Siirry suoraan sisältöön

Instrumentin yksilöopetuksen pedagogiikka 1, Solaop PJ piano (1 op)

Toteutuksen tunnus: KX00FZ95-3010

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
05.05.2025 - 31.08.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
01.08.2025 - 31.12.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
1 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
(2019-2024) Kulttuuripalvelut ja musiikki
Toimipiste
Hämeentie 135 D
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Musiikin tutkinto-ohjelma
Opettajat
musiikki virtuaali
AriPekka Korhonen
Vastuuopettaja
AriPekka Korhonen
Ryhmät
KXF25S1SPJ
Musiikin tutkinto-ohjelma, soiton- ja laulunopetus pop/jazz
KXF25S1
Musiikin tutkinto-ohjelma päivä
Opintojakso
KX00FZ95
Toteutukselle KX00FZ95-3010 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Opiskelija tunnistaa uuden oppijan kohtaamiseen ja pedagogiseen vuorovaikutukseen liittyviä seikkoja. Opiskelija ymmärtää, miten oppitunti suunnitellaan eri-ikäisille ja -tasoisille oppijoille sopivaa oppimateriaalia käyttäen. Opiskelija hahmottaa oman instrumenttinsa opettamiseen liittyviä perustietoja ja kehittää ymmärrystään opetuksen seuraamisen kautta.

Sisältö

Oppilaan kohtaaminen ja dialoginen vuorovaikutus. Oppitunnin suunnittelu ja oppilaan tarpeisiin sopivan oppimateriaalin valinta. Eri-ikäisten oppijoiden huomioiminen tuntisuunnitelmissa. Oman opetuksen kehittäminen opetuksen seuraamisen eli observoinnin avulla.

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija ymmärtää uuden oppijan kohtaamiseen ja pedagogiseen vuorovaikutukseen liittyviä keskeisiä periaatteita. Opiskelija tietää miten suunnitella oppitunteja eri-ikäisille ja -tasoisille oppijoille, valiten sopivaa oppimateriaalia. Opiskelijalla on oman instrumenttinsa opettamiseen kuuluvia perustietoja ja hän kehittää osaamistaan observoinnin avulla. Opiskelijalla on valmiudet yksilöopetusharjoittelun aloittamiseen.

Esitietovaatimukset

Opiskelija tunnistaa eri-ikäisten oppijoiden kohtaamiseen ja vuorovaikutukseen liittyviä ilmiöitä sekä erilaisia soiton- ja laulunopetuksen oppimisympäristöjä. Hän tunnistaa omia vahvuuksiaan ja osaa reflektoida musiikkipedagogista oppimistaan, kehittymistään ja siihen liittyviä tekijöitä sekä kirjallisesti että suullisesti.

Siirry alkuun