Strateginen johtaminen ja johtajuus (5 op)
Toteutuksen tunnus: LY00EC61-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
23.11.2020 - 13.12.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
11.01.2021 - 30.04.2021
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- (2019-2024) Liiketalous
- Toimipiste
- Leiritie 1
- Opetuskielet
- englanti
- Paikat
- 20 - 35
- Koulutus
- Master's Degree Programme in Business Informatics (Tekniikan ja liikenteen ala)
- Master's Degree Programme in Business Informatics (Yhteiskuntatieteiden, liiketalouden ja hallinnon ala)
- Opettajat
- Thomas Rohweder
- Vastuuopettaja
- Zinaida Grabovskaia
- Ryhmät
-
L0420S6Master´s Degree Programme in Business Informatics
-
T1320S6Master's Degree Programme in Business Informatics, ylempi tekniikka
- Opintojakso
- LY00EC61
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää johtajuuden kolme
toisiinsa liittyvää keskeistä kulmakiveä. Opiskelija kykenee: käsitteellistämään työnantajaorganisaationsa strategian, muodostamaan ohjausrakenteen omalle vastuualueelleen ja ottamaan ensiaskeleet vuorovaikutteisena ihmisten johtajana moniarvoisessa organisaatiokontekstissa. Opiskelija ymmärtää digitalisaation vaikutukset strategiaan, johtamiseen ja johtamisen muutokseen.
Sisältö
Ydinsisällöt
Opintojakson teemat:
- Johtajuuden kokonaiskehys
- Strategian muodostaminen
- Ohjausrakenteen osatekijät
- Ihmisten johtamisen perusteet
Kurssisuorituksen etätehtävän kuvaus:
Kuhunkin ym. pääteemaan annetaan kirjallinen kotitehtävä, jonka lähdeaineistona toimii luentomateriaali. Tehtävien käytännön kontekstina toimii opiskelijan työnantajayritys tai sen puutteessa vapaavalintainen pörssiyritys, josta on saatavilla riittävästi julkista tietoa.
Aika ja paikka
The classes are scheduled for these dates:
15.1.2021, 29.1., 12.2., 5.3. and 19.3.
Times:
9-12 am.
Oppimateriaalit
Instructor´s materials will appear in OMA workspace.
Opetusmenetelmät
Face-to-face teaching, brainstorming and class discussions, case analyses.
The language of tuition is English.
Learning outcomes:
The student understands the three interrelated cornerstones of the job of a manager and is able to conceptualize the strategy of his/her parent organization. Student is able to establish a robust management structure for his/her own field of responsibility. Student is ready to take first steps as an interactive people leader in a diverse organizational context.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
The student workload is 5 credits including all forms of learning: contact studies in class and completing individual assignments (appx.135 hours, calculating 1 credit as appx. 27 hours).
Assignment outline:
Each of the course content areas is coupled with a course assignment, done individually. Lecture materials are used as a source of tools and reference for completing the assignment tasks which are analysed in the context of the student’s own organization or any selected publically listed company.
Sisällön jaksotus
Course contents:
- Overall framework of being a manager
- Strategy process
- Building blocks of a management structure
- Fundamentals of people leadership in a diverse organizational context.
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on suorittanut opintojakson oppimistehtävät ja osoittanut niissä hallitsevansa opintojakson perussisällön. Soveltamisessa työelämän tilanteisiin ja/tai osaamisen jakamisessa on paljon parannettavaa.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on suoriutunut opintojakson tehtävistä kokonaisuutena hyvin. Hän on ollut aktiivinen oppija yksilönä ja tiimissä. Opiskelija on osoittanut kirjallisuudesta, luennoilta ja muista lähteistä hankkimansa tiedon ja käytänteiden soveltamiskykyä työelämää analysoivissa ja kehittävissä tehtävissä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on suorittanut kaikki opintojakson osiot kiitettävästi. Hän on osoittanut mielenkiintoa ja motivaatiota oppia yksilönä ja tiimissä, ja hän on jakanut osaamistaan toisille. Opiskelija hallitsee opintosisällön ja soveltaa kirjallisuudesta, luennoilta ja muista lähteistä oppimaansa taitavasti työelämää analysoivissa ja kehittävissä tehtävissä.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on suorittanut opintojakson oppimistehtävät ja osoittanut niissä hallitsevansa opintojakson perussisällön. Soveltamisessa työelämän tilanteisiin ja/tai osaamisen jakamisessa on paljon parannettavaa.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Approved / Failed
Sufficient performance: has completed basic requirements to pass the course and has made an attempt to apply and articulate concepts and information both verbally and in writing but has not made enough effort overall. The student has demonstrated little effort, interest and motivation for individual or team activities / assignments and the output is rather weak.
Satisfactory
Sufficient performance: has completed basic requirements to pass the course and has made an attempt to apply and articulate concepts and information both verbally and in writing but has not made enough effort overall. The student has demonstrated little effort, interest and motivation for individual or team activities / assignments and the output is rather weak.
Good
Good overall performance: can apply and articulate concepts and information well both verbally and in writing, certain areas of individual or team output require further attention; shows appropriate level of interest and motivation in individual and team activities. Good presentation delivery and analysis.
Excellent
Excellent performance in all elements of the course: shows interest and motivation in individual and team activities and assignments, fully applies and clearly articulates concepts and information both verbally and in writing. The student is able to support his/her argument with references to the recommended reading and lecture content. Excellent presentation, delivery and analysis.
The course is assessed on the 0 (failed) – 5 (excellent) grading scale.
Esitietovaatimukset
Suoritettu korkeakoulututkinto
Lisätiedot
Kurssi on englanninkielinen.
Lisätiedot
Kurssi on englanninkielinen.