Oppimisen valmiudet (5 op)
Toteutuksen tunnus: SX00BU35-3109
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
04.05.2020 - 20.09.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
18.08.2020 - 22.12.2020
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Virtuaaliosuus
- 1 op
- TKI-osuus
- 1 op
- Toteutustapa
- Lähi- ja etäopetus
- Yksikkö
- (2019-2024) Kuntoutus ja tutkiminen
- Toimipiste
- Myllypurontie 1
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 24
- Koulutus
- Osteopatian tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Kevin Collet
- Laura Lee Calonius
- Hannaleena Risku-Kauppila
- Pirkko-Leena Kuosa
- Timo Raatikainen
- Mirka Peththahandi
- Ryhmät
-
SXF20S1Osteopatian tutkinto-ohjelma päivä
- Opintojakso
- SX00BU35
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija tuntee moninaisen fyysisen, sosiaalisen ja digitaalisen
opiskeluympäristönsä. Opiskelija tietää Metropolian Ammattikorkeakoulun keskeisimmät opiskeluun liittyvät ohjeet, säännöt ja opiskelukäytännöt. Opiskelija tuntee Metropolia Ammattikorkeakoulun opiskelijapalvelut ja opintojen kannalta keskeiset tieto- ja tiedonhakujärjestelmät. Opiskelija tuntee opetussuunnitelman rakenteen niin, että osaa suunnitella opintojaan ja niiden edistymistä Oppijan polun tavoitteiden mukaisesti. Opiskelija ymmärtää projektioppimisen periaatteet ja sen edellyttämät työskentely- ja opiskelutavat. Opiskelija ymmärtää ryhmässä oppimisen periaatteet ja ottaa vastuuta yhdessä opiskelemisesta.
Opiskelija tunnistaa aikaisemman osaamisensa suhteessa oman ammattikorkeakoulututkinnon
osaamisvaatimuksiin ja osaa sen perustella suunnitella opintojen toteutumista (AHOT). Opiskelija tunnistaa opiskeluun liittyviä vahvuuksiaan ja kehittämistarpeitaan sekä osaa kehittää oppimis- ja opiskelutaitojaan. Opiskelija tuntee kansallisia ja kansainvälisiä työelämämahdollisuuksiaan ja tietää, miten hän voi kehittää kansainvälisyysosaamistaan.
Alakohtaiseen työelämätietoon liittyvät osaamistavoitteet määritellään tarkemmin toteutuksen kuvauksessa.
Sisältö
Yhteiset sisällöt:
•Fyysinen, sosiaalinen ja digitaalinen monimuotoinen opiskeluympäristö
•Ammattikorkeakouluopiskelun keskeisimmät opiskeluun liittyvät ohjeet ja säännöt
•Opiskelijapalvelut: opintotoimisto, opiskeluhyvinvointi, opinto-ohjaus, kansainvälisyyteen liittyvät palvelut, opiskelijakunta METKA, kirjasto ja tietopalvelut, tietohallintopalvelut
•Oppijan polku ja projektioppiminen
Tutkintokohtaiset sisällöt:
•Opetussuunnitelmat ja opintojen suunnittelu (AHOT, hops)
•Ryhmässä oppiminen
•Oppimis- ja opiskelutaidot
•Alakohtainen työelämätieto ja kansainvälisyysosaaminen
* Alakohtaisen työelämätiedon sisältö täsmennetään toteutuksen kuvauksessa”.
Oppimateriaalit
Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.
Kemian ja biokemian perusteiden diat.
Suositeltava muu oppimateriaali:
Sand, O. ym.: Ihminen. Fysiologia ja anatomia. WSOYpro.
- kappale "Kemian ja fysiikan perusteet"
- sama kappale on luettavissa myös em. teoksen edeltäjästä, jonka nimi on sama, mutta ensimmäinen kirjoittaja on Bjålie, J.G.
Opetusmenetelmät
lähiopetus
tutorointi
projektityöskentely
yhteistoiminnallinen oppiminen
Tietotekniikka 1 op
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Tutustumiskäynti työelämään (itseohjautunut)
Opinnäytetyöseminaari 4.12.2020
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
1 op = 2 7h opiskelijan työtä
Sisällön jaksotus
Opintojen alku
Lisätietoja opiskelijoille
Mikäli opiskelijalla on yksilöllisen tuen päätös, joka vaikuttaa opintojakson suorittamiseen, tulee opiskelijan olla yhteydessä opintojaksototeutuksen vastuuopettajaan heti ilmoittautumisajan päätyttyä.
Opettajalla on oikeus antaa opiskelijalle lisätehtäviä esim. poissaolojen johdosta pedagogisin perustein.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija käyttää hallitusti ammattikäsitteistöä sekä perustelee valintojaan asiakkaan tarpeista käsin laaja-alaista tietoperustaa käyttäen. Opiskelija arvioi systemaattisesti oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia.
Opiskelija toimii erilaisissa toimintaympäristössä itsenäisesti ja ammatillisesti tavoitteiden suunnassa ja soveltaa työmenetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti.
Opiskelija työskentelee erilaisissa tilanteissa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii sitoutuneesti ryhmän toimintaa edistäen.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija käyttää hallitusti ammattikäsitteistöä sekä tekee valintoja yhdessä asiakkaan kanssa laaja-alaista tietoperustaa käyttäen. Opiskelija arvioi ja kehittää systemaattisesti omaa toimintaansa.
Opiskelija toimii erilaisissa toimintaympäristössä itsenäisesti ja ammatillisesti tavoitteiden suunnassa ja soveltaa työmenetelmiä joustavasti ja turvallisesti.
Opiskelija työskentelee ammattieettisesti tilanteiden erityispiirteet huomioon ottaen ja toimii sitoutuneesti ammatillisia toimintatapoja edistäen.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Suomeksi
Opiskelija käyttää asiantuntevasti ammattikäsitteistöä ja tekee valintoja yhdessä asiakkaan kanssa laaja-alaista tietoperustaa käyttäen muuttuvissa toimintaympäristöissä. Opiskelija arvioi kriittisesti omaa toimintaansa ja tuottaa tietoa toimintaympäristön kehittämiseksi.
Opiskelija toimii erilaisissa toimintaympäristössä itsenäisesti ja ammatillisesti sekä kehittää työ- ja toimintaympäristöä yhdessä muiden toimijoiden kanssa.
Opiskelija toimii ammattieettisesti tilanteiden erityispiirteet huomioon ottaen monimutkaisissa ja ennakoimattomissa tilanteissa. Hän työskentelee kehittäen ja uudistaen ammattikäytäntöjä ja toimintatapoja.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija käyttää hallitusti ammattikäsitteistöä sekä perustelee valintojaan asiakkaan tarpeista käsin laaja-alaista tietoperustaa käyttäen. Opiskelija arvioi systemaattisesti oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia.
Opiskelija toimii erilaisissa toimintaympäristössä itsenäisesti ja ammatillisesti tavoitteiden suunnassa ja soveltaa työmenetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti.
Opiskelija työskentelee erilaisissa tilanteissa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii sitoutuneesti ryhmän toimintaa edistäen.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Jatkuva arviointi
Projektitehtävä
Arvioinnin perusteet: aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen ja projektityöskentelyyn
Kemian ja biokemian perusteista tentti, joka arvioidaan hyväksytty/hylätty
Lisätiedot
Opiskelija ja opettaja-tutor käyvät läpi muut suositeltavat opinnot HOPS-keskusteluissa.
Lisätiedot
Opiskelija ja opettaja-tutor käyvät läpi muut suositeltavat opinnot HOPS-keskusteluissa.