Social Pedagogy in the Working Environments of a Bachelor of Social Services (5 ECTS)
Code: SX00GE02-3002
General information
- Enrollment
- 05.05.2025 - 30.09.2025
-
Enrollment is ongoing
Enroll to the implementation in OMA
- Timing
- 11.08.2025 - 31.12.2025
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 ECTS
- Mode of delivery
- On-campus
- Unit
- School of Wellbeing
- Campus
- Myllypurontie 1
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 40
- Degree programmes
- Social Services
- Teachers
- Seija Mäenpää
- Heli Määttänen
- Course
- SX00GE02
Implementation has 10 reservations. Total duration of reservations is 29 h 45 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Fri 22.08.2025 time 08:30 - 11:45 (3 h 15 min) |
Sosiaalipedagogiikka sosionomin toimintaympäristöissä |
MPA4015
Luentosali
|
Mon 01.09.2025 time 12:45 - 16:00 (3 h 15 min) |
Sosiaalipedagogiikka sosionomin toimintaympäristöissä SX00GE02-3002 |
MPA2010
Oppimistila
|
Tue 02.09.2025 time 08:30 - 11:45 (3 h 15 min) |
Sosiaalipedagogiikka sosionomin toimintaympäristöissä SX00GE02-3002 |
MPA2022
Visuaalinen kulttuurikasvatus ja kuvataide
|
Tue 16.09.2025 time 10:15 - 11:45 (1 h 30 min) |
Sosiaalipedagogiikka sosionomin toimintaympäristöissä SX00GE02-3002 |
MPC4013
Oppimistila
|
Mon 29.09.2025 time 08:30 - 11:45 (3 h 15 min) |
Sosiaalipedagogiikka sosionomin toimintaympäristöissä SX00GE02 |
MPD1002
Myllypuro-sali
|
Tue 30.09.2025 time 12:45 - 16:00 (3 h 15 min) |
Sosiaalipedagogiikka sosionomin toimintaympäristöissä SX00GE02-3002 |
MPA2022
Visuaalinen kulttuurikasvatus ja kuvataide
|
Wed 08.10.2025 time 12:45 - 16:00 (3 h 15 min) |
Sosiaalipedagogiikka sosionomin toimintaympäristöissä SX00GE02-3002 |
MPA2022
Visuaalinen kulttuurikasvatus ja kuvataide
|
Fri 10.10.2025 time 08:30 - 11:45 (3 h 15 min) |
Sosiaalipedagogiikka sosionomin toimintaympäristöissä SX00GE02-3002 |
MPA4015
Luentosali
|
Fri 10.10.2025 time 12:45 - 15:00 (2 h 15 min) |
Sosiaalipedagogiikka sosionomin toimintaympäristöissä SX00GE02-3002 |
MPD1002
Myllypuro-sali
|
Mon 13.10.2025 time 08:30 - 11:45 (3 h 15 min) |
Tentti ja purku, Sosiaalipedagogiikka sosionomin toimintaympäristöissä SX00GE02-3002 |
MPA2010
Oppimistila
|
Learning outcomes
Student
- is familiar with the theoretical foundations and basic concepts of social pedagogy
- is aware of the characteristics of a social pedagogical approach
- is familiar with the working environments and orientations of social services professionals
- is familiar with the role and significance of a Bachelor of Social Services (UAS) in different working environments and networks
- is familiar of the value base of social pedagogical work and the ethical principles of the social welfare professions
- understands the importance of critical thinking
- is familiar with the concept of reflection and understands its significance in the work of a Bachelor of Social Services (UAS).
Content
Social pedagogy as a field of science and practice
Key concepts and principles of social pedagogy
Working environments of a Bachelor of Social Services (UAS)
Work orientations in the field of social services
Social pedagogical values and professional ethics in social services
Critical thinking, reflection and significance in the work of a Bachelor of Social Services (UAS)
Teaching methods
Opintojaksolla on pakollista lähiopetusta, sekä itsenäistä opiskelua (aiheisiin orienoivat ennakkotehtävät, tenttiin valmistautuminen yms.)
Ryhmätyöt
Tentti
Location and time
22.8.-27.10. 2025
Myllypuro
Learning materials and recommended literature
Tenttialueena:
Lista tarkentuu myöhemmin
- luennot ja luentomateriaalit (opintojakson työtilassa Helin opetus ja Seijan opetus kansioissa)
- tenttikirja Nivala, Elina & Ryynänen, Sanna. 2024. Sosiaalipedagogiikka. Kohti inhimillistä yhteiskuntaa ja kestävää elämää. Helsinki: Gaudeamus. Teos on saatavissa kirjastoista myös e-kirjana.
Alternative completion methods of implementation
Erillinen verkkototeutus.
Exam dates and retake possibilities
10.10. klo 12.45-15.00 TENTTI tila A 5018
Tentissä on kaikille opiskelijoille runsas tenttiaika, eikä yksittäisiä lisäaikoja ole tarpeen käyttää. Jos sinulla kuitenkin on jokin muu yksilöllisen järjestelyn päätös, kerro siitä heti opintojakson alussa opettajalle.
Uusintatentti:
Hylätyn tentin voi uusia kaksi kertaa. Hyväksyttyä tenttiä voi korottaa kerran ensimmäisellä uusintatenttikerralla.
Uusintakoetilaisuuteen täytyy ilmoittautua etukäteen sähköpostitse molemmille opettajille. Ajankohdat ilmoitetaan myöhemmin.
1. uusintatentti
2. uusintatentti
Student workload
5 op= 135 t
Content scheduling
1. periodi
Further information for students
Lähiopetuksessa on läsnäolovelvollisuus. (Aiemmaan osaamisen osoittaminen Ahot- hakemus tulee tehdä ennen opintojakson alkua. Sähköinen Ahot-hakemus osioitetaan opintojakson opettajalle)
Pe 22.8. klo 8.30-11.45 Orientaatio HM ja SM
Ma 1.09.2025 12.45 - 16.00 HM
Ti 2.9. klo 8.30-11.45 SM
Ti 16.09.2025 10.15 - 11.45 HM
Ma 29.9. klo 8.30-11.45 SM ja HM
Ti. klo 12.45-16.00 SM tila A2022
Ke 8.10. klo 13.30-16 Vierailu Lapinlahden Lähteeseen, Aleksis Kiven juhlatila
xxx Tehtävän palautus klo 23.45 mennessä
Pe 10.10. klo 8.30-11.45 Tehtävän reflektio SM
klo 12.45-15.00 TENTTI
Opettaja kertoo opintojakson alussa tekoälyn käyttöön liittyvät linjaukset. Tekoälyn käyttäminen tehtävissä, joissa se on erikseen kielletty, on opintovilppiä.
Samoin tekoälyn puutteellinen merkintä on vilppiä.
Assessment methods and criteria
Läsnäolot, sekä tehtävät suoritettu hyväksytysti (hyväksytty/täydennettävä arviointiasteikko).
Tentti suoritettu hyväksytysti (0-5 arviointiasteikko), kriteerit:
• sosiaalipedagogisten käsitteiden osaaminen, niiden määrittely
• kysymykseen vastaaminen ja olennaisten asioiden käsittely
• vastauksen loogisuus ja selkeys, perustelut ja käytännön esimerkit
• pohdinta
Arviointitasot;
(0) Hylätty
Vastauksesta ei käy ilmi, että tenttikirjallisuutta on luettu ja ymmärretty, vaan vastaus pohjautuu arkiajattelun. Vastaus saattaa sisältää runsaasti olennaisia asiavirheitä ja merkittäviä väärinkäsityksiä tai painottua pelkästään epäolennaisiin asioihin.
(1-2) Tyydyttävä
Vastaus, joka sisältää joitakin oikein ymmärrettyjä, tenttikirjallisuudessa mainittuja asioita. Vastaus saattaa painottua epäolennaisiin asioihin tai sisältää joitakin asiavirheitä ja väärinkäsityksiä, mutta osoittaa kuitenkin opiskelijan hallitsevan opittavan aineiston vähimmäistasolla. Vastaus on suppea tai liian laaja.
(3-4) Hyvä
Asiapitoinen tenttikirjallisuuden ymmärrykseen perustuva vastaus, joka kuitenkin voi sisältää myös jonkun yksittäisen asiavirheen, väärinkäsityksen tai epäolennaisen asian. Opittavan aineiston perussisältö on pääosin hyvin ymmärretty ja rakenne on selkeä. Vastaus sisältää myös joitakin tärkeitä yksityiskohtia ja/tai olennaisia teoriaa kuvaavia käytännön esimerkkejä ja pohdintaa.
(5) Kiitettävä
Erinomainen, tenttikirjallisuuteen perustuva vastaus, joka ei sisällä asiavirheitä, väärinkäsityksiä tai epäolennaisia asioita. Opittavan alueen sisältö ja rakenne on erittäin hyvin ymmärretty. Vastaus sisältää paljon tärkeitä yksityiskohtia ja olennaisia teoriaa hyvin kuvaavia käytännön esimerkkejä ja teoriaa avaavaa pohdintaa.
Opintojakson kokonaisarvosana (numero) muodostuu tenttiarvosanan perusteella, kun läsnäolot, tehtävä ja tentti on suoritettu hyväksytysti.
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Framework of assessment is attached in the curriculum's description.
Assessment criteria, approved/failed
Framework of assessment is attached in the curriculum's description.