Methods for Research and Development Work (5 ECTS)
Code: SX00BN74-3123
General information
- Enrollment
-
02.12.2019 - 20.12.2019
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
07.01.2020 - 31.05.2020
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 ECTS
- Virtual portion
- 5 ECTS
- RDI portion
- 5 ECTS
- Mode of delivery
- Online
- Unit
- (2019-2024) School of Rehabilitation and Examination
- Campus
- Myllypurontie 1
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 300
- Degree programmes
- Biomedical Laboratory Science
- Public Health Nursing
- Nursing (in Finnish)
- Oral Hygiene
- Radiography and Radiotherapy
- Midwifery
- Teacher in charge
- Kaarina Pirilä
- Course
- SX00BN74
Objective
Students
- are familiar with the research process and the principles of development work based on research
- are familiar with information seeking and analysis methods applicable to development work as well as other work methods
- understand the justification for methods and instruments used in development work
- evaluate critically Finnish and English research conducted by different methods
- understand the significance of concise research knowledge to the development and implementation of common practices
- adhere to the ethical principles of research and development work
- communicate in English in diverse operating and development environments.
Content
Research process and development work based on research
Information seeking and critical reading
Qualitative and quantitative information seeking and analysis methods and their application to research and development work
Practice-based approach to development work
Concise research knowledge (e.g. recommendations) and its use in evidence-based practices
Ethical principles of research and development work
Central concepts and terminology of one’s own field in English
Location and time
Tutkimus- ja kehittämistyön osuuden (3 op) oppimisalustana on Moodle, joka aukeaa 24.02.2020 ja sulkeutuu 15.5.2020.
Menetelmäpajat erillisen aikataulun mukaisesti
==============================
Ammatillisen englannin osuuteen (2 op) kuuluvat pakollinen orientaatio, jonka aikana opiskelija valitsee itselleen toisen kahdesta englannin suoritustavasta. Suoritustavat selostetaan orientaatiossa.
=============================
Materials
TK-osuus, 3 op:
Osoitetaan Moodle-alustalla. Sisältää myös nauhoitettuja verkkoluentoja.
===========================
Ammatillinen englanti: Moodle-alusta, josta annetaan tarkemmat tiedot orientaatiossa.
===========================
Teaching methods
Verkkokurssi, jossa tutkimus- ja kehittämistyön teoriaosuus (3 op) suoritetaan kokonaan Moodle-alustalla. Alusta auki 24.02.2020-15.5.2020
Tässä opintojaksossa tarjotaan myös erillisiä menetelmäpajoja. Niiden suorittaminen on vapaaehtoista, mutta sitä suositellaan lämpimästi.
Menetelmäpajoja on tarjolla kolme erilaista: kvantitatiivinen, kvalitatiivinen ja kehittämistyön paja.
Yhden menetelmäpajan pituus on 1 x 3h.
Jokaista menetelmäpajaa toteutetaan useita kertoja lukukauden aikana.
TK-osuuden vastuuopettaja Kaarina Pirilä.
HUOM! Päivi Leskinen tarjoaa erillisiä tilastopajoja ja hänen tilastopajat ovat pakollisia. Niistä kannattaa lukea erillinen Päivin tiedote Omasta.
(Vaihtoehtoinen suoritustapa tälle Moodlessa suoritettavalle verkkokurssiopintojaksolle on suorittaa kirjatenttitoteutus, katso ohjeet toteutuksesta: Tutkimus- ja kehitystyön menetelmät (kirjatentti) SX00BN74-3120. Kirjatenttitoteutukseen ei sisälly menetelmäpajojen suorittamista).
Valitset siis vain toisen toteutuksen, jolle ilmoittaudut.
========================
Ammatillisen englannin osuus (2 op) suoritetaan joko itsenäisesti tai osallistumalla AC-verkko-oppitunneille. Osallistuakseen opetukseen opiskelijalla pitää olla olemassa verkkoyhteys, kuulokemikrofoni ja tietokone, jotta hän voi osallistua opetukseen tehokkaasti. Älykännykkä ei ole suositeltava osallistumisväline.
Englannin osuudessa on pakollinen orientaatio (ks. lukujärjestys). Englannin osuus päättyy kirjalliseen tenttiin Metropolian kampukselle (ks. lukujärjestys). Aikatauluihin saattaa tulla muutoksia. Tarkista aikataulut lukujärjestyksestä.
Huom! Englannin osuuden suorittavien on ilmoittauduttava toteutukselle 2.12.-15.12.2019 välisenä aikana!
========================
Exam schedules
TK-osuuden, 3 op, verkkotentti on Moodlessa. Saa uusia 2 x kolmen päivän välein. Hyväksytty suoritus 50% oikein (hyväksytty/hylätty arviointi). Myös uusinnat tehtävä ennen 15.5., jolloin Moodle sulkeutuu.
=====================
Ammatillinen englanti: Ks. lukujärjestys. Uusintatentit ilmoitetaan opintojakson päätyttyä OMA-tiedotteella, ja niiden järjestämisessä hyödynnetään sosiaali- ja terveysalan uusintakokeita. Suoritus arvioidaan asteikolla 0-5.Suorituksessa huomioidaan aktiivisuus oppitunneilla, kotitehtävät ja osion lopputentti.
=====================
Student workload
Tutkimus- ja kehittämistyön osuus 3 x 27h.
Content scheduling
TK-osuus, 3 op:
Opintojakson TK-osuuden (3 op) suorittaminen edellyttää aktiivista osallistumista, materiaaleihin tutustumista, tehtävien tekemisen ja verkkotentin hyväksyttyä suoritusta aikarajan puitteissa.
Yksilötehtävä arvioidaan hyväksytty/hylätty asteikolla, pienryhmässä tehtävä oppimistehtävä arvioidaan arvosanalla 0-5. Kaikki suoritukset palautettava viimeistään 15.5., jolloin Moodle sulkeutuu.
=============================
Ammatillinen englanti: Kaikille pakollinen orientaatio, valittu suoritustapa ja lopputentti. Kaikki suoritusket pitää olla tehty omaan lopputenttiin mennessä.
Further information
Mukava verkkokurssi, tervetuloa opiskelemaan!
Huom! Englannin osuuden suorittavien on ilmoittauduttava toteutukselle 2.12.-15.12.2019 välisenä aikana!
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Evaluating competences evaluation criteria competent/intermediate level is used.
Assessment criteria, approved/failed
Student
- can search for knowledge resourcefully utilizing sources of the field and uses the knowledge base of the field
- is familiar with the knowledge base and core components of the profession
- has adequate professional skills to work in the profession
- can work in a client-oriented way
- solves professional tasks and problems
- works safely and in accordance with the ethical principles of the field
- displays competence benefitting groups or projects
- is able to evaluate personal strengths and weaknesses and development needs
Assessment methods and criteria
TK-osuus, 3 op:
Yksilötehtävä arvioidaan hyväksytty/hylätty asteikolla. Pienryhmässä tehtävä oppimistehtävä arvioidaan arvosanalla 0-5. Myös verkkotentti on suoritettava hyväksytysti.
Menetelmäpajat hyväksytty/hylätty
====================
Ammatillinen englanti: Osallistuminen orientaatioon, opetukseen, kotitehtävien tekeminen ja aktiivisuus oppitunneilla sekä lopputentti vaikuttavat arviointiin. Arviointi: 0-5.
Further information
A separate framework for evaluation is used. The evaluation of the study unit emphasizes knowledge base and ethical approach as well as cooperation in particular.
Further information
A separate framework for evaluation is used. The evaluation of the study unit emphasizes knowledge base and ethical approach as well as cooperation in particular.