Kestävä ja kehittyvä markkinointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: C-02467-LT00DE41-3006
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 22.05.2023 - 15.12.2023
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 08.01.2024 - 03.05.2024
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähi- ja etäopetus
- Korkeakoulu
- Hämeen ammattikorkeakoulu, Hämeenlinna
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 60
- Opintojakso
- C-02467-LT00DE41
Aika ja paikka
Edellyttää itsenäistä verkko-opiskelua ja omaa aikataulusta opiskelijoilta.
Oppimateriaalit
Alan kirjallisuus ja verkossa oleva materiaali, asiantuntijoiden alustukset ja opettajien aineisto (tarkemmin opintojakson Moodle-työtilassa).
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Toteutuksessa tehdään mahdollista työelämäyhteistyötä opiskelijoiden valitsemien oppimistehtävien osalta.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Opintojakso sisältää kaksi Moodle-testiä. Muilta osin osaaminen näytetään ja arvioidaan oppimistehtävien avulla.
Kansainvälisyys
Sisällöissä ja tehtävissä käsitellään myös kansainvälistä näkökulmaa. Ei tarjonnassa vaihto-opiskelijoille.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakso arvioidaan numeerisella asteikolla 5-HYL. Arviointi toteutetaan oppimistehtävien perusteella pohjautuen osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
https://hamk.opinto-opas.fi/coursedescription/105777?lang=fi
Sisällön jaksotus
Oppimistehtävät jaksottuvat teemoihin. Tarkempi jaksotus esitellään Moodlessa opintojakson alkaessa. Käsiteltäviä teemoja ovat: vastuullisuus markkinoinnissa, ostokäyttäytyminen, maineenhallinta, markkinoinnin tulevaisuus sekä markkinoijan säännöt ja velvoitteet. Tässä opintojaksossa ei käsitellä markkinoinnin perusteorioita, vaan sovelletaan em. teemoja markkinoinnin vastuullisuusajatteluun. Opiskelija pystyy jaksottamaan tekemistään tehtäväpalautusten ja opiskelun osalta oman aikataulunsa mukaisesti opintojakson aikana.
Opetusmenetelmät
Toteutustapana on itsenäinen verkko-opiskelu. Opintojakson oppimistehtävät, materiaalit ja aineistot ovat Moodlessa saatavilla koko toteutuksen ajan, joten opiskelijat voivat itse rytmittää opiskeluaan joustavasti. Tehtävien palautusaika päättyy toteutuksen päätyttyä. Tehtävät ovat yksilötehtäviä, mutta osassa tehtävissä kommentoidaan ja osallistutaan keskusteluihin koko opiskelijaryhmän kesken. Opiskeluympäristönä toimii Moodle. Opintojakso koostuu teemoista, jotka opiskellaan OSSI-mallin mukaisesti: 1) Opiskele 2) Syvennä 3) Sovella 4) Ihmettele. Opintojakso on suunnattu erityisesti tradenomiopiskelijoille, mutta se on mahdollinen myös muille AMK-opiskelijoille, joilla on markkinoinnin perusosaaminen.
Lisätietoja opiskelijoille
HAMK:n opiskelijat ilmoittautuvat opinnolle Pakissa. Humakin, Turku AMKin ja XAMKin opiskelijat ilmoittautuvat tälle opintojakson toteutukselle Pepissä/Pakissa. Muiden ammattikorkeakoulujen opiskelijat ilmoittautuvat erillisellä ilmoittautumislomakkeella, joka löytyy campusonline.fi-portaalista opinnon tiedoista. Lisätietoa ilmoittautumisesta https://www.hamk.fi/opiskelu-hamkissa/ristiinopiskelu-opiskelijan-ohjeet/ Opiskelupaikat: CampusOnline 60, HAMKin omat opiskelijat 60. CampusOnline opiskelijoita edellytetään aktivoimaan HAMKin tunnukset. Opintopalaute annetaan jokaisen opinnon/ moduulin päättyessä Pakissa. Lisätietoa opinto-/moduulipalautteesta saat opiskelijapalautteet-sivulta (https://www.hamk.fi/opiskelijan-ohjeet/opiskelijapalautteet /). CampusOnline -opiskelijat voivat antaa moduuli/opintojaksopalautetta selaimen kautta osoitteessa https://pakki.hamk.fi/spark.
Arviointiasteikko
1-5