Asiakaskokemus ja sen kehittäminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: L000DR96-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
02.12.2019 - 06.01.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
13.01.2020 - 15.03.2020
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- (2019-2024) Liiketalous
- Toimipiste
- Leiritie 1
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 35
- Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Pia Väkiparta-Lehtonen
- Vastuuopettaja
- Pia Väkiparta-Lehtonen
- Ryhmät
-
LXD19S2Liiketalouden tutkinto-ohjelma monimuoto
- Opintojakso
- L000DR96
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa analysoida kuluttajakäyttäytymistä asiakasprosessin eri vaiheissa ja hän ymmärtää ja osaa hyödyntää palvelumuotoilun keskeisiä menetelmiä. Hän osaa myös kehittää yrityksen palveluprosessia kuluttajalähtöisesti ja ymmärtää asiakastiedon merkityksen asiakassuhteiden tavoitteellisessa kehittämisessä.
Sisältö
-kuluttajakäyttäytymisen tietoperusta
-ymmärtää asiakastiedon merkityksen asiakassuhteiden tavoitteellisessa kehittämisessä
-palvelu- ja myyntiprosessin suunnittelu
-asiakkuuksien hallinta (CRM)
Oppimateriaalit
Consumer behaviour : an European perspective / Michael Solomon, Gary Bamossy, Søren Askegaard, Margaret K. Hogg. Löytyy myös e-kirjana Dawsonera-palvelusta! tai vastaava
Opetusmenetelmät
Aktivoiva luento
Ryhmätyöt
Itsenäiset tehtävät
Työpajat
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Kirjatentti 12.3.2020
Uusintatenttien ajankohdat ilmoitetaan ennen kurssin päättymistä.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Kaikki tehtävät itsenäisesti.
Lisätietoja opiskelijoille
Esitietovaatimus: markkinoinnin perusopintoja 5op
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Itseopiskelutehtäviä 20%
Projekti ryhmätyönä työpajoissa tai yksilötyönä itsenäisesti 40 %
Kirjatentti 40%