Markkinointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: LX00BM17-3046
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 25.11.2019 - 06.01.2020
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 13.01.2020 - 10.05.2020
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Toimipiste
- Leiritie 1
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 35
- Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää markkinoinnin ja myynnin aseman yrityksen kokonaisstrategiassa ja asiakaskeskeisen markkinoinnin merkityksen menestystekijänä. Hän tuntee markkinoinnin keskeisimmät käsitteet ja tunnistaa markkinoinnin eri osa-alueita ja niiden käsitteistöä. Hän osaa etsiä, analysoida ja tuottaa tietoa sekä tehdä kehittämisehdotuksia markkinoinnin ja myynnin suunnittelun tueksi.
Sisältö
-toimintaympäristö ja sen vaikutus markkinointiin ja myyntiin
-markkinoinnin kilpailukeinot
-markkinoinnin ja myynnin suunnittelu, toteuttaminen ja seuranta
Työmuodot
Aktivoiva luento
Ohjatut harjoitukset
Työpajat
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
David Jobber, John Fahy (2009 tai uudempi): Foundations of Marketing, McGraw-Hill, NY
Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat
Vaihtoehtoisen suoritustavan kirjallisuustentti 100 %
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Vierailijaluennoitsijat
Yritysprojekti
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Kurssin päätteeksi tietokoneavusteinen monivalintatentti
Lisätietoja opiskelijoille
Tuition in Finnish only.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Jatkuva arviointi 15 %
Oppimistehtävät 55 %
Tentti 30 %
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit arvosanalle 1 tyydyttävä
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointikriteerit arvosanalle 3 hyvä
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Arviointikriteerit arvosanalle 5 kiitettävä
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Arviointikriteerit arvosanalle hyväksytty
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.