Siirry suoraan sisältöön

Markkinointitutkimus (5 op)

Toteutuksen tunnus: LA00EH50-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
03.05.2021 - 27.08.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
30.08.2021 - 19.12.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
(2019-2024) Liiketalous
Toimipiste
Leiritie 1
Opetuskielet
englanti
Paikat
20 - 35
Koulutus
Degree Programme in European Business Administration
Opettajat
William Simcoe
Vastuuopettaja
Suvi Moll
Ryhmät
LB19S_M
Incoming DD Stuttgart Marketing
LC19B_IB_M
Incoming DD HWR Berlin, IBMAN Marketing
LC19B_BA_M
Incoming DD HWR Berlin, BA Marketing
LC19R_M
Incoming DD Rennes 3rd year students Marketing
LB19L_M
Incoming DD La Rochelle 3rd year students Marketing
LXA20_A
Half of LXA20 cohorts present, GROUP A
Opintojakso
LA00EH50
Toteutukselle LA00EH50-3001 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Kurssin suoritettuaan opiskelija ymmärtää markkinointitukimuksen keskeisen roolin yrityksen päätöksentekoprosessissa. Opiskelija tuntee erityyppiset markkinointitutkimukset jotka vaikuttavat päätöksentekoprosessin eri vaiheisiin. Opiskelija tuntee erilaisia metodeja erilaisten sovellettujen markkinointitutkimusten toteuttamiseen. Opiskelija osallistuu tosielämän markkinointitutkimusprojektiin ja oppii laatimaan täysimittaisen markkinointitutkimusraportin.

Sisältö

• Johdatus markkinointitutkimukseen
• Tiedon tarpeen toteaminen
• Päämäärien ja tiedon tarpeen spesifiointi
• Tutkimussuunnittelun ja tietolähteiden määrittely
• Tiedonkeruukaavakkeiden ja menetelmien kehittely
• Tiedon kerääminen, prosessointi ja analysointi
• Tutkimusprojektin tulosten esittely

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Esitietovaatimukset

Co-requisite: Quantitative Research course, or equivalent prior know-how and skills

Siirry alkuun