan kirjoittamisen tyyliin. Tiedät ja osaat käyttää erilaisia referoivan kielen keinoja ja osaat kirjoittaa tekstiä referoivaan tyyliin lähteiden tietoja yhdistellen. Osaat merkitä tekstiviitteet asiakeskeisen ja kirjoittajakeskeisen viittaustavan mukaisesti. Osaat laatia lähdeluettelon Jamkin ohjeiden mukaisesti tavallisimmista lähdetyypeistä.

Content

Referoivan kielen keinot Tekstiviittaustavat ja niiden käyttö Lähdeluettelon laatimisperiaatteet

Prerequisites

Suomen kielen taitotaso B2.

Teaching methods

Online implementation with a scheduled timetable Flipped learning method Interactive Working: Group Analysis and Virtual Discussions Guiding Webinars / Workshops The student independently studies the workspace materials and utilizes them to complete assignments following the course's shared schedule. The learning environment is the Moodle workspace, which becomes accessible at the beginning of the course. Guidance aligns with the lesson sequence in Zoom, with the link being shared on Moodle.

Learning materials and recommended literature

Ahopelto, T., Autio, T. & Forssell, A. 2022. Tekstitaidot haltuun. Jyväskylä: Jyväskylän ammattikorkeakoulu. https://help.jamk.fi/tekstitaidot/fi/.

Exam dates and retake possibilities

The deadlines for submitting assignments and resubmission times are available in Moodle's workspace. Tasks can be resubmitted twice if not passed on the first attempt.

Student workload

The course includes five small assignments: 1. Reading a Scientific Article 2. Taking Notes from Sources 3. Comparative Writing 4. Reviewing Your Own Text 5. Self-Assessment Orientation and Workspace Familiarization 4 - 6 h Independent Study of Course Materials 10 – 20 h Webinars and Virtual Discussions 20 - 30 h Assignments 8 - 15 h

Content scheduling

Scheduled course meetings: - Starting Webinar 6.10. at 16:30-18:30 (recording available) - Workshop 20.10. at 16:30-18:30 (no recording) - Workshop 27.10. at 16:30-18:30 (no recording) - Workshop 10.11. at 16:30-18:30 (no recording)

Evaluation scale

Pass/Fail

Go back to top of page