Siirry suoraan sisältöön

Business Design (YAMK) (5 op)

Toteutuksen tunnus: C-02467-LT00CH40-3037

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
11.03.2024 - 31.05.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
06.05.2024 - 31.07.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Korkeakoulu
Hämeen ammattikorkeakoulu, Verkkokampus
Opetuskielet
suomi
englanti
Paikat
0 - 150
Opintojakso
C-02467-LT00CH40
Toteutukselle C-02467-LT00CH40-3037 ei löytynyt varauksia!

Aika ja paikka

Verkkototeutus, toteutus kesä 2024 Business Design opinnot edellyttävät riittävää ajankäyttämistä ja kohtuullista kuormitusta.

Oppimateriaalit

Business Design keskeistä opiskelumateriaalia ovat opiskelijan ideaan ja toimeksiantoon liittyvät materiaalit ja teokset: Hassi, L., Paju, S. ja Maila, R. Kehitä kokeillen. Organisaation käsikirja. Helsinki: Talentum Pro. Knapp, J., Zeratsky, J., and Kowitz, B. (2016). Sprint. How to solve big problems and test new ideas in just five days. Google Ventures. Lewrick, M., Link, P., and Leifer, L. (2018). The design thinking playbook. Mindful digital transformation for teams, products, services, businesses and ecosystems. New Jersey; John Wiley & sons. Osterwalder, A. and Pigneur, Y. (2010). Business Model Generation. A Handbook for visionaries, game changers and challengers. New Jersey: John Wiley & Sons. Inc. Osterwalder, A., Pigneur Y., Brenarda, G. and Smith, A. (2014). Value proposition design. How to create products and services cusmtoer wants. Get started with value proposition design. New Jersey: John Wiley & Sons. Inc. Sarvas, R., Nevanlinna H. ja Pesonen J. (2016). Lean service creation. leanservicecreation.com. The handbook V1.7. Futurice. van der Pijl, P., Lokitz, J., and Solomon, L. (2016). Design a better business. New tools, skills, and mindset for strategy and innovaton. New Jersey: John Wiley & Sons

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Osaaminen arvioidaan suhteessa osaamistavoitteisiin näyttöinä projektityöskentelyssä hankitussa osaamisessa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

https://hamk.opinto-opas.fi/coursedescription/91287?lang=fi

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija ymmärtää, osaa selittää ja soveltaa opittavan ilmiön keskeisiä käsitteitä oppimistehtävissä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija osaa selittää, soveltaa, analysoida ja arvioida opittavan ilmiön keskeisiä käsitteitä oppimistehtävissä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa selittää, soveltaa, analysoida, arvioida ja luoda ilmiöön ja itselleen merkityksellistä tietoa, ratkaisuja, malleja, käsitteitä ja/tai teorioita oppimistehtävissä.

Opetusmenetelmät

Business Design opinnoissa opiskelija osaa soveltaa palvelu- ja liiketoiminnan muotoilun prosesseja menetelmiä valitsemassaan liiketoimintahaasteessa ja luoda haasteisiin ratkaisuja. Keskeisiä sisältöjä ovat tuplasilmukka prosessin eri vaiheet: valmistautuminen liiketoimintamuotoilun prosessiin, näkökulman valinta, ymmärryksen rakentaminen, ratkaisuideoiden luominen ja valinta, prototyypin muotoilu ja toteutus, liiketoimintakokeilun tekeminen liiketoimintahaasteen ja ratkaisun validioimiseksi. Sisältöjä ovat kehittämisen käsikirjoitus, tiimiytyminen, visioiminen, tarinan kerronta, kehittämisen kriteerien asettaminen, asiakkaan matka, arvolupaus, liiketoimintaympäristö, liiketoimintamalli, ideaseinä, innovaatiomatriisi, prototyyppi, riskianalyysi, liiketoimintakokeilu, validiointi ja investointivalmiuksien arviointi.

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakson toteutus soveltuu AMK-opiskelijoille ja sen voi suorittaa suomeksi tai englanniksi. Toteutus tarjotaan CampusOnlinessa vain suomeksi. HAMKin opiskelijat ilmoittautuvat opinnolle Pakissa toteutussuunnitelmassa näkyvänä aikana. Muiden ammattikorkeakoulujen opiskelijat ilmoittautuvat ensisijaisesti Pepissä/Pakissa. Opintojakson tiedoissa (campusonline.fi -portaalissa) on ilmoittautumislomake opiskelijoille, jotka eivät pysty vielä ilmoittautumaan Pepissä/Pakissa. Opintojaksolle hyväksytyt muitten ammattikorkeakoulujen opiskelijat saavat ilmoittautumisajan päätyttyä sähköpostiviestin, jossa on ohjeet HAMKin tunnusten aktivoinnista. Huomaa, että viesti saattaa ohjautua roskapostikansioon. BYOD eli Bring Your Own Device merkitsee omien laitteiden käyttöä opiskelussa tai työnteossa korkeakoulun tiloissa. Oppiminen HAMKissa voi olla ajasta ja luokkatilasta riippumatonta. Opiskelussa käytetään sähköisiä oppimateriaaleja. Spark -opintopalautteenantaminen on mahdollista aikaisintaan 7 päivää ennen toteutussuunnitelman päättymispäivämäärääja se jatkuu 14 päivää toteutuksen päättymisen jälkeen.Opintopalaute löytyy Pakki –opiskelijan työpöydältä, jonneilmestyy ilmoitus opinnoista/moduuleista, joille olet ilmoittautunut ja palaute on annettavissa. Saat HAMKinsähköpostiin muistutusviestin palautteenantamisesta toteutuksen päättymispäivänä, jos et ole sitä ennen jo antanut palautetta.Lisätietoa opinto-/moduulipalautteesta saa topiskelijapalautteet-sivulta. CampusOnline opiskelijat voivat antaa moduuli/opintojaksopalautetta selaimen kautta osoitteessahttps://pakki.hamk.fi/spark.

Arviointiasteikko

1-5

Siirry alkuun