Opinnäytetyö (30 op)
Toteutuksen tunnus: XX00FB87-3057
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
05.05.2025 - 31.08.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
- Ajoitus
-
18.08.2025 - 28.05.2027
Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 30 op
- Virtuaaliosuus
- 30 op
- TKI-osuus
- 30 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Terveys
- Toimipiste
- Myllypurontie 1
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 150
- Koulutus
- Päivystyksellisten palveluiden kehittämisen ja johtamisen tutkinto-ohjelma
- Terveyden edistämisen tutkinto-ohjelma (YAMK)
- Kätilötyön kehittämisen ja johtamisen tutkinto-ohjelma (YAMK)
- Hoitotyön kehittämisen ja johtamisen tutkinto-ohjelma (YAMK)
- Opettajat
- Maija-Riitta Jouhki
- Riitta Vilkko
- Kirsi Blom
- Iira Lankinen
- Hanna Aho
- Kirsi Talman
- Jaana Seitovirta
- Jukka Kesänen
- Pirjo Vesa
- Camilla Långstedt
- Pihla Markkanen
- Sari Haapio
- Vastuuopettaja
- Iira Lankinen
- Ryhmät
-
S3625S6Päivystyksellisten palveluiden kehittämisen ja johtamisen tutkinto-ohjelma, ylempi
-
S3325S6Hoitotyön kehittämisen ja johtamisen tutkinto-ohjelma, ylempi
-
S2625S6Kätilötyön kehittämisen ja johtamisen tutkinto-ohjelma, ylempi amk
-
S1925S6Terveyden edistämisen tutkinto-ohjelma ylempi
- Opintojakso
- XX00FB87
Tavoitteet
Opiskelija osaa perustella, suunnitella, toteuttaa ja arvioida opinnäytetyönsä yhteistyössä työelämän kanssa. Opiskelija osaa soveltaa kriittisesti ja tuloksellisesti oman alansa tutkimus- ja asiantuntijatietoa sekä noudattaa hyvää tutkimusetiikkaa. Opiskelija osaa valita tarkoituksenmukaisia tutkimus- ja kehittämistoiminnan strategioita ja menetelmiä työelämän kehittämistarpeisiin vastaamiseksi ja ongelmien ratkaisemiseksi. Työssään opiskelija osaa toimia innovatiivisesti, aloitteellisesti ja osoittaa hyvää kehittämis- ja muutosjohtamiskykyä kestävän kehityksen periaatteita soveltaen. Opiskelija osaa tehdä perusteltuja valintoja opinnäytetyöprosessin eri vaiheissa. Opiskelija osaa toimia itsenäisesti alansa asiantuntijana, kehittäjänä ja uudistajana sekä osaa rakentaa yhteistyötä työelämän kanssa käytäntöä hyödyttävän tiedon tuottamiseksi ja toiminnan kehittämiseksi. Opiskelija osaa arvioida tutkimus- ja kehittämistyöprosessia ja sen aikaansaaman muutoksen yksilöllistä, yhteisöllistä ja yhteiskunnallista hyötyä Opiskelija osaa laatia kirjallisen opinnäytetyöraportin hyvän tutkimus- ja kehittämisraportoinnin mukaisesti ja osoittaa asiantuntijaviestinnän kykyä kansallisesti ja kansainvälisesti. Kypsyysnäytteessä opiskelija osoittaa itsenäisesti opinnäytetyönsä aihepiirin hyvää hallintaa ja osaamista viestiä asiantuntevasti sen tuloksista.
Sisältö
- aiheen valinta ja analyysi,
- tutkimus- tai kehittämissuunnitelman laatiminen,
- tutkimuslupa,
- sopimus tutkimuksellisesta kehittämistyöstä,
- tutkimus- tai kehittämisprosessin toteutus,
- opinnäytetyön raportointi sekä kypsyysnäyte.
Aika ja paikka
Lukujärjestyksen mukaan ryhmäohjaukset ja muut ohjaajan erikseen ilmoittamat ohjausmuodot
Työpajatarjonta esitellään Moodlessa: YAMK-opinnäytetyöprosessi
Oppimateriaalit
Asianmukainen tutkimusmenetelmäkirjallisuus
Alan ajantasainen kirjallisuus
Opetusmenetelmät
Itsenäinen opiskelu
Ryhmäohjaus kuten seminaarit, työpajat
Yksilöohjaus
Opponointi
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opinnäytetyö on työelämälähtöinen ja se tehdään sovituin osin työelämäohjaajan ohjauksessa. Ohjauksen ja arvioinnin päävastuu on ohjaavalla opettajalla.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
-
Kansainvälisyys
Hyväksytty suoritus edellyttää kansainvälistä lähdekirjallisuutta.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
30 op vastaa 810 tuntia opiskelijan työtä
Sisällön jaksotus
Suositellaan opinnäytetyön suorittamista kolmessa lukukaudessa
Lisätietoja opiskelijoille
Opinnäytetyön ensisijainen ohjausmuoto on ryhmäohjaus (mm. seminaarit ja työpajat), jonka lisäksi voidaan sopia yksilöohjauksista. Osa työpajoista on pakollisia. Katso tarkemmin Moodle. YAMK Opinnäytetyöprosessi.
Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.
Toisten opiskelijoiden työt ovat luottamuksellisia!
Tekoälyn käytöstä:
Tekoäly voi olla opinnäytetyön tuki mutta ei tekijä. Tarkempi ohjeistus tekoälyn käytöstä ja viittausohjeesta löytyy Opiskelijan työpöydältä (Oma) Opiskelijan opas > Ohjeet ja säännöt > Tekoälyn käyttö opetus- ja oppimistoiminnassa sekä opinnäytetyössä.
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Arviointikehikko löytyy opetussuunnitelman liitteenä (YAMK opinnäytetyö arviointikriteerit OPS2020).
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Arviointikehikko löytyy opetussuunnitelman liitteenä (YAMK opinnäytetyö arviointikriteerit OPS2020).
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Arviointikehikko löytyy opetussuunnitelman liitteenä (YAMK opinnäytetyö arviointikriteerit OPS2020).
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Arviointikehikko löytyy opetussuunnitelman liitteenä (YAMK opinnäytetyö arviointikriteerit OPS2020).
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Seminaarit, työpajat, opponointi, kypsyysnäyte, Turnitin
Opinnäytetyön eteneminen Wihin eri vaiheiden mukaisesti