Game Art (5 op)
Toteutuksen tunnus: TI00AC38-2000
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 17.01.2013 - 22.02.2013
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 11.03.2013 - 10.05.2013
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Toimipiste
- Vanha maantie 6
- Opetuskielet
- englanti
- Paikat
- 1 - 24
- Opettajat
- Nicholas Sweetman
- Vastuuopettaja
- Markku Karhu
- Ryhmät
-
TI09S1Degree Programme in Information Technology
-
TT09S1ETietotekniikan koulutusohjelma, Espoo
-
TI10S1Degree Programme in Information Technology
-
TT10S1ETietotekniikan koulutusohjelma
-
TO10TO10, ohjelmistotekniikka syksyllä 2010 opintonsa tietotekniikan koulutusohjelmassa aloittaneet
-
TO10KTO10K, Ohjelmistotekniikka, keväällä 2010 opintonsa aloittaneet
-
TI11S1Degree Programme in Information Technology
-
TT11S1EABTietotekniikan koulutusohjelma, Espoo, AB-ryhmät
-
TT11S1ECDTietotekniikan koulutusohjelma, Espoo, CD-ryhmät
-
TO11TO11, Ohjelmistotekniikka
-
TO11KTO11K, Ohjelmistotekniikka
-
SPECIALIntensive Courses
- Opintojakso
- TI00AC38
Tavoitteet
On completion of the course the student will learn the fundamental principles and techniques needed to be an artist in the games industry. Student can use the industry standard tools to create, implement and test graphics in a games production.
Sisältö
2D
- Principles of colour, light and composition.
- Traditional drawing techniques.
- 1,2 and 3 point perspective.
- Style Guide overview.
- Introduction to Photoshop and digital workflow techniques.
- Character, background and user interface design.
- 2d Animation and sprite sheet creation.
- Implementing game graphics into Construct 2 game engine.
- Introduction to Flash.
3D
- Introduction to 3ds max.
- Modeling low polygon game props.
- Unwrapping and texturing game props.
- Animating in 3ds max.
- Optimizing game models.
- Unity interface overview.
Lisätietoja opiskelijoille
Course description in Games workspace in Tube (workspace open for all Tube users)
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
The student has a basic understanding of the 2d/3d game graphics principles and creation process. Student can use the industry standard tools to create game graphics to an acceptable standard.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
The student has a good understanding of the 2d/3d game graphics principles and creation process. Student creates game graphics to a good consistent standard and show a willingness to learn more.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
The student has an excellent understanding of the 2d/3d game graphics principles and creation process. He/She has an ability to produce game graphics to a very high standard. He/She has an excellent motivation and willingness to improve and take their skill set to the next level.
Esitietovaatimukset
Preliminary test