Markkinoinnin kehittämismenetelmät (5 op)
Toteutuksen tunnus: LD00EJ03-3006
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
05.05.2025 - 10.08.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
Ilmoittaudu toteutukselle OMAssa
- Ajoitus
-
25.08.2025 - 12.12.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Liiketalous
- Toimipiste
- Leiritie 1
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 35
- Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- SUO Liiketalous ope
- Maria Paassola
- Vastuuopettaja
- Anne Perkiö
- Ryhmät
-
LXD23S1Liiketalouden tutkinto-ohjelma päivä
-
LXD23S1_M1LXD23S1_M1
- Opintojakso
- LD00EJ03
Toteutuksella on 17 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 49 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ma 25.08.2025 klo 14:00 - 17:00 (3 t 0 min) |
Markkinoinnin kehittämismenetelmät LD00EJ03-3006 |
MMA215
Oppimistila
|
Ma 01.09.2025 klo 14:00 - 17:00 (3 t 0 min) |
Markkinoinnin kehittämismenetelmät LD00EJ03-3006 |
MMA215
Oppimistila
|
Ma 08.09.2025 klo 14:00 - 17:00 (3 t 0 min) |
Markkinoinnin kehittämismenetelmät LD00EJ03-3006 |
MMA215
Oppimistila
|
Ma 15.09.2025 klo 14:00 - 17:00 (3 t 0 min) |
Markkinoinnin kehittämismenetelmät LD00EJ03-3006 |
MMA215
Oppimistila
|
Ma 22.09.2025 klo 14:00 - 17:00 (3 t 0 min) |
Markkinoinnin kehittämismenetelmät LD00EJ03-3006 |
MMA215
Oppimistila
|
Ma 29.09.2025 klo 14:00 - 17:00 (3 t 0 min) |
Markkinoinnin kehittämismenetelmät LD00EJ03-3006 |
MMA215
Oppimistila
|
Ma 06.10.2025 klo 14:00 - 17:00 (3 t 0 min) |
Markkinoinnin kehittämismenetelmät LD00EJ03-3006 |
MMA215
Oppimistila
|
Ma 20.10.2025 klo 14:00 - 17:00 (3 t 0 min) |
Markkinoinnin kehittämismenetelmät LD00EJ03-3006 |
MMA215
Oppimistila
|
Ma 27.10.2025 klo 14:00 - 17:00 (3 t 0 min) |
Markkinoinnin kehittämismenetelmät LD00EJ03-3006 |
MMA215
Oppimistila
|
Ma 03.11.2025 klo 14:00 - 17:00 (3 t 0 min) |
Markkinoinnin kehittämismenetelmät LD00EJ03-3006 |
MMA215
Oppimistila
|
Ma 10.11.2025 klo 14:00 - 17:00 (3 t 0 min) |
Markkinoinnin kehittämismenetelmät LD00EJ03-3006 |
MMA215
Oppimistila
|
Ma 17.11.2025 klo 14:00 - 17:00 (3 t 0 min) |
Markkinoinnin kehittämismenetelmät LD00EJ03-3006 |
MMA215
Oppimistila
|
Ma 24.11.2025 klo 14:00 - 17:00 (3 t 0 min) |
Markkinoinnin kehittämismenetelmät LD00EJ03-3006 |
MMA215
Oppimistila
|
Ma 01.12.2025 klo 14:00 - 17:00 (3 t 0 min) |
LOPPUTENTTI - Markkinoinnin kehittämismenetelmät LD00EJ03-3006 |
MMC314
IT-Tila
|
Ke 03.12.2025 klo 09:00 - 11:00 (2 t 0 min) |
LOPPUTENTTI - Markkinoinnin kehittämismenetelmät LD00EJ03-3006 |
MMC314
IT-Tila
|
Pe 05.12.2025 klo 11:00 - 13:00 (2 t 0 min) |
LOPPUTENTTI Markkinoinnin kehittämismenetelmät LD00EJ03-3006 |
MMC314
IT-Tila
|
Ma 08.12.2025 klo 14:00 - 17:00 (3 t 0 min) |
Markkinoinnin kehittämismenetelmät LD00EJ03-3006 |
MMA215
Oppimistila
|
Tavoitteet
Opintojakson tarkoituksena on vahvistaa opiskelijan kehittämisosaamista. Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa tunnistaa, arvioida ja perustella organisaation kehittämistarpeita. Opiskelija osaa hakea ja hyödyntää kansallista ja kansainvälistä liiketoiminnan kehittämiseen liittyvää tutkimustietoa ja aineistoa. Opiskelija pystyy laatimaan ja tulkitsemaan erityyppisiä tutkimusraportteja. Opiskelija osaa valita kehittämisprojektin tavoitteiden kannalta tarkoituksenmukaiset kehittämismenetelmät ja kykenee soveltamaan menetelmiä tarkoituksenmukaisesti. Opiskelija osaa ottaa huomioon erilaiset kehitystyöhön liittyvät eettiset kysymykset ja näkökulmat.
Sisältö
- Kehittämistyön menetelmät ja mallit
- Kehittämistarpeiden tunnistaminen ja arviointi
- Systemaattinen tiedonhankinta
- Raportointi, lähteiden käyttö sekä tekstin jäsentäminen ja rakentaminen
- Kehittämisprosessit ja menetelmät sekä niiden soveltaminen
- Eettisten näkökulmien huomioiminen osana markkinoinnin kehittämistyötä
Aika ja paikka
Markkinoinnin osuuden opetus tapahtuu pääsääntöisesti Myyrmäen kampuksella
Oppimateriaalit
Opettajien tuottama luentomateriaali
Vierailijoiden tuottama luentomateriaali
Lukutehtävien artikkelit
Ei erillistä kurssikirjaa
Opetusmenetelmät
Viikoittaiset luennot kampuksella
Ennakkotehtävät (luku & kirjoitus) ennen luentoa
Vierailijaluennoitsijat
Muut mahdolliset kurssitehtävät
Lopputentti kurssin päätteeksi viikolla 49 (uusinnat viikolla 50 ja 3)
Osan kurssista opettaa viestinnän opettaja
Tutkimusviestinnän osuus viikoilla 44 ja 46
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Markkinoinnin osuudessa pyritään hyödyntämään mahdollisimman paljon yritysmaailmasta tulevia vierailijaluennoitsijoita
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Tentti sekä uusintatentti joulukuussa 2025, 2. uusintatentti tammikuussa 2026. Tarkat ajankohdat ilmoitetaan kurssin alussa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Markkinoinnin opettajan osuudessa ei läsnäolopakkoa luennoilla, joten suoristustapa kaikilla sama
Tutkimusviestinnän osuudessa viikoilla 44 ja 46: ole yhteydessä viestinnän opettajaan
Sisällön jaksotus
Viikoittainen opetus kampuksella (tai poikkeuksellisesti verkossa) jatkuu viikolla 49 olevaan tenttiin asti
Itsenäinen tehtävien tekeminen viikoilla 41 + 42 - ei luento-opetusta
Tutkimusviestinnän osuus viikoilla 44 ja 46
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Markkinoinnin osuus kurssisuorituksesta koostuu seuraavista asioista:
- Luku- ja kirjoitustehtävät
- Raportit vierailijaluennoista
- Kurssin lopputentti
- Tutkimusviestinnän osuuden hyväksytty suorittaminen
Esitietovaatimukset
Markkinointi 5 op tai vastaava osaaminen