Payroll (5 ECTS)
Code: C-02467-LT00CU31-3012
General information
- Enrollment
- 22.05.2023 - 03.11.2023
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 11.09.2023 - 15.12.2023
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 ECTS
- Mode of delivery
- On-campus and online
- Institution
- HAMK University of Applied Sciences, Hämeenlinna
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 200
- Course
- C-02467-LT00CU31
Location and time
Verkkototeutus Moodle-oppimisympäristössä 5.9.2022 - 16.12.2022
Materials
Kouluttajien valmistelema opintojakson johdantomateriaali ja ohjaava materiaali suoritustavasta. Suositeltavaa kirjallisuutta -luettelo sisältyy ohjaavaan materiaaliin. Suositellaan ajankohtaiseen lainsäädäntöön ja Verohallinnon ohjeisiin tutustumista: Verohallinto.fi Finlex.fi Muu osaamista syventävä opintojakson sisältöihin liittyvä kirjallisuus, joilla opiskelija syventää osaamistaan. Oppimistehtävät.
Employer connections
Tähän opintojaksoon ei sisälly työelämäyhteistyötä
Exam schedules
Osa opintojakson osaamisesta näytetään Moodletentillä. Palkanlaskenta käytännössä-harjoitustehtävä tehdään Palkka.fi-ympäristössä.
International connections
Opintojaksoon ei liity KV-yhteistyötä
Completion alternatives
AHOT-näytöt erillisen hakemuksen mukaan.
Student workload
Voit edetä oman aikataulun mukaisesti.
Content scheduling
Oppimistehtävien palautus ajoitettu seuraavassa järjestyksessä: o Palkkauksen perusteet o Työtulon verotus o Palkasta tehtävät vähennykset o Luontoisedut ja henkilökuntaedut o Matkakustannusten korvaukset ja muut kulukorvaukset o Työaika Palkanlaskenta käytännössä- oppimistehtävän suorittaminen teoriaosuuden suorittamisen jälkeen viimeisenä.
Failed (0)
Osaaminen jää 1-2-tason krittereiden alapuolelle. Huomattava osa oppimistehtäviä on palauttamatta.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija ymmärtää, muistaa, osaa selittää ja soveltaa opittavan ilmiön keskeisiä käsitteitä oppimistehtävissä.
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija osaa analysoida ja arvioida opittavan ilmiön keskeisiä käsitteitä oppimistehtävissä.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osaa luoda ilmiöön ja itselleen merkityksellistä tietoa oppimistehtävissä. Oppimistehtävät on kiitettävästi suoritettu.
Teaching methods
Opetuksen lähtökohtana on opiskelijalähtöisyys ja yhteisöllisyys. HAMKin välittävän ohjauskulttuurin mukaisesti opiskelijat ja heidän osaamisensa kehittäminen ovat keskiössä. Opintojakso toteutetaan käänteisen oppimisen -menetelmää (Flipped Learning) soveltaen. Opintojaksoon johdattelevan materiaalin ja lähdeaineistolinkkien avulla opiskelija jatkaa osaamisensa syventämistä ja tekee annetut oppimistehtävät itsenäiseti oman aikataulunsa mukaisesti Moodle-oppimisympäristössä. BYOD eli Bring Your Own Device merkitsee omien laitteiden käyttöä opiskelussa tai työnteossa korkeakoulun tiloissa. Oppiminen HAMKissa voi olla ajasta ja luokkatilasta riippumatonta. Opiskelussa käytetään sähköisiä oppimateriaaleja.
Further information
Moodlessa on hyväksynnän jälkeen nähtävissä yksityiskohtaiset ohjeet opintojakson oppimistehtävistä, niiden suoritustavoista ja palautusajankohdista. Ilmoittautuminen: HAMKin opiskelijat ilmoittautuvat Pakissa ja Turku AMK:n opiskelijat Pepissä. Muut CampusOnline opiskelijat ilmoittautuvat campusonline.fi portaalissa opintojakson tiedoissa kerrotulla tavalla Opiskelupaikat: CampusOnline 200. Spark -opintopalautteenantaminen on mahdollista aikaisintaan 7 päivää ennen toteutussuunnitelman päättymispäivämäärääja se jatkuu 14 päivää toteutuksen päättymisen jälkeen.Opintopalaute löytyy Pakki –opiskelijan työpöydältä, jonne ilmestyy ilmoitus opinnoista/moduuleista, joille olet ilmoittautunut ja palaute on annettavissa. Saat HAMKin sähköpostiin muistutus viestin palautteen antamisesta toteutuksen päättymispäivänä, jos et ole sitä ennen jo antanut palautetta.Lisätietoa opinto-/moduulipalautteesta saat opiskelijapalautteet -sivulta. CampusOnline opiskelijat voivat antaa moduuli/opintojaksopalautetta selaimen kautta osoitteessa https://pakki.hamk.fi/spark.
Evaluation scale
1-5