Leadership and Development of the Work Community (5 ECTS)
Code: SX00BO76-3028
General information
- Enrollment
-
02.12.2019 - 15.12.2019
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.01.2020 - 15.03.2020
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 ECTS
- Virtual portion
- 5 ECTS
- Mode of delivery
- Online
- Unit
- (2019-2024) School of Wellbeing
- Campus
- Myllypurontie 1
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Social Services
- Teachers
- Minna Lanne-Eriksson
- Tiina Lehto-Lundén
- Course
- SX00BO76
Objective
Students will understand the impact of societal changes on the leading of social services. They will be able to participate in the strategy process both as a workers and supervisors. They will be prepared to manage staff competence and the work community. Students will be able to participate in development work and know how to inspire cooperation between the work community and customers. They will know how to work in ways that promote wellbeing.
Content
Changing work environments and multi-disciplinary networks. Strategic thinking and leadership. Management of staff competence and change. Participation of work community and service users in the development of the work-place. Management of wellbeing at work.
Materials
Material will be in Moodle
Teaching methods
Online learning, independent work
Exam schedules
Exam (in Moodle) 24.2. / 15-19 o'clock (45 minutes exam time)
Completion alternatives
katso:
SX00BO76-3021 Lähiopetustoteutus
SX00BO76-3027 Tenttitoteutus
Student workload
5 credits = 135 hrs
Content scheduling
1.Teema 7.1.-20.1. (30t)
2.Teema 21.1. -10.2. (30t)
3.Teema 11.2.- 24.2. (30t)
4.Teema 25.2.- 9.3. (30t)
5.Teema 10.3.- 23.3. (15t)
Further information
Tuition in Finnish
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Assessment:
Assessment criteria as the attachment of the curriculum.
The teacher of the study unit informs the assessment criterias in the beginning of the study unit.
Assessment criteria, approved/failed
Assessment:
Assessment criteria as the attachment of the curriculum.
The teacher of the study unit informs the assessment criterias in the beginning of the study unit.
Assessment methods and criteria
Online Discussion
Exam (Moodle)
Skills presentation
Evaluation; Learning assignments and Exam 100 %
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Tyydyttävä 1-2
Ilmennät tehtävässä melko ohutta perehtyneisyyttä teoriaan ja esität näkemyksiäsi teoreettisesti perustelematta. Tarkastelu etenee epäloogisesti tai epäjohdonmukaisesti, työssä on irrallisia osioita.Aiheen käsittely on niukkaa. Analyysi, pohdinta ja johtopäätökset ovat niukkoja/puuttuvat. Kielellisesti heikkoa. Lähdeaineisto on vähäistä ja/tai ei vastaa tehtävää. Raportointi noudattaa annettuja ohjeita puutteellisesti tai virheellisesti.
Assessment criteria, good (3-4)
Hyvä 3-4
Ilmennät tehtävässä perehtyneisyyttä teoriaan ja kykenet perustelemaan näkemyksiäsi teoreettisesti. Työssä on hyvä jäsentely ja rakenne. Aiheen käsittely on monipuolista (etenee osittain lähdeaineiston tai kokemuksen ehdoilla). Analyysiä on pyritty tekemään jonkin verran. Johtopäätökset / pohdinta ovat realistisia ja sovellettavissa. Kielellisesti vahvaa hyvää. Lähdeaineisto on relevanttia, mutta ei kovin monipuolista. Raportointi noudattaa pääosin annettuja ohjeita.
Assessment criteria, excellent (5)
Kiitettävä 5
Ilmennät tehtävässä erinomaista perehtyneisyyttä teoriaan ja kykenet perustelemaan tyylikkäästi näkemyksiäsi teoreettisesti, Työn jäsentäminen tukee työn ideaa hyvin ja on johdonmukaista. Aiheen käsittely on perusteellisista ja kriittistä. Osoitat itsenäistä ja innovatiivista ajattelua. Johtopäätökset/pohdinta on käsitelty tyylikkäästi. Kielellisesti kiitettävää. Lähdeaineisto on tyylikästä ja olet käyttänyt sitä erinomaisesti. Raportointi noudattaa annettua ohjeita.
Qualifications
Prerequisites: Second Internship