Self-Awareness and Ethical Principles in Occupational Therapy Relationship (2 cr)
Code: SX00GG64-3001
General information
- Enrollment
-
05.05.2025 - 30.09.2025
Registration for implementation has not started yet.
- Timing
-
11.08.2025 - 31.12.2025
The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 2 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- On-campus and online
- Unit
- (2019-2024) School of Wellbeing
- Campus
- Myllypurontie 1
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 70
- Degree programmes
- Occupational Therapy
- Teachers
- Jari Pihlava
- Sanna Saikko
- Groups
-
SXI25S2Toimintaterapian tutkinto-ohjelma monimuoto
- Course
- SX00GG64
Implementation has 8 reservations. Total duration of reservations is 25 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Mon 15.09.2025 time 12:30 - 15:15 (2 h 45 min) |
LÄHI B, Itsetuntemus ja eettiset periaatteet toimintaterapiasuhteessa SX00GG64-3001 |
MPA4018
Oppimistila
|
Mon 15.09.2025 time 12:30 - 15:15 (2 h 45 min) |
LÄHI A, Itsetuntemus ja eettiset periaatteet toimintaterapiasuhteessa SX00GG64-3001 |
MPA4010
Oppimistila
|
Wed 17.09.2025 time 09:00 - 11:45 (2 h 45 min) |
LÄHI A / Itsetuntemus ja eettiset periaatteet toimintaterapiasuhteessa SX00GG64-3001 |
MPA4010
Oppimistila
|
Wed 17.09.2025 time 09:00 - 11:45 (2 h 45 min) |
LÄHI B, Itsetuntemus ja eettiset periaatteet toimintaterapiasuhteessa SX00GG64-3001 |
MPA2008
Oppimistila
|
Tue 07.10.2025 time 12:30 - 16:00 (3 h 30 min) |
LÄHI A/Itsetuntemus ja eettiset periaatteet toimintaterapiasuhteessa SX00GG64-3001 |
MPA2008
Oppimistila
|
Tue 07.10.2025 time 12:30 - 16:00 (3 h 30 min) |
LÄHI B, Itsetuntemus ja eettiset periaatteet toimintaterapiasuhteessa SX00GG64-3001 |
MPA2019
Oppimistila
|
Wed 08.10.2025 time 12:30 - 16:00 (3 h 30 min) |
LÄHI A, Itsetuntemus ja eettiset periaatteet toimintaterapiasuhteessa SX00GG64-3001 |
MPA2019
Oppimistila
|
Wed 08.10.2025 time 12:30 - 16:00 (3 h 30 min) |
LÄHI B /Itsetuntemus ja eettiset periaatteet toimintaterapiasuhteessa SX00GG64-3001 |
MPA4010
Oppimistila
|
Objective
The student:
- can reflect on their own actions and their significance as part of the therapeutic relationship
- recognises and applies the principles of client-centred practice
- understands the ethical principles of occupational therapy.
Content
Ethical principles in occupational therapy
Principles and application of client-centred practice
The role and significance of the therapeutic relationship
Reflectivity and reflexivity
Conscious use of self and self-awareness
Motivational interviewing
Location and time
LÄHIopetuskontaktit :
- 15.9. iltapäivä (nsimmäiseen opetuskertaan osallistumalla varmistat osallistumisesi opintojaksolle)
- 17.9. aamupäivä
- 7.10. iltapäivä
- 8.10. iltapäivä
(tarkemmat aikataulut lukujärjestyksessä)
Materials
Hallamaa, J. 2017. Yhdessä toimimisen etiikka. Gaudeamus. Tallinna
Hautala, Tiina & Hämäläinen, Tuula & Mäkelä, Leila & Rusi-Pyykönen Mari 2019. Toiminnan voimaa. Edita Publishing Oy.
Mönkkönen, K.2018. Vuorovaikutus asiakastyössä. Asiakkaan kohtaaminen sosiaali- ja terveysalalla. Gaudeamus.Tallinna.
Oppiportti
Taylor, R.R. 2008. The Intentional Relationship. Occupational Therapy and Use of Self. Philadelphia: F. A. Davis Company
Muu materiaali tiedoksi opintojakson aikana + Moodlessa.
Teaching methods
- Lähiopetusta kampuksella
- Itsenäistä työskentelyä läpi opintojakson
- Materiaalit ja tehtävät Moodlessa
- Oppimistehtävien ohjeistukset ja arviointikriteerit Moodlessa
Employer connections
-
Exam schedules
-
International connections
-
Completion alternatives
-
Student workload
Opintojakson laajuus 2 op.
Luento-opetus aikataulutettu, katso lukujärjestys. Itsenäistä työskentelyä läpi opintojakson.
2 op x 27 h = 54 h työtä opiskelijalle.
Content scheduling
- Opintojakson tiedot Moodlessa
Further information
- Osallistuminen opintojakson opetuskontakteihin on tärkeää. Ensimmäiseen opetukontaktiin osallistumisellaan opiskelija vahvistaa paikkansa opintojaksolla.
- Opintojaksolla työskennellään lähiopetuksessa pienryhmissä ja hyödynnetään yhteisten kokemusten ja tiedon jakamista oppimisessa.
- Aktiivinen osallistuminen ja läsnäolo ovat tärkeitä oppimisen kannalta.
- Huomioithan, että oppimistehtävissä tulee hyödyntää opintojakson tavoitteisiin soveltuvia ja/tai määriteltyjä lähteitä. Tekoäly voi toimia tukena omalle ajattelulle, mutta oppimistehtävien tekstiä ei voi muodostaa tekoälyllä. Mikäli hyödynnät tekoälyä oppimistehtävissä, tulee se kirjata selkeästi esille.
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
See the curriculum attachment: Arviointikehikko_Framework for evaluation The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.
Assessment criteria, approved/failed
See the curriculum attachment: Arviointikehikko_Framework for evaluation The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.
Assessment methods and criteria
- Arviointikriteerit kts. Moodle.