Siirry suoraan sisältöön

Markkinointitutkimus (5 op)

Toteutuksen tunnus: LX00BW74-3019

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2019 - 06.01.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
17.01.2020 - 08.05.2020
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Toimipiste
Leiritie 1
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettajat
Kristiina Suihko
Pertti Vilpas
Pirjo Elo
Vastuuopettaja
Pirjo Elo
Opintojakso
LX00BW74
Toteutukselle LX00BW74-3019 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija pystyy toteuttamaan pienimuotoisia määrällisiä ja laadullisia markkinointitutkimuksia.ja osaa arvioida tutkimustiedon luotettavuutta ja ostaa markkinointitutkimuksia. Hän osaa myös käyttää tilasto-ohjelmia käytännössä sekä tulkita tuloksia ja esittää niitä havainnollisessa muodossa ja osaa hyödyntää erilaisia lähteitä sekä pystyy laatimaan ja tulkitsemaan erityyppisiä tutkimusraportteja.

Sisältö

• kvantitatiiviset ja kvalitatiiviset tutkimusmenetelmät
• kvantitatiivisen tutkimusprosessin vaiheet, otantamenetelmät, kyselylomakkeen laatiminen, aineiston keruu ja analyysi
• tutkimusaineiston analyysi, tulosten luotettavuus ja tulosten raportointi
• lähteiden käyttö sekä tekstin jäsentäminen ja rakentaminen

Esitietovaatimukset

Liiketalouden perusopinnot Markkinointi 5 op sekä Liiketalouden matematiikka ja tilastollinen analyysi 5 op tai vastaavat tiedot

Työmuodot

Aktivoiva luento
Harjoitustehtävät
Projekti

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

* Heikkilä Tarja: Tilastollinen tutkimus, Edita Prima 2010 tai uudempi luvut 1–5 (ei laskentakaavoja).
* Anita Saaranen-Kauppinen & Anna Puusniekka: Menetelmäopetuksen tietovaranto, KvaliMOTV - luvut 1, 2.3, 3, 6-7 (sivulle 109 saakka). http://www.fsd.uta.fi/fi/julkaisut/motv_pdf/KvaliMOTV.pdf
* Luentoaineisto ja tunneilla jaettava materiaali

Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat

Laadullisen ja määrällisen tutkimuksen toteuttaminen itsenäisesti annetun ohjeistuksen mukaisesti.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä

Lisätietoja opiskelijoille

Suoritettuna ennen opintojaksoa:
- Liiketalouden matematiikka ja tilastollinen analyysi LX00BM29 tai vastaavat tiedot
- Markkinointi LX00BM17 tai vastaavat tiedot

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Jatkuva arviointi
Oppimistehtävät

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit arvosanalle 1 tyydyttävä

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointikriteerit arvosanalle 3 hyvä

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Arviointikriteerit arvosanalle 5 kiitettävä

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa
asiantuntijaksi kehittymistään.

Arviointikriteerit arvosanalle hyväksytty

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Siirry alkuun