Siirry suoraan sisältöön

Tulevaisuusorientoituneet asiakasprosessit sosiaalialallaLaajuus (5 op)

Opintojakson tunnus: SX00GD94

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa analysoida ja kehittää asiakasprosesseja sosiaalialan eri konteksteissa hyödyntäen ihmislähtöistä, innovatiivista ja tulevaisuusorientoitunutta ajattelua.
Hän ymmärtää asiakasprosessien elinkaaret ja osaa soveltaa osallistavia menetelmiä moninaisissa asiakastilanteissa.
Opiskelija soveltaa yhteiskehittämisen ja -tutkimisen menetelmiä, joilla kehittää palveluita verkostomaisessa työssä asiakkaiden, muiden ammattilaisten ja sidosryhmien kanssa.
Opiskelija pystyy arvioimaan ja kehittämään palveluiden laatua ja vaikuttavuutta suunnitelmallisesti ja kestävällä tavalla.

Sisältö

Sosiaalialan muutosvoimat ja tulevaisuuden trendit, innovatiiviset lähestymistavat ja tutkimusperustaisuuden hyödyntäminen kehittämisessä. Asiakasprosessien elinkaaret ja kontekstisidonnaisuus. Asiakkaiden, sidosryhmien ja ammattilaisten osallistaminen. Kehittämistyön suunnittelu, toteutus ja arviointi. Digitalisaatio asiakastyössä ja palvelujen kehittämisessä. Vaikuttavuuden ja laadun arviointi. Verkostojen hyödyntäminen asiakasprosessien kehittämisessä.

Siirry alkuun