Skip to main content

Elements and Principles of Music Education Practice 1 (5 cr)

Code: KX00GB84-3001

General information


Enrollment
05.05.2025 - 31.08.2025
Registration for implementation has not started yet.
Timing
01.08.2025 - 31.12.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
RDI portion
2 cr
Mode of delivery
On-campus
Unit
School of Cultural Services and Music
Campus
Hämeentie 135 D
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Music
Teachers
Minna Lamppu
Hanna-Maija Aarnio
Teacher in charge
Minna Lamppu
Course
KX00GB84

Implementation has 31 reservations. Total duration of reservations is 92 h 30 min.

Time Topic Location
Fri 05.09.2025 time 08:30 - 12:00
(3 h 30 min)
Musiikkikasvatuksen lähtökohdat ja työtavat 1, vamuka KX00GB84-3001
AS102 Musiikkikasvatus Metropolia
Fri 05.09.2025 time 08:45 - 11:15
(2 h 30 min)
Musiikkikasvatuksen lähtökohdat ja työtavat 1, vamuka KX00GB84-3001
AS411 Monitoimitila Metropolia
Fri 12.09.2025 time 08:30 - 12:00
(3 h 30 min)
Musiikkikasvatuksen lähtökohdat ja työtavat 1, vamuka KX00GB84-3001
AS102 Musiikkikasvatus Metropolia
Fri 12.09.2025 time 08:45 - 11:15
(2 h 30 min)
Musiikkikasvatuksen lähtökohdat ja työtavat 1, vamuka KX00GB84-3001
AS411 Monitoimitila Metropolia
Fri 19.09.2025 time 08:30 - 12:00
(3 h 30 min)
Musiikkikasvatuksen lähtökohdat ja työtavat 1, vamuka KX00GB84-3001
AS102 Musiikkikasvatus Metropolia
Fri 19.09.2025 time 08:45 - 11:15
(2 h 30 min)
Musiikkikasvatuksen lähtökohdat ja työtavat 1, vamuka KX00GB84-3001
AS411 Monitoimitila Metropolia
Fri 26.09.2025 time 08:30 - 12:00
(3 h 30 min)
Musiikkikasvatuksen lähtökohdat ja työtavat 1, vamuka KX00GB84-3001
AS102 Musiikkikasvatus Metropolia
Fri 26.09.2025 time 08:45 - 11:15
(2 h 30 min)
Musiikkikasvatuksen lähtökohdat ja työtavat 1, vamuka KX00GB84-3001
AS411 Monitoimitila Metropolia
Fri 03.10.2025 time 08:30 - 12:00
(3 h 30 min)
Musiikkikasvatuksen lähtökohdat ja työtavat 1, vamuka KX00GB84-3001
AS102 Musiikkikasvatus Metropolia
Fri 03.10.2025 time 08:45 - 11:15
(2 h 30 min)
Musiikkikasvatuksen lähtökohdat ja työtavat 1, vamuka KX00GB84-3001
AS411 Monitoimitila Metropolia
Fri 10.10.2025 time 08:30 - 12:00
(3 h 30 min)
Musiikkikasvatuksen lähtökohdat ja työtavat 1, vamuka KX00GB84-3001
AS102 Musiikkikasvatus Metropolia
Fri 10.10.2025 time 08:45 - 11:15
(2 h 30 min)
Musiikkikasvatuksen lähtökohdat ja työtavat 1, vamuka KX00GB84-3001
AS411 Monitoimitila Metropolia
Fri 17.10.2025 time 08:45 - 11:15
(2 h 30 min)
Musiikkikasvatuksen lähtökohdat ja työtavat 1, vamuka KX00GB84-3001
AS411 Monitoimitila Metropolia
Fri 24.10.2025 time 08:30 - 12:00
(3 h 30 min)
Musiikkikasvatuksen lähtökohdat ja työtavat 1, vamuka KX00GB84-3001
AS102 Musiikkikasvatus Metropolia
Fri 24.10.2025 time 08:45 - 11:15
(2 h 30 min)
Musiikkikasvatuksen lähtökohdat ja työtavat 1, vamuka KX00GB84-3001
AS411 Monitoimitila Metropolia
Fri 31.10.2025 time 08:30 - 12:00
(3 h 30 min)
Musiikkikasvatuksen lähtökohdat ja työtavat 1, vamuka KX00GB84-3001
AS102 Musiikkikasvatus Metropolia
Fri 31.10.2025 time 08:45 - 11:15
(2 h 30 min)
Musiikkikasvatuksen lähtökohdat ja työtavat 1, vamuka KX00GB84-3001
AS411 Monitoimitila Metropolia
Fri 07.11.2025 time 08:30 - 12:00
(3 h 30 min)
Musiikkikasvatuksen lähtökohdat ja työtavat 1, vamuka KX00GB84-3001
AS102 Musiikkikasvatus Metropolia
Fri 07.11.2025 time 08:45 - 11:15
(2 h 30 min)
Musiikkikasvatuksen lähtökohdat ja työtavat 1, vamuka KX00GB84-3001
AS411 Monitoimitila Metropolia
Fri 14.11.2025 time 08:30 - 12:00
(3 h 30 min)
Musiikkikasvatuksen lähtökohdat ja työtavat 1, vamuka KX00GB84-3001
AS102 Musiikkikasvatus Metropolia
Fri 14.11.2025 time 08:45 - 11:15
(2 h 30 min)
Musiikkikasvatuksen lähtökohdat ja työtavat 1, vamuka KX00GB84-3001
AS411 Monitoimitila Metropolia
Fri 21.11.2025 time 08:30 - 12:00
(3 h 30 min)
Musiikkikasvatuksen lähtökohdat ja työtavat 1, vamuka KX00GB84-3001
AS102 Musiikkikasvatus Metropolia
Fri 21.11.2025 time 08:45 - 11:15
(2 h 30 min)
Musiikkikasvatuksen lähtökohdat ja työtavat 1, vamuka KX00GB84-3001
AS411 Monitoimitila Metropolia
Fri 28.11.2025 time 08:30 - 12:00
(3 h 30 min)
Musiikkikasvatuksen lähtökohdat ja työtavat 1, vamuka KX00GB84-3001
AS102 Musiikkikasvatus Metropolia
Fri 28.11.2025 time 08:45 - 11:15
(2 h 30 min)
Musiikkikasvatuksen lähtökohdat ja työtavat 1, vamuka KX00GB84-3001
AS411 Monitoimitila Metropolia
Fri 05.12.2025 time 08:30 - 12:00
(3 h 30 min)
Musiikkikasvatuksen lähtökohdat ja työtavat 1, vamuka KX00GB84-3001
AS102 Musiikkikasvatus Metropolia
Fri 05.12.2025 time 08:45 - 11:15
(2 h 30 min)
Musiikkikasvatuksen lähtökohdat ja työtavat 1, vamuka KX00GB84-3001
AS411 Monitoimitila Metropolia
Fri 12.12.2025 time 08:30 - 12:00
(3 h 30 min)
Musiikkikasvatuksen lähtökohdat ja työtavat 1, vamuka KX00GB84-3001
AS102 Musiikkikasvatus Metropolia
Fri 12.12.2025 time 08:45 - 11:15
(2 h 30 min)
Musiikkikasvatuksen lähtökohdat ja työtavat 1, vamuka KX00GB84-3001
AS411 Monitoimitila Metropolia
Fri 19.12.2025 time 08:30 - 12:00
(3 h 30 min)
Musiikkikasvatuksen lähtökohdat ja työtavat 1, vamuka KX00GB84-3001
AS102 Musiikkikasvatus Metropolia
Fri 19.12.2025 time 08:45 - 11:15
(2 h 30 min)
Musiikkikasvatuksen lähtökohdat ja työtavat 1, vamuka KX00GB84-3001
AS411 Monitoimitila Metropolia
Changes to reservations may be possible.

Objective

The student is able to observe and describe elements of music education practice used in these sessions, pedagogical processes, approaches and activities in creative group work. They can describe various elements, dimensions and emotional aspects affecting the participants in creative group activities. They can reflect these and connect them to theoretical knowledge and literature concerning developmental psychology, music education and pedagogy.

The student is able to recognise different approaches and values underpinning the understandings of creativity, learning and music education. They can use the elements of music education practice when creating music activities for a group of learners and try them out in practice with support from their student colleagues and teachers. They can describe the underlying approaches of learner-centred teaching and can direct their own learning to utilise these gradually in their pedagogical actions. They can reflect on their learning process as an educator, and facilitate interactive group work with their actions.

Content

Elements of music education practice, preparing for and constructing pedagogical processes, learning in a group, interaction in music activities, approaching different understandings and theories of learner-centred music education, individual and group reflection.

Location and time

Tuition in Finnish

Materials

Tuition in Finnish

Teaching methods

Interactive lecture
Problem based learning
Guided assignments
Workshop
Small group tutorial
Study visit

Employer connections

Tuition in Finnish

Completion alternatives

Tuition in Finnish

Student workload

Johdatus oppijalähtöiseen musiikkikasvatukseen (5 op), Musiikkikasvatuksen lähtökohdat ja työtavat 1 (5 op) sekä Vuorovaikutus, ryhmäprosessit ja opetustilanteen elementit (5 op) -opintojaksot muodostavat vamukan 1. vuoden syksyn kokonaisuuden, yhteensä 15 op, josta on kontaktiopetusta n. 135 tuntia ja oman työn osuus n. 270 tuntia.

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Assessment criteria, approved/failed

The student
• is able to construct a brief teaching session and reflect on the learning that it provides
• can observe their own learning and identify the factors that affect holistic music learning in observed and experienced pedagogical situations
• is able to act as an active member of the group and can give constructive feedback to fellow group members about their contribution.

Assessment methods and criteria

Continuous assessment
Learning journal
Portfolio
Written assignment

Qualifications

No prerequisites.

Objective

The student is able to observe and describe elements of music education practice used in these sessions, pedagogical processes, approaches and activities in creative group work. They can describe various elements, dimensions and emotional aspects affecting the participants in creative group activities. They can reflect these and connect them to theoretical knowledge and literature concerning developmental psychology, music education and pedagogy.

The student is able to recognise different approaches and values underpinning the understandings of creativity, learning and music education. They can use the elements of music education practice when creating music activities for a group of learners and try them out in practice with support from their student colleagues and teachers. They can describe the underlying approaches of learner-centred teaching and can direct their own learning to utilise these gradually in their pedagogical actions. They can reflect on their learning process as an educator, and facilitate interactive group work with their actions.

Content

Elements of music education practice, preparing for and constructing pedagogical processes, learning in a group, interaction in music activities, approaching different understandings and theories of learner-centred music education, individual and group reflection.

Qualifications

No prerequisites.

Go back to top of page