Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnin kehittämismenetelmät (5 op)

Toteutuksen tunnus: LD00EJ03-3006

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
05.05.2025 - 10.08.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
Ilmoittaudu toteutukselle OMAssa
Ajoitus
25.08.2025 - 12.12.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
Leiritie 1
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 35
Koulutus
Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettajat
SUO Liiketalous ope
Maria Paassola
Vastuuopettaja
Anne Perkiö
Ryhmät
LXD23S1
Liiketalouden tutkinto-ohjelma päivä
LXD23S1_M1
LXD23S1_M1
Opintojakso
LD00EJ03

Toteutuksella on 17 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 49 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ma 25.08.2025 klo 14:00 - 17:00
(3 t 0 min)
Markkinoinnin kehittämismenetelmät LD00EJ03-3006
MMA215 Oppimistila
Ma 01.09.2025 klo 14:00 - 17:00
(3 t 0 min)
Markkinoinnin kehittämismenetelmät LD00EJ03-3006
MMA215 Oppimistila
Ma 08.09.2025 klo 14:00 - 17:00
(3 t 0 min)
Markkinoinnin kehittämismenetelmät LD00EJ03-3006
MMA215 Oppimistila
Ma 15.09.2025 klo 14:00 - 17:00
(3 t 0 min)
Markkinoinnin kehittämismenetelmät LD00EJ03-3006
MMA215 Oppimistila
Ma 22.09.2025 klo 14:00 - 17:00
(3 t 0 min)
Markkinoinnin kehittämismenetelmät LD00EJ03-3006
MMA215 Oppimistila
Ma 29.09.2025 klo 14:00 - 17:00
(3 t 0 min)
Markkinoinnin kehittämismenetelmät LD00EJ03-3006
MMA215 Oppimistila
Ma 06.10.2025 klo 14:00 - 17:00
(3 t 0 min)
Markkinoinnin kehittämismenetelmät LD00EJ03-3006
MMA215 Oppimistila
Ma 20.10.2025 klo 14:00 - 17:00
(3 t 0 min)
Markkinoinnin kehittämismenetelmät LD00EJ03-3006
MMA215 Oppimistila
Ma 27.10.2025 klo 14:00 - 17:00
(3 t 0 min)
Markkinoinnin kehittämismenetelmät LD00EJ03-3006
MMA215 Oppimistila
Ma 03.11.2025 klo 14:00 - 17:00
(3 t 0 min)
Markkinoinnin kehittämismenetelmät LD00EJ03-3006
MMA215 Oppimistila
Ma 10.11.2025 klo 14:00 - 17:00
(3 t 0 min)
Markkinoinnin kehittämismenetelmät LD00EJ03-3006
MMA215 Oppimistila
Ma 17.11.2025 klo 14:00 - 17:00
(3 t 0 min)
Markkinoinnin kehittämismenetelmät LD00EJ03-3006
MMA215 Oppimistila
Ma 24.11.2025 klo 14:00 - 17:00
(3 t 0 min)
Markkinoinnin kehittämismenetelmät LD00EJ03-3006
MMA215 Oppimistila
Ma 01.12.2025 klo 14:00 - 17:00
(3 t 0 min)
LOPPUTENTTI - Markkinoinnin kehittämismenetelmät LD00EJ03-3006
MMC314 IT-Tila
Ke 03.12.2025 klo 09:00 - 11:00
(2 t 0 min)
LOPPUTENTTI - Markkinoinnin kehittämismenetelmät LD00EJ03-3006
MMC314 IT-Tila
Pe 05.12.2025 klo 11:00 - 13:00
(2 t 0 min)
LOPPUTENTTI Markkinoinnin kehittämismenetelmät LD00EJ03-3006
MMC314 IT-Tila
Ma 08.12.2025 klo 14:00 - 17:00
(3 t 0 min)
Markkinoinnin kehittämismenetelmät LD00EJ03-3006
MMA215 Oppimistila
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Opintojakson tarkoituksena on vahvistaa opiskelijan kehittämisosaamista. Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa tunnistaa, arvioida ja perustella organisaation kehittämistarpeita. Opiskelija osaa hakea ja hyödyntää kansallista ja kansainvälistä liiketoiminnan kehittämiseen liittyvää tutkimustietoa ja aineistoa. Opiskelija pystyy laatimaan ja tulkitsemaan erityyppisiä tutkimusraportteja. Opiskelija osaa valita kehittämisprojektin tavoitteiden kannalta tarkoituksenmukaiset kehittämismenetelmät ja kykenee soveltamaan menetelmiä tarkoituksenmukaisesti. Opiskelija osaa ottaa huomioon erilaiset kehitystyöhön liittyvät eettiset kysymykset ja näkökulmat.

Sisältö

- Kehittämistyön menetelmät ja mallit
- Kehittämistarpeiden tunnistaminen ja arviointi
- Systemaattinen tiedonhankinta
- Raportointi, lähteiden käyttö sekä tekstin jäsentäminen ja rakentaminen
- Kehittämisprosessit ja menetelmät sekä niiden soveltaminen
- Eettisten näkökulmien huomioiminen osana markkinoinnin kehittämistyötä

Aika ja paikka

Markkinoinnin osuuden opetus tapahtuu pääsääntöisesti Myyrmäen kampuksella

Oppimateriaalit

Opettajien tuottama luentomateriaali
Vierailijoiden tuottama luentomateriaali
Lukutehtävien artikkelit
Ei erillistä kurssikirjaa

Opetusmenetelmät

Viikoittaiset luennot kampuksella
Ennakkotehtävät (luku & kirjoitus) ennen luentoa
Vierailijaluennoitsijat
Muut mahdolliset kurssitehtävät

Lopputentti kurssin päätteeksi viikolla 49 (uusinnat viikolla 50 ja 3)

Osan kurssista opettaa viestinnän opettaja
Tutkimusviestinnän osuus viikoilla 44 ja 46

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Markkinoinnin osuudessa pyritään hyödyntämään mahdollisimman paljon yritysmaailmasta tulevia vierailijaluennoitsijoita

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Tentti sekä uusintatentti joulukuussa 2025, 2. uusintatentti tammikuussa 2026. Tarkat ajankohdat ilmoitetaan kurssin alussa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Markkinoinnin opettajan osuudessa ei läsnäolopakkoa luennoilla, joten suoristustapa kaikilla sama

Tutkimusviestinnän osuudessa viikoilla 44 ja 46: ole yhteydessä viestinnän opettajaan

Sisällön jaksotus

Viikoittainen opetus kampuksella (tai poikkeuksellisesti verkossa) jatkuu viikolla 49 olevaan tenttiin asti
Itsenäinen tehtävien tekeminen viikoilla 41 + 42 - ei luento-opetusta
Tutkimusviestinnän osuus viikoilla 44 ja 46

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Markkinoinnin osuus kurssisuorituksesta koostuu seuraavista asioista:
- Luku- ja kirjoitustehtävät
- Raportit vierailijaluennoista
- Kurssin lopputentti
- Tutkimusviestinnän osuuden hyväksytty suorittaminen

Esitietovaatimukset

Markkinointi 5 op tai vastaava osaaminen

Siirry alkuun