Siirry suoraan sisältöön

Service Design (YAMK) (5 op)

Toteutuksen tunnus: C-02467-LT00CP74-3020

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
22.05.2023 - 04.11.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
21.08.2023 - 31.12.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähi- ja etäopetus
Korkeakoulu
Hämeen ammattikorkeakoulu, Hämeenlinna
Opetuskielet
suomi
englanti
Paikat
0 - 100
Opintojakso
C-02467-LT00CP74
Toteutukselle C-02467-LT00CP74-3020 ei löytynyt varauksia!

Aika ja paikka

Avoimen amkin opiskelijat ilmoittautuvat ajalla 2.-13.10.2023. Opinnot toteutetaan verkossa

Oppimateriaalit

Lean Service Creation. Open source tools for change agents. The what, the how and the why. Futurice Sarvas, R., Nevanlinna, H. and Pesonen, J. (2017). Lean Service Creation. The handbook V1.8.Futurice. Stickdorn, M., Lawrence, A., Hormess, M. and Schneider, J. (2018). This is Service Design Doing. Applying Service Design and Design Thinking in the real world. O'Reilly.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Toteutuksessa työelämäprojekti.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei

Kansainvälisyys

Työelämäprojekti.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

AHOT

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Osaaminen arvioidaan suhteessa osaamistavoitteisiin näyttöinä projektityöskentelyssä hankitussa osaamiessa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

https://hamk.opinto-opas.fi/coursedescription/105821?lang=fi

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2): Opiskelija ymmärtää, muistaa, osaa selittää opittavan ilmiön keskeisiä käsitteitä oppimistehtävissä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Arviointikriteerit - hyvä (3-4): Opiskelija osaa analysoida ja arvioida opittavan ilmiön keskeisiä käsitteitä oppimistehtävissä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Arviointikriteerit - kiitettävä (5): Opiskelija osaa luoda ilmiöön ja itselleen merkityksellistä tietoa oppimistehtävissä.

Opetusmenetelmät

Palvelumuotoiluopintojen tarkoituksena on tarjota ajattelumalleja, käytönnön menetelmiä ja työkaluja opiskelijoille asiakaslähtöisten palveluiden muotoilemiseksi. Palvelumuotoilu perustuu muotoiluajatteluun, jossa yksittäisiä tapauksia ja yleisiä malleja sovelletaan ymmärryksen ja tiedon rakentamiseen niin asiakkaiden, käyttäjien kuin palvelun tarjoajan osallistumisesta palveluprosessiin. Tämän lähestymistavan tarkoituksena on suunnitella palvelut, jotka tasapainottavat asiakkaan, käyttäjän ja yrityksen tarpeet tavalla, joka luo laadukasta palvelukokemusta. Palvelumuotoilun prosessi voidaan nähdän etsimisen, määrittelyn, kehittämisen ja toteuttamisen toistuvina vaiheina. Keskeisiä opittavia sisältöjä ovat palvelu, palvelumuotoilu, palveluanalyysi, palvelun asiakaslähtöinen kuvaus, palvelun ohjeistus, palvelutapahtumat, palvelun kohtaamispisteet, palvelukokemus, palvelun hyödyllisyys, palvelun käytettävyys ja palvelun haluttavuus.

Lisätietoja opiskelijoille

YAMK-tasoinen toteutus. HAMKin opiskelijat ilmoittautuvat Pakissa ja Turku AMK:n opiskelijat Pepissä. Muut CampusOnline opiskelijat ilmoittautuvat campusonline.fi portaalissa opintojakson tiedoissa kerrotulla tavalla. CampusOnlinessa opinto on tarjolla vain suomeksi. Spark -opintopalautteenantaminen on mahdollista aikaisintaan 7 päivää ennen toteutussuunnitelman päättymispäivämäärää ja se jatkuu 14 päivää toteutuksen päättymisen jälkeen. Opintopalaute löytyy Pakki –opiskelijan työpöydältä, jonne ilmestyy ilmoitus opinnoista/moduuleista, joille olet ilmoittautunut ja palaute on annettavissa. Saat HAMKin sähköpostiin muistutusviestin palautteenantamisesta toteutuksen päättymispäivänä, jos et ole sitä ennen jo antanut palautetta. Lisätietoa opinto-/moduulipalautteesta saat opiskelijapalautteet-sivulta. CampusOnline opiskelijat voivat antaa moduuli/opintojaksopalautetta selaimen kautta osoitteessa https://pakki.hamk.fi/spark.

Arviointiasteikko

1-5

Siirry alkuun