Interaction in Work Place (3 ECTS)
Code: C-02469-LL10069-3006
General information
- Enrollment
- 01.04.2025 - 14.09.2025
-
Enrollment is ongoing
Enroll to the implementation in OMA
- Timing
- 22.09.2025 - 12.12.2025
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 3 ECTS
- Institution
- Karelia University of Applied Sciences, Verkossa
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 60
- Course
- C-02469-LL10069
Learning outcomes
Essential content: Respectful interaction in the work community Professional behavior Challenging situations in the work community Giving and receiving feedback
Content
Objectives: The student understands the importance of interaction in developing the functioning and well-being of the working community. The student knows how to use his own interaction skills as a member and representative of the work community in a professional and comprehensible manner and knows how to take into account the requirements of the recipient, the situation and his field. The student knows how to apply his knowledge in various interaction situations in working life. The student recognizes the influence of his own emotions on his own actions in various interaction situations.
Teaching methods
Opiskelet verkossa omaan tahtiin. Opintojaksoon sisältyy digitaalista opetusmateriaalia ja lähdeaineistoa. Laadit kaksi essee-tyyppistä tekstiä sekä osallistut verkkokeskusteluun.
Location and time
Verkko-opinnot.
Learning materials and recommended literature
Esseetehtävien kirjallisuusvinkit: Järvinen, Pekka. 2017. Menestyvän työyhteisön pelisäännöt. Järvinen, Pekka. 2017. Ammatillinen käyttäytyminen. Sallinen, Sami. 2021. Kehokoodi. Hämäläinen, Pekka. 2021. Ihmisen kokoinen työyhteisö. Ketoni, Taru, Mönkkönen, Kaarina, Hyvärinen, Marja-Leena & Pakarinen, Eine. 2024. Vuorovaikutus työyhteisössä - kuinka edistää yhteistyötaitoja.
Assessment methods and criteria
Hyväksyttyyn suoritukseen sinun täytyy tehdä kaikki oppimistehtävät ja käyttää lähdekirjallisuutta tehtävien tukena.
Evaluation scale
Approved/Rejected