Skip to main content

Multi-Channel Marketing Communication (5 ECTS)

Code: LD00FS71-3001

General information


Enrollment
05.05.2025 - 10.08.2025
Enrollment is ongoing
Enroll to the implementation in OMA
Timing
25.08.2025 - 12.12.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 ECTS
Mode of delivery
On-campus
Unit
Metropolia Business School
Campus
Leiritie 1
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 35
Degree programmes
Economics and Business Administration
Teachers
Maria Paassola
Terhi Kaunismäki
Teacher in charge
Anne Perkiö
Groups
LXD24S1_M1
LXD24S1_M1
Course
LD00FS71

Implementation has 15 reservations. Total duration of reservations is 47 h 0 min.

Time Topic Location
Mon 25.08.2025 time 11:00 - 14:00
(3 h 0 min)
Monikanavainen markkinointiviestintä LD00FS71-3001
MMC364 Oppimistila
Mon 01.09.2025 time 11:00 - 14:00
(3 h 0 min)
Monikanavainen markkinointiviestintä LD00FS71-3001
MMC364 Oppimistila
Mon 08.09.2025 time 11:00 - 14:00
(3 h 0 min)
Monikanavainen markkinointiviestintä LD00FS71-3001
MMC364 Oppimistila
Mon 15.09.2025 time 11:00 - 14:00
(3 h 0 min)
Monikanavainen markkinointiviestintä LD00FS71-3001
MMC364 Oppimistila
Mon 22.09.2025 time 11:00 - 14:00
(3 h 0 min)
Monikanavainen markkinointiviestintä LD00FS71-3001
MMC364 Oppimistila
Mon 29.09.2025 time 11:00 - 14:00
(3 h 0 min)
Monikanavainen markkinointiviestintä LD00FS71-3001
MMC364 Oppimistila
Mon 06.10.2025 time 11:00 - 14:00
(3 h 0 min)
Monikanavainen markkinointiviestintä LD00FS71-3001
MMC364 Oppimistila
Mon 20.10.2025 time 11:00 - 14:00
(3 h 0 min)
Monikanavainen markkinointiviestintä LD00FS71-3001
MMC364 Oppimistila
Mon 27.10.2025 time 11:00 - 14:00
(3 h 0 min)
Monikanavainen markkinointiviestintä LD00FS71-3001
MMC364 Oppimistila
Mon 03.11.2025 time 11:00 - 14:00
(3 h 0 min)
Monikanavainen markkinointiviestintä LD00FS71-3001
MMC364 Oppimistila
Mon 10.11.2025 time 11:00 - 14:00
(3 h 0 min)
Monikanavainen markkinointiviestintä LD00FS71-3001
MMC364 Oppimistila
Mon 17.11.2025 time 11:00 - 14:00
(3 h 0 min)
Monikanavainen markkinointiviestintä LD00FS71-3001
MMC364 Oppimistila
Mon 24.11.2025 time 11:00 - 14:00
(3 h 0 min)
Monikanavainen markkinointiviestintä LD00FS71-3001
MMC364 Oppimistila
Thu 04.12.2025 time 09:00 - 14:00
(5 h 0 min)
PITCHAUS - Monikanavainen markkinointiviestintä LD00FS71-3001
MMC310 Oppimistila
Mon 08.12.2025 time 11:00 - 14:00
(3 h 0 min)
Monikanavainen markkinointiviestintä LD00FS71-3001
MMC364 Oppimistila
Changes to reservations may be possible.

Objective

After completing the course the student will be able to develop and implement marketing communications for the company.

Content

- Developing the contents of marketing communications and their application
- Designing and writing marketing communication texts
- Convincing communication: pitching
- Channels, tools and applications for marketing communications
- Budgeting and purchasing goal-oriented marketing communications
- Measuring and monitoring the efficiency of marketing communications
- The ethical perspectives in marketing communications

Location and time

Markkinoinnin osuuden opetus tapahtuu pääsääntöisesti Myyrmäen kampuksella

Viestinnän opettajan osuus 44, 46 ja 48

Materials

Opettajan tuottama luentomateriaali

Ei erillistä kurssi- tai tenttikirjaa, mutta mahdollista lisälukemista (löytyvät Metropolian kirjastosta):

Eagle 2021: Marketing communications

Fennis & Stroebe 2021: The psychology of advertising

Jerome 2022: Integrated marketing communication : advertising and promotion in a digital world

Pelsmacker, Geuens & Bergh 2021: Marketing communications : a European perspective

Percy & Rosenbaum-Elliot 2016: Strategic advertising management

Teaching methods

Markkinoinnin osuus:

Luento-opetus
Yksilötehtävät
Mahdolliset vierailijaluennot
Mahdolliset tuntitehtävät
Koko syksyn ajan ryhmätyönä rakennettava markkinointiviestintäkampanja:
Kampanjan ryhmätyönä laadittavat kirjallinen raportti & visuaalinen esitys

Osan kurssista opettaa viestinnän opettaja

Employer connections

Mahdolliset vierailijaluennoitsijat yritysmaailmasta

Exam schedules

Kurssilla ei ole erillistä tenttiä

International connections

-

Completion alternatives

Markkinointiviestintäkampanja on mahdollista poikkeustapauksissa rakentaa myös itsenäisesti yksilötyönä - keskustele opettajan kanssa

Viestinnän osuus: neuvottele suoraan opettajan kanssa

Student workload

Luento-opetusta kampuksella viikkoon 50 asti

Viikoilla 41 ja 42 itsenäistä työskentelyä kampanjan parissa

Content scheduling

Luento-opetusta kampuksella viikkoon 50 asti

Viikoilla 41 ja 42 itsenäistä työskentelyä kampanjan parissa

Further information

-

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

The student has achieved the course objectives fairly. The student will be able to identify, define and use the course subject area’s concepts and models. The student understands the criteria and principles of the expertise development.

Assessment criteria, good (3)

The student has achieved the course objectives well, even though the knowledge and skills need improvement on some areas. The student is able to define the course concepts and models and are able to justify the analysis. The student is able to apply his/her knowledge in leisure, study and work situations. The student understands the importance of expertise in the field of business and is able to analyze his/her own expertise.

Assessment criteria, excellent (5)

The student has achieved the objectives of the course with excellent marks. The student masters commendably the course subject area’s concepts and models. The student is able to make justified and fluent analysis and to present concrete development measures. The student is well prepared to apply his/her knowledge in leisure, study and work situations. The student is able to analyze the business sector expertise and the development of his/her own expertise.

Assessment criteria, approved/failed

The student has achieved the course objectives fairly. The student will be able to identify, define and use the course subject area’s concepts and models. The student understands the criteria and principles of the expertise development.

Assessment methods and criteria

Markkinoinnin osuus:
- Yksilötehtävät
- Ryhmätyönä tehtävä kampanjan kirjallinen raportti
- Ryhmätyönä laadittava visuaalinen kampanjapresentaatio
- Kampanjan myyvä esittely joulukuussa
- Muiden ryhmien kampanjaesitysten opponointi

Viestinnän osuus:
Kyseisen osuuden opettaja tiedottaa asiasta erikseen

Ei erillistä tenttiä

Qualifications

Marketing or equivalent competences

Go back to top of page