Siirry suoraan sisältöön

Game Art (5 op)

Toteutuksen tunnus: TI00AC38-2000

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
17.01.2013 - 22.02.2013
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
11.03.2013 - 10.05.2013
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Toimipiste
Vanha maantie 6
Opetuskielet
englanti
Paikat
1 - 24
Opettajat
Nicholas Sweetman
Vastuuopettaja
Markku Karhu
Ryhmät
TI09S1
Degree Programme in Information Technology
TT09S1E
Tietotekniikan koulutusohjelma, Espoo
TI10S1
Degree Programme in Information Technology
TT10S1E
Tietotekniikan koulutusohjelma
TO10
TO10, ohjelmistotekniikka syksyllä 2010 opintonsa tietotekniikan koulutusohjelmassa aloittaneet
TO10K
TO10K, Ohjelmistotekniikka, keväällä 2010 opintonsa aloittaneet
TI11S1
Degree Programme in Information Technology
TT11S1EAB
Tietotekniikan koulutusohjelma, Espoo, AB-ryhmät
TT11S1ECD
Tietotekniikan koulutusohjelma, Espoo, CD-ryhmät
TO11
TO11, Ohjelmistotekniikka
TO11K
TO11K, Ohjelmistotekniikka
SPECIAL
Intensive Courses
Opintojakso
TI00AC38
Toteutukselle TI00AC38-2000 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

On completion of the course the student will learn the fundamental principles and techniques needed to be an artist in the games industry. Student can use the industry standard tools to create, implement and test graphics in a games production.

Sisältö

2D
- Principles of colour, light and composition.
- Traditional drawing techniques.
- 1,2 and 3 point perspective.
- Style Guide overview.
- Introduction to Photoshop and digital workflow techniques.
- Character, background and user interface design.
- 2d Animation and sprite sheet creation.
- Implementing game graphics into Construct 2 game engine.
- Introduction to Flash.

3D
- Introduction to 3ds max.
- Modeling low polygon game props.
- Unwrapping and texturing game props.
- Animating in 3ds max.
- Optimizing game models.
- Unity interface overview.

Lisätietoja opiskelijoille

Course description in Games workspace in Tube (workspace open for all Tube users)

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

The student has a basic understanding of the 2d/3d game graphics principles and creation process. Student can use the industry standard tools to create game graphics to an acceptable standard.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

The student has a good understanding of the 2d/3d game graphics principles and creation process. Student creates game graphics to a good consistent standard and show a willingness to learn more.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

The student has an excellent understanding of the 2d/3d game graphics principles and creation process. He/She has an ability to produce game graphics to a very high standard. He/She has an excellent motivation and willingness to improve and take their skill set to the next level.

Esitietovaatimukset

Preliminary test

Siirry alkuun