Skip to main content

Self-Awareness and Ethical Principles in Occupational Therapy Relationship (2 cr)

Code: SX00GG64-3001

General information


Enrollment
05.05.2025 - 30.09.2025
Registration for implementation has not started yet.
Timing
11.08.2025 - 31.12.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
2 cr
Virtual portion
1 cr
Mode of delivery
On-campus and online
Unit
(2019-2024) School of Wellbeing
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 70
Degree programmes
Occupational Therapy
Teachers
Jari Pihlava
Sanna Saikko
Groups
SXI25S2
Toimintaterapian tutkinto-ohjelma monimuoto
Course
SX00GG64

Implementation has 8 reservations. Total duration of reservations is 25 h 0 min.

Time Topic Location
Mon 15.09.2025 time 12:30 - 15:15
(2 h 45 min)
LÄHI B, Itsetuntemus ja eettiset periaatteet toimintaterapiasuhteessa SX00GG64-3001
MPA4018 Oppimistila
Mon 15.09.2025 time 12:30 - 15:15
(2 h 45 min)
LÄHI A, Itsetuntemus ja eettiset periaatteet toimintaterapiasuhteessa SX00GG64-3001
MPA4010 Oppimistila
Wed 17.09.2025 time 09:00 - 11:45
(2 h 45 min)
LÄHI A / Itsetuntemus ja eettiset periaatteet toimintaterapiasuhteessa SX00GG64-3001
MPA4010 Oppimistila
Wed 17.09.2025 time 09:00 - 11:45
(2 h 45 min)
LÄHI B, Itsetuntemus ja eettiset periaatteet toimintaterapiasuhteessa SX00GG64-3001
MPA2008 Oppimistila
Tue 07.10.2025 time 12:30 - 16:00
(3 h 30 min)
LÄHI A/Itsetuntemus ja eettiset periaatteet toimintaterapiasuhteessa SX00GG64-3001
MPA2008 Oppimistila
Tue 07.10.2025 time 12:30 - 16:00
(3 h 30 min)
LÄHI B, Itsetuntemus ja eettiset periaatteet toimintaterapiasuhteessa SX00GG64-3001
MPA2019 Oppimistila
Wed 08.10.2025 time 12:30 - 16:00
(3 h 30 min)
LÄHI A, Itsetuntemus ja eettiset periaatteet toimintaterapiasuhteessa SX00GG64-3001
MPA2019 Oppimistila
Wed 08.10.2025 time 12:30 - 16:00
(3 h 30 min)
LÄHI B /Itsetuntemus ja eettiset periaatteet toimintaterapiasuhteessa SX00GG64-3001
MPA4010 Oppimistila
Changes to reservations may be possible.

Objective

The student:
- can reflect on their own actions and their significance as part of the therapeutic relationship
- recognises and applies the principles of client-centred practice
- understands the ethical principles of occupational therapy.

Content

Ethical principles in occupational therapy
Principles and application of client-centred practice
The role and significance of the therapeutic relationship
Reflectivity and reflexivity
Conscious use of self and self-awareness
Motivational interviewing

Location and time

LÄHIopetuskontaktit :
- 15.9. iltapäivä (nsimmäiseen opetuskertaan osallistumalla varmistat osallistumisesi opintojaksolle)
- 17.9. aamupäivä
- 7.10. iltapäivä
- 8.10. iltapäivä

(tarkemmat aikataulut lukujärjestyksessä)

Materials

Hallamaa, J. 2017. Yhdessä toimimisen etiikka. Gaudeamus. Tallinna
Hautala, Tiina & Hämäläinen, Tuula & Mäkelä, Leila & Rusi-Pyykönen Mari 2019. Toiminnan voimaa. Edita Publishing Oy.
Mönkkönen, K.2018. Vuorovaikutus asiakastyössä. Asiakkaan kohtaaminen sosiaali- ja terveysalalla. Gaudeamus.Tallinna.
Oppiportti
Taylor, R.R. 2008. The Intentional Relationship. Occupational Therapy and Use of Self. Philadelphia: F. A. Davis Company

Muu materiaali tiedoksi opintojakson aikana + Moodlessa.

Teaching methods

- Lähiopetusta kampuksella
- Itsenäistä työskentelyä läpi opintojakson

- Materiaalit ja tehtävät Moodlessa

- Oppimistehtävien ohjeistukset ja arviointikriteerit Moodlessa

Employer connections

-

Exam schedules

-

International connections

-

Completion alternatives

-

Student workload

Opintojakson laajuus 2 op.
Luento-opetus aikataulutettu, katso lukujärjestys. Itsenäistä työskentelyä läpi opintojakson.

2 op x 27 h = 54 h työtä opiskelijalle.

Content scheduling

- Opintojakson tiedot Moodlessa

Further information

- Osallistuminen opintojakson opetuskontakteihin on tärkeää. Ensimmäiseen opetukontaktiin osallistumisellaan opiskelija vahvistaa paikkansa opintojaksolla.

- Opintojaksolla työskennellään lähiopetuksessa pienryhmissä ja hyödynnetään yhteisten kokemusten ja tiedon jakamista oppimisessa.

- Aktiivinen osallistuminen ja läsnäolo ovat tärkeitä oppimisen kannalta.


- Huomioithan, että oppimistehtävissä tulee hyödyntää opintojakson tavoitteisiin soveltuvia ja/tai määriteltyjä lähteitä. Tekoäly voi toimia tukena omalle ajattelulle, mutta oppimistehtävien tekstiä ei voi muodostaa tekoälyllä. Mikäli hyödynnät tekoälyä oppimistehtävissä, tulee se kirjata selkeästi esille.

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

See the curriculum attachment: Arviointikehikko_Framework for evaluation The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.

Assessment criteria, approved/failed

See the curriculum attachment: Arviointikehikko_Framework for evaluation The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.

Assessment methods and criteria

- Arviointikriteerit kts. Moodle.

Go back to top of page