Markkinointitutkimus (5 op)
Toteutuksen tunnus: LA00EH50-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 03.05.2021 - 27.08.2021
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 30.08.2021 - 19.12.2021
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- (2019-2024) Liiketalous
- Toimipiste
- Leiritie 1
- Opetuskielet
- englanti
- Paikat
- 20 - 35
- Koulutus
- Degree Programme in European Business Administration
- Opettajat
- William Simcoe
- Vastuuopettaja
- Suvi Moll
- Ryhmät
-
LB19S_MIncoming DD Stuttgart Marketing
-
LC19B_IB_MIncoming DD HWR Berlin, IBMAN Marketing
-
LC19B_BA_MIncoming DD HWR Berlin, BA Marketing
-
LC19R_MIncoming DD Rennes 3rd year students Marketing
-
LB19L_MIncoming DD La Rochelle 3rd year students Marketing
-
LXA20_AHalf of LXA20 cohorts present, GROUP A
- Opintojakso
- LA00EH50
Tavoitteet
Kurssin suoritettuaan opiskelija ymmärtää markkinointitukimuksen keskeisen roolin yrityksen päätöksentekoprosessissa. Opiskelija tuntee erityyppiset markkinointitutkimukset jotka vaikuttavat päätöksentekoprosessin eri vaiheisiin. Opiskelija tuntee erilaisia metodeja erilaisten sovellettujen markkinointitutkimusten toteuttamiseen. Opiskelija osallistuu tosielämän markkinointitutkimusprojektiin ja oppii laatimaan täysimittaisen markkinointitutkimusraportin.
Sisältö
• Johdatus markkinointitutkimukseen
• Tiedon tarpeen toteaminen
• Päämäärien ja tiedon tarpeen spesifiointi
• Tutkimussuunnittelun ja tietolähteiden määrittely
• Tiedonkeruukaavakkeiden ja menetelmien kehittely
• Tiedon kerääminen, prosessointi ja analysointi
• Tutkimusprojektin tulosten esittely
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Esitietovaatimukset
Co-requisite: Quantitative Research course, or equivalent prior know-how and skills