Siirry suoraan sisältöön

Pelimoottorit ja reaaliaikainen renderointi (15 op)

Toteutuksen tunnus: KX00ED28-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
30.11.2020 - 10.01.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
11.01.2021 - 21.05.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
15 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Toimipiste
Hämeentie 135 D
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 18
Koulutus
Muotoilun tutkinto-ohjelma
Opettajat
Ale Torkkel
Markku Luotonen
Vastuuopettaja
Ale Torkkel
Opintojakso
KX00ED28
Toteutukselle KX00ED28-3001 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää pelimoottoreiden merkityksen interaktiivisten sovellusten toteuttamisessa ja XR-tuotannossa. Opiskelija osaa käyttää mediaelementtejä pelimoottorissa, ohjelmoida toiminnallisuuksia sekä tuottaa pelimoottorilla interaktiivisia julkaisuja eri alustoille.

Sisältö

Opintojaksolla opiskellaan reaaliaikaista renderointia pelimoottoreilla.
- 3D-mallinnus ja -animaatio pelimoottorikäyttöön
- mediaelementtien teko ja muokkaus pelimoottorikäyttöön.
- pelimoottorien toimintaperiaatteet ja käyttö
- interaktiivisuuden toteuttaminen ohjelmointityökaluilla
- julkaisualustat

Esitietovaatimukset

Opiskelijalla pitää olla suoritettuna opintojakso ”3D-ohjelmistot, polygonimallinnus ja animaatio”.

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit arvosanalle 1 tyydyttävä

Opiskelija hahmottaa pelimoottoreilla työskentelyn perusteet ja kykenee tuottamaan interaktiivisia sovelluksia.

Arviointikriteerit arvosanalle 3 hyvä

Opiskelija hallitsee pelimoottoreilla työskentelyn perusteet ja kykenee tuottamaan interaktiivisia sovelluksia eri alustoille. Opiskelija osaa luoda omia interaktiivisia toiminnallisuuksia sovelluksiin.

Arviointikriteerit arvosanalle 5 kiitettävä

Opiskelija kykenee soveltamaan monipuolisesti ja pelimoottoreiden ominaisuuksia ja tuottamaan interaktiivisia sovelluksia eri alustoille. Opiskelija osaa luoda omia interaktiivisia toiminnallisuuksia sovelluksiin. Opiskelija osaa optimoida pelimoottorityöskentelyn ja mediaelemettien käytön.

Arviointikriteerit arvosanalle hyväksytty

Opiskelija hahmottaa pelimoottoreilla työskentelyn perusteet ja kykenee tuottamaan interaktiivisia sovelluksia.

Siirry alkuun