Elements and Principles of Music Education Practice 1 (5 cr)
Code: KX00GB84-3001
General information
- Enrollment
-
05.05.2025 - 31.08.2025
Registration for implementation has not started yet.
- Timing
-
01.08.2025 - 31.12.2025
The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- RDI portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- On-campus
- Unit
- School of Cultural Services and Music
- Campus
- Hämeentie 135 D
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Music
Implementation has 31 reservations. Total duration of reservations is 92 h 30 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Fri 05.09.2025 time 08:30 - 12:00 (3 h 30 min) |
Musiikkikasvatuksen lähtökohdat ja työtavat 1, vamuka KX00GB84-3001 |
AS102
Musiikkikasvatus Metropolia
|
Fri 05.09.2025 time 08:45 - 11:15 (2 h 30 min) |
Musiikkikasvatuksen lähtökohdat ja työtavat 1, vamuka KX00GB84-3001 |
AS411
Monitoimitila Metropolia
|
Fri 12.09.2025 time 08:30 - 12:00 (3 h 30 min) |
Musiikkikasvatuksen lähtökohdat ja työtavat 1, vamuka KX00GB84-3001 |
AS102
Musiikkikasvatus Metropolia
|
Fri 12.09.2025 time 08:45 - 11:15 (2 h 30 min) |
Musiikkikasvatuksen lähtökohdat ja työtavat 1, vamuka KX00GB84-3001 |
AS411
Monitoimitila Metropolia
|
Fri 19.09.2025 time 08:30 - 12:00 (3 h 30 min) |
Musiikkikasvatuksen lähtökohdat ja työtavat 1, vamuka KX00GB84-3001 |
AS102
Musiikkikasvatus Metropolia
|
Fri 19.09.2025 time 08:45 - 11:15 (2 h 30 min) |
Musiikkikasvatuksen lähtökohdat ja työtavat 1, vamuka KX00GB84-3001 |
AS411
Monitoimitila Metropolia
|
Fri 26.09.2025 time 08:30 - 12:00 (3 h 30 min) |
Musiikkikasvatuksen lähtökohdat ja työtavat 1, vamuka KX00GB84-3001 |
AS102
Musiikkikasvatus Metropolia
|
Fri 26.09.2025 time 08:45 - 11:15 (2 h 30 min) |
Musiikkikasvatuksen lähtökohdat ja työtavat 1, vamuka KX00GB84-3001 |
AS411
Monitoimitila Metropolia
|
Fri 03.10.2025 time 08:30 - 12:00 (3 h 30 min) |
Musiikkikasvatuksen lähtökohdat ja työtavat 1, vamuka KX00GB84-3001 |
AS102
Musiikkikasvatus Metropolia
|
Fri 03.10.2025 time 08:45 - 11:15 (2 h 30 min) |
Musiikkikasvatuksen lähtökohdat ja työtavat 1, vamuka KX00GB84-3001 |
AS411
Monitoimitila Metropolia
|
Fri 10.10.2025 time 08:30 - 12:00 (3 h 30 min) |
Musiikkikasvatuksen lähtökohdat ja työtavat 1, vamuka KX00GB84-3001 |
AS102
Musiikkikasvatus Metropolia
|
Fri 10.10.2025 time 08:45 - 11:15 (2 h 30 min) |
Musiikkikasvatuksen lähtökohdat ja työtavat 1, vamuka KX00GB84-3001 |
AS411
Monitoimitila Metropolia
|
Fri 17.10.2025 time 08:45 - 11:15 (2 h 30 min) |
Musiikkikasvatuksen lähtökohdat ja työtavat 1, vamuka KX00GB84-3001 |
AS411
Monitoimitila Metropolia
|
Fri 24.10.2025 time 08:30 - 12:00 (3 h 30 min) |
Musiikkikasvatuksen lähtökohdat ja työtavat 1, vamuka KX00GB84-3001 |
AS102
Musiikkikasvatus Metropolia
|
Fri 24.10.2025 time 08:45 - 11:15 (2 h 30 min) |
Musiikkikasvatuksen lähtökohdat ja työtavat 1, vamuka KX00GB84-3001 |
AS411
Monitoimitila Metropolia
|
Fri 31.10.2025 time 08:30 - 12:00 (3 h 30 min) |
Musiikkikasvatuksen lähtökohdat ja työtavat 1, vamuka KX00GB84-3001 |
AS102
Musiikkikasvatus Metropolia
|
Fri 31.10.2025 time 08:45 - 11:15 (2 h 30 min) |
Musiikkikasvatuksen lähtökohdat ja työtavat 1, vamuka KX00GB84-3001 |
AS411
Monitoimitila Metropolia
|
Fri 07.11.2025 time 08:30 - 12:00 (3 h 30 min) |
Musiikkikasvatuksen lähtökohdat ja työtavat 1, vamuka KX00GB84-3001 |
AS102
Musiikkikasvatus Metropolia
|
Fri 07.11.2025 time 08:45 - 11:15 (2 h 30 min) |
Musiikkikasvatuksen lähtökohdat ja työtavat 1, vamuka KX00GB84-3001 |
AS411
Monitoimitila Metropolia
|
Fri 14.11.2025 time 08:30 - 12:00 (3 h 30 min) |
Musiikkikasvatuksen lähtökohdat ja työtavat 1, vamuka KX00GB84-3001 |
AS102
Musiikkikasvatus Metropolia
|
Fri 14.11.2025 time 08:45 - 11:15 (2 h 30 min) |
Musiikkikasvatuksen lähtökohdat ja työtavat 1, vamuka KX00GB84-3001 |
AS411
Monitoimitila Metropolia
|
Fri 21.11.2025 time 08:30 - 12:00 (3 h 30 min) |
Musiikkikasvatuksen lähtökohdat ja työtavat 1, vamuka KX00GB84-3001 |
AS102
Musiikkikasvatus Metropolia
|
Fri 21.11.2025 time 08:45 - 11:15 (2 h 30 min) |
Musiikkikasvatuksen lähtökohdat ja työtavat 1, vamuka KX00GB84-3001 |
AS411
Monitoimitila Metropolia
|
Fri 28.11.2025 time 08:30 - 12:00 (3 h 30 min) |
Musiikkikasvatuksen lähtökohdat ja työtavat 1, vamuka KX00GB84-3001 |
AS102
Musiikkikasvatus Metropolia
|
Fri 28.11.2025 time 08:45 - 11:15 (2 h 30 min) |
Musiikkikasvatuksen lähtökohdat ja työtavat 1, vamuka KX00GB84-3001 |
AS411
Monitoimitila Metropolia
|
Fri 05.12.2025 time 08:30 - 12:00 (3 h 30 min) |
Musiikkikasvatuksen lähtökohdat ja työtavat 1, vamuka KX00GB84-3001 |
AS102
Musiikkikasvatus Metropolia
|
Fri 05.12.2025 time 08:45 - 11:15 (2 h 30 min) |
Musiikkikasvatuksen lähtökohdat ja työtavat 1, vamuka KX00GB84-3001 |
AS411
Monitoimitila Metropolia
|
Fri 12.12.2025 time 08:30 - 12:00 (3 h 30 min) |
Musiikkikasvatuksen lähtökohdat ja työtavat 1, vamuka KX00GB84-3001 |
AS102
Musiikkikasvatus Metropolia
|
Fri 12.12.2025 time 08:45 - 11:15 (2 h 30 min) |
Musiikkikasvatuksen lähtökohdat ja työtavat 1, vamuka KX00GB84-3001 |
AS411
Monitoimitila Metropolia
|
Fri 19.12.2025 time 08:30 - 12:00 (3 h 30 min) |
Musiikkikasvatuksen lähtökohdat ja työtavat 1, vamuka KX00GB84-3001 |
AS102
Musiikkikasvatus Metropolia
|
Fri 19.12.2025 time 08:45 - 11:15 (2 h 30 min) |
Musiikkikasvatuksen lähtökohdat ja työtavat 1, vamuka KX00GB84-3001 |
AS411
Monitoimitila Metropolia
|
Objective
The student is able to observe and describe elements of music education practice used in these sessions, pedagogical processes, approaches and activities in creative group work. They can describe various elements, dimensions and emotional aspects affecting the participants in creative group activities. They can reflect these and connect them to theoretical knowledge and literature concerning developmental psychology, music education and pedagogy.
The student is able to recognise different approaches and values underpinning the understandings of creativity, learning and music education. They can use the elements of music education practice when creating music activities for a group of learners and try them out in practice with support from their student colleagues and teachers. They can describe the underlying approaches of learner-centred teaching and can direct their own learning to utilise these gradually in their pedagogical actions. They can reflect on their learning process as an educator, and facilitate interactive group work with their actions.
Content
Elements of music education practice, preparing for and constructing pedagogical processes, learning in a group, interaction in music activities, approaching different understandings and theories of learner-centred music education, individual and group reflection.
Location and time
Tuition in Finnish
Materials
Tuition in Finnish
Teaching methods
Interactive lecture
Problem based learning
Guided assignments
Workshop
Small group tutorial
Study visit
Employer connections
Tuition in Finnish
Completion alternatives
Tuition in Finnish
Student workload
Johdatus oppijalähtöiseen musiikkikasvatukseen (5 op), Musiikkikasvatuksen lähtökohdat ja työtavat 1 (5 op) sekä Vuorovaikutus, ryhmäprosessit ja opetustilanteen elementit (5 op) -opintojaksot muodostavat vamukan 1. vuoden syksyn kokonaisuuden, yhteensä 15 op, josta on kontaktiopetusta n. 135 tuntia ja oman työn osuus n. 270 tuntia.
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Assessment criteria, approved/failed
The student
• is able to construct a brief teaching session and reflect on the learning that it provides
• can observe their own learning and identify the factors that affect holistic music learning in observed and experienced pedagogical situations
• is able to act as an active member of the group and can give constructive feedback to fellow group members about their contribution.
Assessment methods and criteria
Continuous assessment
Learning journal
Portfolio
Written assignment
Qualifications
No prerequisites.
Objective
The student is able to observe and describe elements of music education practice used in these sessions, pedagogical processes, approaches and activities in creative group work. They can describe various elements, dimensions and emotional aspects affecting the participants in creative group activities. They can reflect these and connect them to theoretical knowledge and literature concerning developmental psychology, music education and pedagogy.
The student is able to recognise different approaches and values underpinning the understandings of creativity, learning and music education. They can use the elements of music education practice when creating music activities for a group of learners and try them out in practice with support from their student colleagues and teachers. They can describe the underlying approaches of learner-centred teaching and can direct their own learning to utilise these gradually in their pedagogical actions. They can reflect on their learning process as an educator, and facilitate interactive group work with their actions.
Content
Elements of music education practice, preparing for and constructing pedagogical processes, learning in a group, interaction in music activities, approaching different understandings and theories of learner-centred music education, individual and group reflection.
Qualifications
No prerequisites.