Instrumentin yksilöopetuksen pedagogiikka 1, Solaop KL puhaltimet (1 op)
Toteutuksen tunnus: KX00FZ95-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
05.05.2025 - 31.08.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
- Ajoitus
-
01.08.2025 - 31.12.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 1 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- (2019-2024) Kulttuuripalvelut ja musiikki
- Toimipiste
- Hämeentie 135 D
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Musiikin tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Okko Kivikataja
- musiikki virtuaali
- Vastuuopettaja
- Okko Kivikataja
- Ryhmät
-
KXF25S1Musiikin tutkinto-ohjelma päivä
-
KXF25S1SKLMusiikin tutkinto-ohjelma, soiton- ja laulunopetus klassinen
- Opintojakso
- KX00FZ95
Tavoitteet
Opiskelija tunnistaa uuden oppijan kohtaamiseen ja pedagogiseen vuorovaikutukseen liittyviä seikkoja. Opiskelija ymmärtää, miten oppitunti suunnitellaan eri-ikäisille ja -tasoisille oppijoille sopivaa oppimateriaalia käyttäen. Opiskelija hahmottaa oman instrumenttinsa opettamiseen liittyviä perustietoja ja kehittää ymmärrystään opetuksen seuraamisen kautta.
Sisältö
Oppilaan kohtaaminen ja dialoginen vuorovaikutus. Oppitunnin suunnittelu ja oppilaan tarpeisiin sopivan oppimateriaalin valinta. Eri-ikäisten oppijoiden huomioiminen tuntisuunnitelmissa. Oman opetuksen kehittäminen opetuksen seuraamisen eli observoinnin avulla.
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija ymmärtää uuden oppijan kohtaamiseen ja pedagogiseen vuorovaikutukseen liittyviä keskeisiä periaatteita. Opiskelija tietää miten suunnitella oppitunteja eri-ikäisille ja -tasoisille oppijoille, valiten sopivaa oppimateriaalia. Opiskelijalla on oman instrumenttinsa opettamiseen kuuluvia perustietoja ja hän kehittää osaamistaan observoinnin avulla. Opiskelijalla on valmiudet yksilöopetusharjoittelun aloittamiseen.
Esitietovaatimukset
Opiskelija tunnistaa eri-ikäisten oppijoiden kohtaamiseen ja vuorovaikutukseen liittyviä ilmiöitä sekä erilaisia soiton- ja laulunopetuksen oppimisympäristöjä. Hän tunnistaa omia vahvuuksiaan ja osaa reflektoida musiikkipedagogista oppimistaan, kehittymistään ja siihen liittyviä tekijöitä sekä kirjallisesti että suullisesti.