Skip to main content

Marketing Design (5 ECTS)

Code: LD00EH82-3009

General information


Enrollment
05.05.2025 - 10.08.2025
Enrollment is ongoing
Enroll to the implementation in OMA
Timing
25.08.2025 - 12.12.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 ECTS
Mode of delivery
On-campus
Unit
Metropolia Business School
Campus
Leiritie 1
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 35
Degree programmes
Economics and Business Administration
Teachers
Marko Korkeakoski
Teacher in charge
Anne Perkiö
Course
LD00EH82

Implementation has 14 reservations. Total duration of reservations is 42 h 0 min.

Time Topic Location
Mon 25.08.2025 time 08:00 - 11:00
(3 h 0 min)
Markkinoinnin työkalut LD00EH82-3009
MMA118 IT-Tila
Mon 01.09.2025 time 08:00 - 11:00
(3 h 0 min)
Markkinoinnin työkalut LD00EH82-3009
MMA118 IT-Tila
Mon 08.09.2025 time 08:00 - 11:00
(3 h 0 min)
Markkinoinnin työkalut LD00EH82-3009
MMA118 IT-Tila
Mon 15.09.2025 time 08:00 - 11:00
(3 h 0 min)
Markkinoinnin työkalut LD00EH82-3009
MMA118 IT-Tila
Mon 22.09.2025 time 08:00 - 11:00
(3 h 0 min)
Markkinoinnin työkalut LD00EH82-3009
MMA118 IT-Tila
Mon 29.09.2025 time 08:00 - 11:00
(3 h 0 min)
Markkinoinnin työkalut LD00EH82-3009
MMA118 IT-Tila
Mon 06.10.2025 time 08:00 - 11:00
(3 h 0 min)
Markkinoinnin työkalut LD00EH82-3009
MMA118 IT-Tila
Mon 20.10.2025 time 08:00 - 11:00
(3 h 0 min)
Markkinoinnin työkalut LD00EH82-3009
MMA118 IT-Tila
Mon 27.10.2025 time 08:00 - 11:00
(3 h 0 min)
Markkinoinnin työkalut LD00EH82-3009
MMA118 IT-Tila
Mon 03.11.2025 time 08:00 - 11:00
(3 h 0 min)
Markkinoinnin työkalut LD00EH82-3009
MMA118 IT-Tila
Mon 10.11.2025 time 08:00 - 11:00
(3 h 0 min)
Markkinoinnin työkalut LD00EH82-3009
MMA118 IT-Tila
Mon 17.11.2025 time 08:00 - 11:00
(3 h 0 min)
Markkinoinnin työkalut LD00EH82-3009
MMA118 IT-Tila
Mon 24.11.2025 time 08:00 - 11:00
(3 h 0 min)
Markkinoinnin työkalut LD00EH82-3009
MMA118 IT-Tila
Mon 01.12.2025 time 08:00 - 11:00
(3 h 0 min)
Markkinoinnin työkalut LD00EH82-3009
MMA118 IT-Tila
Changes to reservations may be possible.

Learning outcomes

After completing the course the student can use different applications and services used for creating both online and offline communication elements as well as format picture files with an image editing software.

Content

- editing, formating and manipulating text and pictures
- saving pictures for different purposes
- creating and saving video formats
- using content management software for use and updating of websites

Prerequisites

Marketing or equivalent competences

Teaching methods

Luennot (työkalujen opetus, kokeet, käytännön harjoitukset)
Ohjattu studiosessio (valokuvaus)
Yksilöllinen projektityöskentely (sekä tunneilla että itsenäisesti)
Vertais- ja opettajapalaute
Adobe Photoshopin, Premiere Pron, Adobe Camera RAW:n ja Canvan käyttö

Location and time

Viikot 35–50 (25.8.–8.12.2025), Metropolian Myyrmäen kampus

Learning materials and recommended literature

Kaikki materiaali ja ohjeet jaetaan Moodlen kautta kurssin aikana.
Erillistä ohjelmistoa ei tarvitse ostaa; opetustiloissa on tarvittavat ohjelmistot valmiina.

Alternative completion methods of implementation

Kurssia ei voi suorittaa ilman seuraavia pakollisia osia:
Photoshop-koe
Premiere Pro -koe
Studio-valokuvaussessio
Loppuprojekti (sisältää projektisuunnitelman ja esityksen)
Näitä osia ei voi korvata vaihtoehtoisilla tehtävillä.

Student workload

Luentotunnit, kokeet, studiosessio: 30 h
Työkalujen harjoittelu itsenäisesti: 25 h
Projektin suunnittelu ja toteutus: 40 h
Kuvien/videoiden editointi ja visuaalien tekeminen: 20 h
Projektin viimeistely ja esitys: 12 h

Further information for students

Opettaja on paikalla viikoilla 35-44 sekä 48 ja 49. Viikot 45-46-47 ovat itsenäisen työskentelyn viikkoja.

Assessment methods and criteria

Visuaalisen suunnittelun tentti (värit, sommittelu, typografia jne.): 10 %
Photoshop-koe: 10 %
Premiere Pro -koe: 10 %
Studiosessio: 10 %
Projektisuunnitelma: 10 %
Loppuprojekti (juliste + vähintään kaksi muuta visuaalista tuotosta): 45 %
Projektin esitys ja vertaispalaute: 5 %

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

The student has achieved the course objectives fairly. The student will be able to identify, define and use the course subject area’s concepts and models. The student understands the criteria and principles of the expertise development.

Assessment criteria, good (3)

The student has achieved the course objectives well, even though the knowledge and skills need improvement on some areas. The student is able to define the course concepts and models and are able to justify the analysis. The student is able to apply his/her knowledge in leisure, study and work situations. The student understands the importance of expertise in the field of business and is able to analyze his/her own expertise.

Assessment criteria, excellent (5)

The student has achieved the objectives of the course with excellent marks. The student masters commendably the course subject area’s concepts and models. The student is able to make justified and fluent analysis and to present concrete development measures. The student is well prepared to apply his/her knowledge in leisure, study and work situations. The student is able to analyze the business sector expertise and the development of his/her own expertise.

Assessment criteria, approved/failed

The student has achieved the course objectives fairly. The student will be able to identify, define and use the course subject area’s concepts and models. The student understands the criteria and principles of the expertise development.

Go back to top of page