Skip to main content

Innovation Project (10 ECTS)

Code: XX00AB51-2002

General information


Enrollment
04.02.2010 - 31.05.2010
Registration for the implementation has ended.
Timing
11.01.2010 - 31.12.2010
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 ECTS
Virtual portion
5 ECTS
RDI portion
5 ECTS
Mode of delivery
On-campus and online
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 50
No reservations found for implementation XX00AB51-2002!

Learning outcomes

The objective is to identify and show one´s own competence, to develop it in partnership based on multi-professionalism. Furthermore, a professional culture should be created, in which students, teachers, workforce representatives and clients participate in development processes and decision-making in collaboration and in a responsible way.

Equally, collaborative learning, agreement and commitment are seen as modes of operation. Practical and creative solutions are created as well as services to meet the multi-faceted needs of the residents of the Helsinki metropolitan area. Participation in regional, national and international development work is learned. This requires project and networking skills.

Content

Areas of community development competence: process competence, competence in coordination and management and competence in reformation of development concepts
Principles of project work: planning, implementation, evaluation, communication, publication, branding and marketing
Collaboration skills and interest group activities
Creative problem-solving, creative process

Prerequisites

Fundamentals and Methods of Research and Development Studies

Teaching methods

Project
Interactive lecture
Project
Small group tutorial
Supervision of workplace training

Learning materials and recommended literature

Suositeltavaa kirjallisuutta

Olin ym. 2007. Innovaatiot suomalaisissa erikoissairaanhoidon organisaatioissa. Innovaation ideasta vakiintuneeseen toimintaan. Työterveyslaitos. Tykes.
Taatila 2009. Innovaattorin työkirja (WSOY)
Taatila 2009: Innovatiivisuuden lähteillä.http://markkinointi.laurea.fi/julkaisut/a/a68.pdf
Torkkeli (toim.) 2008. Avoin innovaatio Suomessa: Yritysten, korkeakoulujen ja julksien sektorin vuorovaikutus ja yhteistyö. Tekes. 233/2008.
Töytäri-Nyrhinen Aija 2008: Osaamisen muutosmatkalla
Sahlberg P. ja Sharan Sholomo 2002. Yhteistoiminnallisen oppimisen käsikirja
Sydänmaalakka P. 2007. 2009,
Koski, Tuominen,Kärkkäinen. 2007 Kuinka ideat syntyvät

Student workload

Alkutentti 8.3.2010: / esseekysymykset
Paul Silfverberg: Ideasta projektiksi.
Projektinvetäjän käsikirja.
www.mol.fi/esf/ennakointi/raportit/pvopas.pdf
Vuorijärvi - Ruotsalainen - Hannula. 2009.
Viestinnällä vahvuuttta hankkeesseen.
http://www.diak.fi/files/diak/Julkaisutoiminta/C_16_ISBN_9789524930819.pdf

Further information for students

Toteutusaika
12.1. - 31.12.2010
Ilmoittautumisaika
12.1. - 30.4.2010
Vastuutoimipiste
Opetuskieli
suomi
Opetusmenetelmät
Aktivoiva luento
Projekti/hanke
Seminaari
Työpaja
Ryhmäohjaus
Arviointimenetelmät
Kirjatentit
Oppimistehtävät
Jatkuva arviointi: innovaatioprojektipassi
Vertaisarviointi
Työelämäarviointi
Oppimispäiväkirja
Opetusmateriaali
Kirjatentti 8.3.2010 klo 8.30-10.00 (arvioidaan 1-5)
Paul Silfverberg: Ideasta projektiksi. Projektinvetäjän käsikirja.www.mol.fi/esf/ennakointi/raportit/pvopas.pdf
Vuorijärvi - Ruotsalainen - Hannula. 2009. Viestinnällä vahvuuttta hankkeesseen.
http://www.diak.fi/files/diak/Julkaisutoiminta/C_16_ISBN_9789524930819.pdf

Suositeltava kirjallisuus:

Opinjakso koostuu seuraavasti:
Tosun osa 1: Kirjatentti 1 op (arvioidaan 1-5, painottuu 1:5)
Tosun osa 2: Projektin hallinta 1 op (hyv/hyl)
Tosun osa 3: Valinnaiset opinnot 3 op (hyv/hyl)
Tosun osa 4: Projektityö 5 op (arvioidaan 1-5, painottuu 4:5)
- edeltävät opinnot 1 & 2 oltava suoritettu
Opintojaksoon sisältyy yhteistyötaitoja, sidosryhmätoimintaa ja moniammatillista yhteistyötä ja sen johtamista. Innovaatioprojektin aikana on tarkoitus tuottaa uusia toimintatapoja ja -malleja.
Uusintatentit:
kevätlukukauden 27.4.2010 SU20104 uusintakerta ja
syyslukukauden uusintakerta 6.9.2010 SU20105
Vastuuopettaja Liisa Rytkönen

Assessment methods and criteria

Continuous assessment
Closed book exam
Learning journal
Learning assignment
Peer critique
Peer evaluation

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija tietää projekti- ja verkostotyöskentelyn perusteet.
Opiskelija tunnistaa projekti- ja verkostotyöskentely -osaamistaan
Opiskelija käyttää yhteistyö- ja viestintäosaamistaan ja hyödyntää niitä kehittämisprosessissa ja päätöksenteossa.
Opiskelija tunnistaa ja osaa määritellä omaa asiantuntijaosaamistaan
Opiskelija on mukana kehittämässä toimintatapoja tai palveluja, joilla vastataan metropolialueen monimuotoisiin tarpeisiin

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija soveltaa projekti- ja verkostotyöskentelyn perusteita ja osaamistaan alueellisessa, valtakunnallisessa tai kansainvälisessä kehittämistyössä. Opiskelija käyttää tarkoituksenmukaisesti yhteistyö- ja viestintäosaamistaan yhteisöllisessä kehittämisprosessissa ja päätöksenteossa.
Opiskelija luo yhteistoiminnallista neuvottelukulttuuria muiden toimijoiden kanssa
Opiskelija hyödyntää omaa asiantuntijaosaamistaan ja tuo sen moniasiantuntijuuteen perustuvaan toimintaan. Opiskelija kehittää toimijoiden kanssa käytännöllisiä ratkaisuja, toimintatapoja tai palveluja, joilla vastataan metropolialueen monimuotoisiin tarpeisiin.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija soveltaa ansiokkaasti projekti- ja verkostotyöskentelyn perusteita ja osaamistaan alueellisessa, valtakunnallisessa tai kansainvälisessä kehittämistyössä. Opiskelija analysoi ja kehittää monipuolisesti yhteistyö- ja viestintäosaamistaan yhteisöllisessä kehittämisprosessissa ja päätöksenteossa.
Opiskelija osaa tulkita yhteistoiminnallista neuvottelukulttuuria ja rakentaa sitä muiden toimijoiden kanssa.
Opiskelija analysoi ja kehittää asiantuntijaosaamistaan ja tuo sen moniasiantuntijuuteen perustuvaan toimintaan. Opiskelija kehittää muiden toimijoiden kanssa käytännöllisiä, luovia ja innovatiivisia ratkaisuja, toimintatapoja tai palveluja, joilla vastataan metropolialueen monimuotoisiin tarpeisiin.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija tietää projekti- ja verkostotyöskentelyn perusteet. Opiskelija tunnistaa projekti- ja verkostotyöskentely -osaamistaan. Opiskelija käyttää yhteistyö- ja viestintäosaamistaan ja hyödyntää niitä kehittämisprosessissa ja päätöksenteossa. Opiskelija tunnistaa ja osaa määritellä omaa asiantuntijaosaamistaan. Opiskelija on mukana kehittämässä toimintatapoja tai palveluja, joilla vastataan metropolialueen monimuotoisiin tarpeisiin.

Go back to top of page