Tulevaisuusorientoituneet asiakasprosessit sosiaalialalla (5 op)
Toteutuksen tunnus: SX00GD94-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
02.07.2025 - 31.07.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
- Ajoitus
-
01.08.2025 - 31.12.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- (2019-2024) Hyvinvointi
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 36
- Koulutus
- Hyvinvoinnin edistämisen tutkinto-ohjelma (YAMK)
- Opettajat
- Hyvinvoinnin Edistämisen YAMK
- Ryhmät
-
S3425S6SOHyvinvoinnin edistämisen tutkinto-ohjelma, sosiaaliala, ylempi
- Opintojakso
- SX00GD94
Toteutuksella on 4 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 12 t 30 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Pe 05.09.2025 klo 09:00 - 12:15 (3 t 15 min) |
Tulevaisuusorientoituneet asiakasprosessit sosiaalialalla SX00GD94-3001 |
|
Pe 03.10.2025 klo 13:00 - 16:00 (3 t 0 min) |
Tulevaisuusorientoituneet asiakasprosessit sosiaalialalla SX00GD94-3001 |
|
Pe 31.10.2025 klo 09:00 - 12:15 (3 t 15 min) |
Tulevaisuusorientoituneet asiakasprosessit sosiaalialalla SX00GD94-3001 |
|
Pe 12.12.2025 klo 13:00 - 16:00 (3 t 0 min) |
Tulevaisuusorientoituneet asiakasprosessit sosiaalialalla SX00GD94-3001 |
Tavoitteet
Opiskelija osaa analysoida ja kehittää asiakasprosesseja sosiaalialan eri konteksteissa hyödyntäen ihmislähtöistä, innovatiivista ja tulevaisuusorientoitunutta ajattelua.
Hän ymmärtää asiakasprosessien elinkaaret ja osaa soveltaa osallistavia menetelmiä moninaisissa asiakastilanteissa.
Opiskelija soveltaa yhteiskehittämisen ja -tutkimisen menetelmiä, joilla kehittää palveluita verkostomaisessa työssä asiakkaiden, muiden ammattilaisten ja sidosryhmien kanssa.
Opiskelija pystyy arvioimaan ja kehittämään palveluiden laatua ja vaikuttavuutta suunnitelmallisesti ja kestävällä tavalla.
Sisältö
Sosiaalialan muutosvoimat ja tulevaisuuden trendit, innovatiiviset lähestymistavat ja tutkimusperustaisuuden hyödyntäminen kehittämisessä. Asiakasprosessien elinkaaret ja kontekstisidonnaisuus. Asiakkaiden, sidosryhmien ja ammattilaisten osallistaminen. Kehittämistyön suunnittelu, toteutus ja arviointi. Digitalisaatio asiakastyössä ja palvelujen kehittämisessä. Vaikuttavuuden ja laadun arviointi. Verkostojen hyödyntäminen asiakasprosessien kehittämisessä.
Arviointiasteikko
0-5