Siirry suoraan sisältöön

Strateginen johtaminen ja johtajuus terveysalalla (5 op)

Toteutuksen tunnus: S000DR75-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
03.05.2021 - 30.09.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
14.09.2021 - 12.10.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Toimipiste
Myllypurontie 1
Opetuskielet
englanti
Paikat
20 - 45
Koulutus
Master's Degree Programme in Health Business Management (Sosiaali-, terveys- ja liikunta-ala)
Master's Degree Programme in Health Business Management (Tekniikan ja liikenteen ala)
Master's Degree Programme in Health Business Management (Yhteiskuntatieteiden, liiketalouden ja hallinnon ala)
Toteutukselle S000DR75-3003 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

• Opiskelija
• osoittaa syvällistä ymmärrystä terveydenhuollon johtajan työn kolmesta toisiinsa liittyvästä kulmakivestä
• osaa konseptisoida emoorganisaation strategian
• osaa rakentaa omalle vastuualueelleen vankan johtamisrakenteen
• on valmis ottamaan ensimmäiset askeleet vuorovaikutteisena ihmisjohtajana monipuolisessa organisaatioympäristössä.

Sisältö

• Esimiehenä olemisen yleiset puitteet
• Strategiaprosessi
• Johtamisrakenteen rakennuspalikoita
• Henkilöstöjohtajuuden perusteet monipuolisissa organisaatioympäristöissä

Työmuodot

Description

Globally, healthcare services and innovation are provided in partnership between sectors: private, public, and charitable. In this course, we will develop managerial mindsets and acquire collaborative tools and skills to lead and work across sectors in our globally integrated world.

We will engage with current, complex issues and debates in the field of health care management that are contemplated by various stakeholders (e.g. health care practitioners, businesses, politicians, managers, patients, communities). Some issues covered include ageing population, e-health, deficits and budgets, diversity and globalisation, gender equality, governance, performance management, and team-based learning and organising.

The course’s webinars are divided into 5 core leadership and strategy skills in health business management:

Self-leadership
Managing organizations
Collaboration and teamwork
Public private relationship
Managing change

Aika ja paikka

Zoom & moodle learning platform

14.9, 2h, 14-16 (lecture & workshop)
21.9, 2h, 14-16 (lecture & workshop)
28.9, 2h, 14.30-16.30 (lecture & workshop)
5.10, 2h, 14-16 (lecture & workshop)
12.10, 2h, 14-16 (online exam)
15.10 short essay due
27.10 peer review

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Instructions:
Lectures, readings, group work,

Materials:
Independent readings, online lectures with examiner, group work

Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat

Ferlie, E., Montgomery, K. and Pedersen, A.R. eds., 2016. The Oxford Handbook of health care management. Oxford University Press.

Mintzberg, H., 2017. Managing the myths of health care: Bridging the separations between care, cure, control, and community. Berrett-Koehler Publishers.

Mintzberg, H. 2013. Simply managing: what mangers do and can do better. Pearson.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Online exam (50%): 12.10, 2h, 14-16

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Online exam (50%)
Individual literature essay based on course materials and independent research (30%)
Peer review (10%)
Group participation (20%)

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit arvosanalle 1 tyydyttävä

Opiskelija on suorittanut opintojakson perusvaatimukset ja pyrkinyt soveltamaan ja artikuloimaan käsitteitä ja tietoa sekä suullisesti että kirjallisesti, mutta ei ole kokonaisuutena ponnistellut tarpeeksi. Opiskelija on osoittanut vähäistä ponnistelua, kiinnostusta ja motivaatiota yksilö- tai ryhmätoimintaan/tehtäviin ja tulos on melko heikko.

Arviointikriteerit arvosanalle 3 hyvä

Opiskelija osaa soveltaa ja artikuloida käsitteitä ja tietoa hyvin sekä suullisesti että kirjallisesti, tietyt yksilön tai tiimin tuotoksen osa-alueet vaativat lisähuomiota; osoittaa riittävää kiinnostusta ja motivaatiota yksilö- ja ryhmätoiminnassa. Hyvä esittely ja analyysi.

Arviointikriteerit arvosanalle 5 kiitettävä

Opiskelija osoittaa kiinnostusta ja motivaatiota yksilö- ja ryhmätoimintaan ja tehtäviin, soveltaa ja ilmaisee selkeästi käsitteitä ja tietoja sekä suullisesti että kirjallisesti. Opiskelija osaa perustella väitteitään viittauksella suositeltuun lukemistoon ja luentojen sisältöön. Erinomainen esitys ja analyysi.

Siirry alkuun