Skip to main content

Innovation Project (10 ECTS)

Code: XX00AB51-2036

General information


Enrollment
01.12.2010 - 07.12.2010
Registration for the implementation has ended.
Timing
10.01.2011 - 20.05.2011
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 ECTS
Mode of delivery
On-campus
Teaching languages
Finnish
No reservations found for implementation XX00AB51-2036!

Learning outcomes

The objective is to identify and show one´s own competence, to develop it in partnership based on multi-professionalism. Furthermore, a professional culture should be created, in which students, teachers, workforce representatives and clients participate in development processes and decision-making in collaboration and in a responsible way.

Equally, collaborative learning, agreement and commitment are seen as modes of operation. Practical and creative solutions are created as well as services to meet the multi-faceted needs of the residents of the Helsinki metropolitan area. Participation in regional, national and international development work is learned. This requires project and networking skills.

Content

Areas of community development competence: process competence, competence in coordination and management and competence in reformation of development concepts
Principles of project work: planning, implementation, evaluation, communication, publication, branding and marketing
Collaboration skills and interest group activities
Creative problem-solving, creative process

Prerequisites

Fundamentals and Methods of Research and Development Studies

Teaching methods

Interactive lecture
Project
Guided assignments
Small group tutorial

Learning materials and recommended literature

Tenttimateriaali:

Siltala, Reijo (2009). Innovaatiot, luovuus ja innovatiivisuus. Teoksessa Taatila, Vesa (toim.) Innovaatioiden lähteillä. Laurea ammattikorkeakoulu, julkaisusarja A68. 2009 s. 8-28.
Verkkojulkaisu osoitteessa: http://markkinointi.laurea.fi/julkaisut/a/a68.pdf

Silfverberg, Paul. Ideasta projektiksi. Projektinvetäjän käsikirja. Työministeriö. Verkkojulkaisu osoitteessa http://www.mol.fi/esf/ennakointi/raportit/pvopas.pdf

Student workload

Toteutus on tarkoitettu SS09K1 pr. 1-4 opiskelijoille

opettajat:
Katriina Rantala-Nenonen
Ulla Saukkonen

Innovaatioprojekti-opinnot (10 op) koostuvat seuraavasti.
2 op: orientaatio, tentti, perusteet
3 op: syventävät opinnot (3x1op, valinnaisia opintojaksoja)
5 op: osallistuminen innovatiiviseen, työelämälähtöiseen ja monialaiseen projektin toteutukseen.

Aikataulu (pienet muutokset mahdollisia):
ke 12.1. klo 8.45-12.00 (Sofianlehto)
- orientaatio
ma 17.1. klo 8.45-12.00 (Sofianlehto)
- lähiopetus
to 20.1. klo 8.45-10.15 (Sofianlehto)
- tentti
pe 21.1. klo 8.30 – 16 Innovaatioseminaari (Vanha Viertotie)
- aamupäivä: vierailevat luennoitsijat
- iltapäivä: Projektitoteutusten aiheiden esittely ja projektiryhmien muodostaminen
pe 28.1. klo 8.45-12.00 (Sofianlehto)
- lähiopetus

Projektityöskentelyä perjantai-iltapäivisin
pe 28.1., pe 4.2., pe 11.2., pe 18.2., pe 25.2., pe 4.3. ja pe 25.3.

pe 20.5. koko päivä, Projektitoteutusten esittely (Vanha Viertotieltä)

HUOM!
Innovaatio-opintoihin on varattu perjantait (VARAA NE MYÖS OMAAN KALENTERIISI!)
Syventävät opinnot järjestetään pääsääntöisesti perjantaisin aamupäivällä (tarkemmat aikataulut ja ilmoittautumisohjeet ilmoitetaan myöhemmin) ja projektin työstämiseen on varattu perjantai-iltapäivät.

Innovaatio-opintojen wiki-sivut on osoitteessa
https://wiki.metropolia.fi/display/fysioterapia/Innovaatioprojekti+10+op

Niihin kannattaa tutustua jo etukäteen, niin tietää mitä syksyllä on edessä.
Sieltä saat tarkempia ohjeita esim. syventäviin opintoihin ilmoittautumisesta ja aikatauluja heti kun ne varmistuvat.

Assessment methods and criteria

Continuous assessment
Closed book exam
Learning assignment
Employer feedback
Peer evaluation

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija tietää projekti- ja verkostotyöskentelyn perusteet.
Opiskelija tunnistaa projekti- ja verkostotyöskentely -osaamistaan
Opiskelija käyttää yhteistyö- ja viestintäosaamistaan ja hyödyntää niitä kehittämisprosessissa ja päätöksenteossa.
Opiskelija tunnistaa ja osaa määritellä omaa asiantuntijaosaamistaan
Opiskelija on mukana kehittämässä toimintatapoja tai palveluja, joilla vastataan metropolialueen monimuotoisiin tarpeisiin

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija soveltaa projekti- ja verkostotyöskentelyn perusteita ja osaamistaan alueellisessa, valtakunnallisessa tai kansainvälisessä kehittämistyössä. Opiskelija käyttää tarkoituksenmukaisesti yhteistyö- ja viestintäosaamistaan yhteisöllisessä kehittämisprosessissa ja päätöksenteossa.
Opiskelija luo yhteistoiminnallista neuvottelukulttuuria muiden toimijoiden kanssa
Opiskelija hyödyntää omaa asiantuntijaosaamistaan ja tuo sen moniasiantuntijuuteen perustuvaan toimintaan. Opiskelija kehittää toimijoiden kanssa käytännöllisiä ratkaisuja, toimintatapoja tai palveluja, joilla vastataan metropolialueen monimuotoisiin tarpeisiin.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija soveltaa ansiokkaasti projekti- ja verkostotyöskentelyn perusteita ja osaamistaan alueellisessa, valtakunnallisessa tai kansainvälisessä kehittämistyössä. Opiskelija analysoi ja kehittää monipuolisesti yhteistyö- ja viestintäosaamistaan yhteisöllisessä kehittämisprosessissa ja päätöksenteossa.
Opiskelija osaa tulkita yhteistoiminnallista neuvottelukulttuuria ja rakentaa sitä muiden toimijoiden kanssa.
Opiskelija analysoi ja kehittää asiantuntijaosaamistaan ja tuo sen moniasiantuntijuuteen perustuvaan toimintaan. Opiskelija kehittää muiden toimijoiden kanssa käytännöllisiä, luovia ja innovatiivisia ratkaisuja, toimintatapoja tai palveluja, joilla vastataan metropolialueen monimuotoisiin tarpeisiin.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija tietää projekti- ja verkostotyöskentelyn perusteet. Opiskelija tunnistaa projekti- ja verkostotyöskentely -osaamistaan. Opiskelija käyttää yhteistyö- ja viestintäosaamistaan ja hyödyntää niitä kehittämisprosessissa ja päätöksenteossa. Opiskelija tunnistaa ja osaa määritellä omaa asiantuntijaosaamistaan. Opiskelija on mukana kehittämässä toimintatapoja tai palveluja, joilla vastataan metropolialueen monimuotoisiin tarpeisiin.

Go back to top of page