Skip to main content

Payroll (5 ECTS)

Code: C-02467-LT00CU31-3018

General information


Enrollment
03.05.2024 - 25.04.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
13.01.2025 - 31.07.2025
Implementation is running.
Number of ECTS credits allocated
5 ECTS
Mode of delivery
On-campus and online
Institution
HAMK University of Applied Sciences, Hämeenlinna
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 200
No reservations found for implementation C-02467-LT00CU31-3018!

Location and time

Verkkototeutus Moodle-oppimisympäristössä 13.1.2025 - 31.7.2025. Opintojaksolle voit ilmoittautua ja voit aloittaa opintojakson oman aikataulusi mukaan (opiskelijoita hyväksytään opintojaksolle noin kerran viikossa)

Materials

Oppikirja: Voit itse valita opiskeltavan palkanlaskentaan pohjautuvan kirjan. Lisäksi: - Moodlen ja opettajan jakamat materiaalit, erityisesti moodlessa olevat verkkosivujen linkit.

Employer connections

Tähän opintojaksoon ei sisälly työelämäyhteistyötä

Exam schedules

Osa opintojakson osaamisesta näytetään Moodletentillä. Palkanlaskenta käytännössä-harjoitustehtävä tehdään Palkka.fi-ympäristössä.

International connections

Opintojaksoon ei liity KV-yhteistyötä

Completion alternatives

AHOT-näytöt erillisen hakemuksen mukaan. - ks. HAMKin erillinen ohje AHOT-hakemisesta - sovi ao. opettajan kanssa AHOT-näyttö erikseen

Student workload

Voit edetä itsenäisesti, oman aikataulusi mukaisesti.

Content scheduling

Oppimistehtävien palautus ajoitettu seuraavassa järjestyksessä: o Palkkauksen perusteet o Työtulon verotus o Palkasta tehtävät vähennykset o Luontoisedut ja henkilökuntaedut o Matkakustannusten korvaukset ja muut kulukorvaukset o Työaika Palkanlaskenta käytännössä- oppimistehtävän suorittaminen teoriaosuuden suorittamisen jälkeen viimeisenä.

Failed (0)

Osaaminen jää 1-2-tason krittereiden alapuolelle. Huomattava osa oppimistehtäviä on palauttamatta.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija ymmärtää, muistaa, osaa selittää ja soveltaa opittavan ilmiön keskeisiä käsitteitä oppimistehtävissä.

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelija osaa analysoida ja arvioida opittavan ilmiön keskeisiä käsitteitä oppimistehtävissä.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osaa luoda ilmiöön ja itselleen merkityksellistä tietoa oppimistehtävissä. Oppimistehtävät on kiitettävästi suoritettu.

Teaching methods

Palkanlaskenta -opintojakso on verkossa tapahtuva ns. nonstop-opintojakso. Opintojakso toteutetaan käänteisen oppimisen -menetelmää (Flipped Learning) soveltaen. Opintojaksoon johdattelevien materiaalien ja lähdeaineistolinkkien avulla jatkat osaamisesi syventämistä ja teet annetut oppimistehtävät itsenäisesti oman aikataulusi mukaisesti Moodle-Learn oppimisympäristössä. Nonstop-toteutukselle osallistuvalta opiskelijalta edellytetään itseohjautuvuutta, kykyä opiskella itsenäisesti sekä oman ajan hallintaa. BYOD eli Bring Your Own Device merkitsee omien laitteiden käyttöä opiskelussa tai työnteossa korkeakoulun tiloissa. Oppiminen HAMKissa voi olla ajasta ja luokkatilasta riippumatonta. Opiskelussa käytetään sähköisiä oppimateriaaleja.

Further information

Moodlessa on hyväksynnän jälkeen nähtävissä yksityiskohtaiset ohjeet opintojakson oppimistehtävistä, niiden suoritustavoista ja palautusajankohdista. Ilmoittautuminen: HAMKin opiskelijat sekä yhteistyöverkoston ristiinopiskelijat ilmoittautuvat opintojaksolle Pakissa. Spark -opintopalautteenantaminen on mahdollista aikaisintaan 7 päivää ennen toteutussuunnitelman päättymispäivämäärääja se jatkuu 14 päivää toteutuksen päättymisen jälkeen.Opintopalaute löytyy Pakki –opiskelijan työpöydältä, jonne ilmestyy ilmoitus opinnoista/moduuleista, joille olet ilmoittautunut ja palaute on annettavissa. Saat HAMKin sähköpostiin muistutus viestin palautteen antamisesta toteutuksen päättymispäivänä, jos et ole sitä ennen jo antanut palautetta.Lisätietoa opinto-/moduulipalautteesta saat opiskelijapalautteet -sivulta. CampusOnline opiskelijat voivat antaa moduuli/opintojaksopalautetta selaimen kautta osoitteessa https://pakki.hamk.fi/spark.

Evaluation scale

1-5

Go back to top of page