Siirry suoraan sisältöön

eHealth-palveluiden asiakkaat ja käyttäjät (5 op)

Toteutuksen tunnus: TX00CG29-3006

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2019 - 12.01.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
13.01.2020 - 15.03.2020
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
(2019-2024) ICT ja tuotantotalous
Toimipiste
Leiritie 1
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 40
Koulutus
Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Opettajat
Mikko Harju
Ryhmät
TVT18-H
Hyvinvointi- ja terveysteknologia
Opintojakso
TX00CG29
Toteutukselle TX00CG29-3006 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija tuntee tyypillisiä sosiaali- ja terveyspalveluita, hahmottaa sosiaali- ja terveysalan toimintaperiaatteet, tunnistaa erilaisia asiakkaita ja käyttäjiä, sekä osaa ottaa huomioon nämä hyödynnettäessä sähköisiä ratkaisuja palvelujen ja prosessien kehittämiseen.

Sisältö

• Sosiaali- ja terveysalan toimijat ja toimintaperiaatteet ja palvelut
• Asiakkaan ja käyttäjän roolit
• ICT-ratkaisujen erilaiset asiakkaat ja käyttäjät sekä erityistarpeet
• Asiakasymmärrys tuotekehityksessä
• Käyttäjän näkökulma teknologiaan

Oppimateriaalit

- Hyysalo, Sampsa. 2009. Käyttäjä tuotekehityksessä. Tieto, tutkimus, menetelmät. Otavan Kirjapaino Oy. Keuruu. Luettavissa http://www2.uiah.fi/~heidig/Teaching/Course_assignments/Entries/2011/9/13_Johdatus_muotoilun_tutkimukseen_files/Hyysalo%202009.pdf
- Sivistystoimen työkalupakki palvelumuotoiluun. Espoo. Luettavissa https://designresearch.aalto.fi/groups/encore/wp-content/uploads/2013/11/Sivistystoimen_tyokalupakki_palvelumuotoiluun2.pdf
- SDT Palvelumuotoilun työkalupakki. Luettavissa http://sdt.fi/materiaali/ServiceDesignToolkit.pdf

Opetusmenetelmät

Luennot
Tehtävät

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija hahmottaa erilaisia sosiaali- ja terveysalan toimintaperiaatteita ja palveluita, tietää joitakin erilaisia terveyteen liittyvien sähköisten ratkaisujen asiakkaita ja käyttäjiä sekä heidän tarpeitaan ja näkökulmiaan, sekä osaa käyttää näitä tietoja.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija tuntee erilaisia sosiaali- ja terveysalan toimintaperiaatteita ja palveluita, tunnistaa erilaisia terveyteen liittyvien sähköisten ratkaisujen asiakkaita ja käyttäjiä sekä heidän tarpeitaan ja näkökulmiaan, sekä osaa soveltaa näitä tietoja.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija tuntee perusteellisesti erilaisia sosiaali- ja terveysalan toimintaperiaatteita ja palveluita, tunnistaa syvällisesti erilaisia terveyteen liittyvien sähköisten ratkaisujen asiakkaita ja käyttäjiä sekä heidän tarpeitaan ja näkökulmiaan, sekä osaa soveltaa ansiokkaasti näitä tietoja.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija hahmottaa erilaisia sosiaali- ja terveysalan toimintaperiaatteita ja palveluita, tietää joitakin erilaisia terveyteen liittyvien sähköisten ratkaisujen asiakkaita ja käyttäjiä sekä heidän tarpeitaan ja näkökulmiaan, sekä osaa käyttää näitä tietoja.

Siirry alkuun