Reporting and Usefulness of the Thesis and Maturity Test (5 ECTS)
Code: SX00BN97-3074
General information
- Enrollment
-
04.05.2020 - 17.05.2020
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
28.09.2020 - 18.10.2020
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 ECTS
- Mode of delivery
- On-campus
- Unit
- (2019-2024) School of Health Care
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Emergency Care
- Teacher in charge
- Pasi Miettinen
- Course
- SX00BN97
Objective
The student will be able to
- report the results of the work, to assess them and to bring forth proposals for improvement in an appropriate way both in writing and in speech as well as visually.
Content
Reporting Thesis project
Work shops: tutorance for reporting and writing an abstract in English language
Maturity test
Evaluating Thesis process
Publishing Thesis results in written, oral or visual format for expert audience.
Location and time
Myllypuro
weeks 40 - 42
Materials
Research method related material, nursing scinece and other own specialty related research material.
Exercises and other course material produced by teacher is protected by Finnish law (Tekijänoikeuslaki (404/61)). Course material use, other than own studies, is prohibited. Copying, distributing in public etc. is possible only by teachers approval.
Teaching methods
tutorials, seminars
Employer connections
Hanke-/projektikohtainen työelämäyhteistyö
Exam schedules
Maturity test as informed in class.
International connections
N/A
Completion alternatives
N/A
Student workload
5 cr
Assessment criteria, approved/failed
Opinnäytetyön arviointikohteet :
Ammattialakohtainen osaaminen ja kehittäminen
• merkitys ammattialalle ja yhteys alan ammattikäytäntöihin
• ammattialan tietoperustan hyödyntäminen
• ammatillisen osaamisen kehittyminen ja kehittäminen
• työn sovellettavuus ammatillisessa toiminnassa
Käytetyt menetelmät ja työtavat sekä saadut tulokset:
• luotettavuus ja eettisyys
• tarkoituksenmukaisuus ja innovatiivisuus
• tulosten käyttökelpoisuus
• opinnäytetyö- ja kehittämisprosessin hallinta
Viestinnällinen ja ilmaisullinen osaaminen:
• rakenne ja muoto
• yleiskielen ja ammattikielen käytänteet
• ilmaisun kohdentaminen, selkeys ja johdonmukaisuus
• kriittisyys, analyyttisyys ja reflektiivisyys
Content scheduling
Valmiin työn palaututuksen yhteydessä samalla myös ont-passin palautus ohjaajalle!
Further information
Opinnäytetyö arvioidaan numeerisesti, kun kaikki sen osat on hyväksytty.
Opiskelija kirjaa suoritukset ja ohjauksien sisällön opinnäytetyöpassiin.
Passi luovutetaan valmiin opinnäytetyön kanssa sisällön ohjaajalle.
Opinnäytetyöprosessin aikana suositellaan 1-2 ohjauskertaa / opinnäytetyön opintojakso
Osallistuminen vähintään kolmeen työpajaan koko opinnäytetyöprosessin aikana.
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Assessment criteria, satisfactory (1)
See a separate framework for evaluation. When evaluating the competences, the evaluation criteria for competent/intermediate level is used.
Assessment criteria, approved/failed
Approved - fail. See evaluation guide enclosed.
Assessment methods and criteria
Opinnäytetyöraportti ja opinnäytetyön julkaiseminen sovitulla tavalla.
Kypsyyskoe.
Hyväksytty opinnäytetyö
Hyväksytty opinnäytetyön tulosten esitys seminaarissa ja toisen opinnäytetyön suullinen ja kirjallinen vertaisarviointi sekä osallistuminen kahdeksaan seminaariin.
Further information
The areas and targets in the assessment of the Bachelor’s Thesis
Professional competence and development
• significance for the profession and the connection to professional practices
• utilization of professional knowledge
• development of professional competence
• applicability in professional life
The methods used and the results obtained
• reliablility and ethics
• validity and innovation
• the usefulness of results
• the management of the thesis process and the development work
Communication and presentation
• structure and form
• the use of standard and professional language
• the focus, clarity and consistency of the text and expressions
• critical, analytical and reflective nature of communication
• argumentation and use of reference sources
Further information
The areas and targets in the assessment of the Bachelor’s Thesis
Professional competence and development
• significance for the profession and the connection to professional practices
• utilization of professional knowledge
• development of professional competence
• applicability in professional life
The methods used and the results obtained
• reliablility and ethics
• validity and innovation
• the usefulness of results
• the management of the thesis process and the development work
Communication and presentation
• structure and form
• the use of standard and professional language
• the focus, clarity and consistency of the text and expressions
• critical, analytical and reflective nature of communication
• argumentation and use of reference sources