Marketing Design (5 ECTS)
Code: LD00EH82-3009
General information
- Enrollment
- 05.05.2025 - 10.08.2025
-
Enrollment is ongoing
Enroll to the implementation in OMA
- Timing
- 25.08.2025 - 12.12.2025
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 ECTS
- Mode of delivery
- On-campus
- Unit
- Metropolia Business School
- Campus
- Leiritie 1
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 35
- Degree programmes
- Economics and Business Administration
Implementation has 14 reservations. Total duration of reservations is 42 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Mon 25.08.2025 time 08:00 - 11:00 (3 h 0 min) |
Markkinoinnin työkalut LD00EH82-3009 |
MMA118
IT-Tila
|
Mon 01.09.2025 time 08:00 - 11:00 (3 h 0 min) |
Markkinoinnin työkalut LD00EH82-3009 |
MMA118
IT-Tila
|
Mon 08.09.2025 time 08:00 - 11:00 (3 h 0 min) |
Markkinoinnin työkalut LD00EH82-3009 |
MMA118
IT-Tila
|
Mon 15.09.2025 time 08:00 - 11:00 (3 h 0 min) |
Markkinoinnin työkalut LD00EH82-3009 |
MMA118
IT-Tila
|
Mon 22.09.2025 time 08:00 - 11:00 (3 h 0 min) |
Markkinoinnin työkalut LD00EH82-3009 |
MMA118
IT-Tila
|
Mon 29.09.2025 time 08:00 - 11:00 (3 h 0 min) |
Markkinoinnin työkalut LD00EH82-3009 |
MMA118
IT-Tila
|
Mon 06.10.2025 time 08:00 - 11:00 (3 h 0 min) |
Markkinoinnin työkalut LD00EH82-3009 |
MMA118
IT-Tila
|
Mon 20.10.2025 time 08:00 - 11:00 (3 h 0 min) |
Markkinoinnin työkalut LD00EH82-3009 |
MMA118
IT-Tila
|
Mon 27.10.2025 time 08:00 - 11:00 (3 h 0 min) |
Markkinoinnin työkalut LD00EH82-3009 |
MMA118
IT-Tila
|
Mon 03.11.2025 time 08:00 - 11:00 (3 h 0 min) |
Markkinoinnin työkalut LD00EH82-3009 |
MMA118
IT-Tila
|
Mon 10.11.2025 time 08:00 - 11:00 (3 h 0 min) |
Markkinoinnin työkalut LD00EH82-3009 |
MMA118
IT-Tila
|
Mon 17.11.2025 time 08:00 - 11:00 (3 h 0 min) |
Markkinoinnin työkalut LD00EH82-3009 |
MMA118
IT-Tila
|
Mon 24.11.2025 time 08:00 - 11:00 (3 h 0 min) |
Markkinoinnin työkalut LD00EH82-3009 |
MMA118
IT-Tila
|
Mon 01.12.2025 time 08:00 - 11:00 (3 h 0 min) |
Markkinoinnin työkalut LD00EH82-3009 |
MMA118
IT-Tila
|
Learning outcomes
After completing the course the student can use different applications and services used for creating both online and offline communication elements as well as format picture files with an image editing software.
Content
- editing, formating and manipulating text and pictures
- saving pictures for different purposes
- creating and saving video formats
- using content management software for use and updating of websites
Prerequisites
Marketing or equivalent competences
Teaching methods
Luennot (työkalujen opetus, kokeet, käytännön harjoitukset)
Ohjattu studiosessio (valokuvaus)
Yksilöllinen projektityöskentely (sekä tunneilla että itsenäisesti)
Vertais- ja opettajapalaute
Adobe Photoshopin, Premiere Pron, Adobe Camera RAW:n ja Canvan käyttö
Location and time
Viikot 35–50 (25.8.–8.12.2025), Metropolian Myyrmäen kampus
Learning materials and recommended literature
Kaikki materiaali ja ohjeet jaetaan Moodlen kautta kurssin aikana.
Erillistä ohjelmistoa ei tarvitse ostaa; opetustiloissa on tarvittavat ohjelmistot valmiina.
Alternative completion methods of implementation
Kurssia ei voi suorittaa ilman seuraavia pakollisia osia:
Photoshop-koe
Premiere Pro -koe
Studio-valokuvaussessio
Loppuprojekti (sisältää projektisuunnitelman ja esityksen)
Näitä osia ei voi korvata vaihtoehtoisilla tehtävillä.
Student workload
Luentotunnit, kokeet, studiosessio: 30 h
Työkalujen harjoittelu itsenäisesti: 25 h
Projektin suunnittelu ja toteutus: 40 h
Kuvien/videoiden editointi ja visuaalien tekeminen: 20 h
Projektin viimeistely ja esitys: 12 h
Further information for students
Opettaja on paikalla viikoilla 35-44 sekä 48 ja 49. Viikot 45-46-47 ovat itsenäisen työskentelyn viikkoja.
Assessment methods and criteria
Visuaalisen suunnittelun tentti (värit, sommittelu, typografia jne.): 10 %
Photoshop-koe: 10 %
Premiere Pro -koe: 10 %
Studiosessio: 10 %
Projektisuunnitelma: 10 %
Loppuprojekti (juliste + vähintään kaksi muuta visuaalista tuotosta): 45 %
Projektin esitys ja vertaispalaute: 5 %
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
The student has achieved the course objectives fairly. The student will be able to identify, define and use the course subject area’s concepts and models. The student understands the criteria and principles of the expertise development.
Assessment criteria, good (3)
The student has achieved the course objectives well, even though the knowledge and skills need improvement on some areas. The student is able to define the course concepts and models and are able to justify the analysis. The student is able to apply his/her knowledge in leisure, study and work situations. The student understands the importance of expertise in the field of business and is able to analyze his/her own expertise.
Assessment criteria, excellent (5)
The student has achieved the objectives of the course with excellent marks. The student masters commendably the course subject area’s concepts and models. The student is able to make justified and fluent analysis and to present concrete development measures. The student is well prepared to apply his/her knowledge in leisure, study and work situations. The student is able to analyze the business sector expertise and the development of his/her own expertise.
Assessment criteria, approved/failed
The student has achieved the course objectives fairly. The student will be able to identify, define and use the course subject area’s concepts and models. The student understands the criteria and principles of the expertise development.