Multi-Channel Marketing Communication (5 ECTS)
Code: LD00FS71-3001
General information
- Enrollment
-
05.05.2025 - 10.08.2025
Enrollment is ongoing
Enroll to the implementation in OMA
- Timing
-
25.08.2025 - 12.12.2025
The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 ECTS
- Mode of delivery
- On-campus
- Unit
- Metropolia Business School
- Campus
- Leiritie 1
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 35
- Degree programmes
- Economics and Business Administration
- Teachers
- Maria Paassola
- Terhi Kaunismäki
- Teacher in charge
- Anne Perkiö
- Groups
-
LXD24S1_M1LXD24S1_M1
- Course
- LD00FS71
Implementation has 15 reservations. Total duration of reservations is 47 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Mon 25.08.2025 time 11:00 - 14:00 (3 h 0 min) |
Monikanavainen markkinointiviestintä LD00FS71-3001 |
MMC364
Oppimistila
|
Mon 01.09.2025 time 11:00 - 14:00 (3 h 0 min) |
Monikanavainen markkinointiviestintä LD00FS71-3001 |
MMC364
Oppimistila
|
Mon 08.09.2025 time 11:00 - 14:00 (3 h 0 min) |
Monikanavainen markkinointiviestintä LD00FS71-3001 |
MMC364
Oppimistila
|
Mon 15.09.2025 time 11:00 - 14:00 (3 h 0 min) |
Monikanavainen markkinointiviestintä LD00FS71-3001 |
MMC364
Oppimistila
|
Mon 22.09.2025 time 11:00 - 14:00 (3 h 0 min) |
Monikanavainen markkinointiviestintä LD00FS71-3001 |
MMC364
Oppimistila
|
Mon 29.09.2025 time 11:00 - 14:00 (3 h 0 min) |
Monikanavainen markkinointiviestintä LD00FS71-3001 |
MMC364
Oppimistila
|
Mon 06.10.2025 time 11:00 - 14:00 (3 h 0 min) |
Monikanavainen markkinointiviestintä LD00FS71-3001 |
MMC364
Oppimistila
|
Mon 20.10.2025 time 11:00 - 14:00 (3 h 0 min) |
Monikanavainen markkinointiviestintä LD00FS71-3001 |
MMC364
Oppimistila
|
Mon 27.10.2025 time 11:00 - 14:00 (3 h 0 min) |
Monikanavainen markkinointiviestintä LD00FS71-3001 |
MMC364
Oppimistila
|
Mon 03.11.2025 time 11:00 - 14:00 (3 h 0 min) |
Monikanavainen markkinointiviestintä LD00FS71-3001 |
MMC364
Oppimistila
|
Mon 10.11.2025 time 11:00 - 14:00 (3 h 0 min) |
Monikanavainen markkinointiviestintä LD00FS71-3001 |
MMC364
Oppimistila
|
Mon 17.11.2025 time 11:00 - 14:00 (3 h 0 min) |
Monikanavainen markkinointiviestintä LD00FS71-3001 |
MMC364
Oppimistila
|
Mon 24.11.2025 time 11:00 - 14:00 (3 h 0 min) |
Monikanavainen markkinointiviestintä LD00FS71-3001 |
MMC364
Oppimistila
|
Thu 04.12.2025 time 09:00 - 14:00 (5 h 0 min) |
PITCHAUS - Monikanavainen markkinointiviestintä LD00FS71-3001 |
MMC310
Oppimistila
|
Mon 08.12.2025 time 11:00 - 14:00 (3 h 0 min) |
Monikanavainen markkinointiviestintä LD00FS71-3001 |
MMC364
Oppimistila
|
Objective
After completing the course the student will be able to develop and implement marketing communications for the company.
Content
- Developing the contents of marketing communications and their application
- Designing and writing marketing communication texts
- Convincing communication: pitching
- Channels, tools and applications for marketing communications
- Budgeting and purchasing goal-oriented marketing communications
- Measuring and monitoring the efficiency of marketing communications
- The ethical perspectives in marketing communications
Location and time
Markkinoinnin osuuden opetus tapahtuu pääsääntöisesti Myyrmäen kampuksella
Viestinnän opettajan osuus 44, 46 ja 48
Materials
Opettajan tuottama luentomateriaali
Ei erillistä kurssi- tai tenttikirjaa, mutta mahdollista lisälukemista (löytyvät Metropolian kirjastosta):
Eagle 2021: Marketing communications
Fennis & Stroebe 2021: The psychology of advertising
Jerome 2022: Integrated marketing communication : advertising and promotion in a digital world
Pelsmacker, Geuens & Bergh 2021: Marketing communications : a European perspective
Percy & Rosenbaum-Elliot 2016: Strategic advertising management
Teaching methods
Markkinoinnin osuus:
Luento-opetus
Yksilötehtävät
Mahdolliset vierailijaluennot
Mahdolliset tuntitehtävät
Koko syksyn ajan ryhmätyönä rakennettava markkinointiviestintäkampanja:
Kampanjan ryhmätyönä laadittavat kirjallinen raportti & visuaalinen esitys
Osan kurssista opettaa viestinnän opettaja
Employer connections
Mahdolliset vierailijaluennoitsijat yritysmaailmasta
Exam schedules
Kurssilla ei ole erillistä tenttiä
International connections
-
Completion alternatives
Markkinointiviestintäkampanja on mahdollista poikkeustapauksissa rakentaa myös itsenäisesti yksilötyönä - keskustele opettajan kanssa
Viestinnän osuus: neuvottele suoraan opettajan kanssa
Student workload
Luento-opetusta kampuksella viikkoon 50 asti
Viikoilla 41 ja 42 itsenäistä työskentelyä kampanjan parissa
Content scheduling
Luento-opetusta kampuksella viikkoon 50 asti
Viikoilla 41 ja 42 itsenäistä työskentelyä kampanjan parissa
Further information
-
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
The student has achieved the course objectives fairly. The student will be able to identify, define and use the course subject area’s concepts and models. The student understands the criteria and principles of the expertise development.
Assessment criteria, good (3)
The student has achieved the course objectives well, even though the knowledge and skills need improvement on some areas. The student is able to define the course concepts and models and are able to justify the analysis. The student is able to apply his/her knowledge in leisure, study and work situations. The student understands the importance of expertise in the field of business and is able to analyze his/her own expertise.
Assessment criteria, excellent (5)
The student has achieved the objectives of the course with excellent marks. The student masters commendably the course subject area’s concepts and models. The student is able to make justified and fluent analysis and to present concrete development measures. The student is well prepared to apply his/her knowledge in leisure, study and work situations. The student is able to analyze the business sector expertise and the development of his/her own expertise.
Assessment criteria, approved/failed
The student has achieved the course objectives fairly. The student will be able to identify, define and use the course subject area’s concepts and models. The student understands the criteria and principles of the expertise development.
Assessment methods and criteria
Markkinoinnin osuus:
- Yksilötehtävät
- Ryhmätyönä tehtävä kampanjan kirjallinen raportti
- Ryhmätyönä laadittava visuaalinen kampanjapresentaatio
- Kampanjan myyvä esittely joulukuussa
- Muiden ryhmien kampanjaesitysten opponointi
Viestinnän osuus:
Kyseisen osuuden opettaja tiedottaa asiasta erikseen
Ei erillistä tenttiä
Qualifications
Marketing or equivalent competences