Siirry suoraan sisältöön

Asiakaskokemuksen kehittäminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: LD00FS68-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
05.05.2025 - 10.08.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
Ilmoittaudu toteutukselle OMAssa
Ajoitus
25.08.2025 - 12.12.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
Leiritie 1
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 35
Koulutus
Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettajat
Pia Väkiparta-Lehtonen
Vastuuopettaja
Anne Perkiö
Ryhmät
LXD24S2V
Liiketalouden tutkinto-ohjelma, verkkototeutus
Opintojakso
LD00FS68

Toteutuksella on 9 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 36 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ke 27.08.2025 klo 16:00 - 20:00
(4 t 0 min)
Asiakaskokemuksen kehittäminen LD00FS68-3003
Online
Ke 10.09.2025 klo 16:00 - 20:00
(4 t 0 min)
Asiakaskokemuksen kehittäminen LD00FS68-3003
Online
Ke 24.09.2025 klo 16:00 - 20:00
(4 t 0 min)
Asiakaskokemuksen kehittäminen LD00FS68-3003
Online
Ke 08.10.2025 klo 16:00 - 20:00
(4 t 0 min)
Asiakaskokemuksen kehittäminen LD00FS68-3003
Online
Ke 22.10.2025 klo 16:00 - 20:00
(4 t 0 min)
Asiakaskokemuksen kehittäminen LD00FS68-3003
Online
Ke 05.11.2025 klo 16:00 - 20:00
(4 t 0 min)
Asiakaskokemuksen kehittäminen LD00FS68-3003
Online
Ke 19.11.2025 klo 16:00 - 20:00
(4 t 0 min)
Asiakaskokemuksen kehittäminen LD00FS68-3003
Online
Ke 03.12.2025 klo 16:00 - 20:00
(4 t 0 min)
Asiakaskokemuksen kehittäminen LD00FS68-3003
Online
Ke 17.12.2025 klo 16:00 - 20:00
(4 t 0 min)
Asiakaskokemuksen kehittäminen LD00FS68-3003
Online
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää asiakaskokemuksen merkityksen liiketoimintalähtöisten palveluratkaisujen kehittämisessä. Opiskelija ymmärtää kuluttajakäyttäytymisen teorioita osana asiakaskokemuksen parantamista sekä osaa kuvata olemassa olevaa palvelupolkua käyttäjän näkökulmasta. Opiskelija tunnistaa kehitystarpeita ja osaa ideoida niihin ratkaisuja sekä osaa suunnitella ja kuvata asetettuja tavoitteita tukevia palveluratkaisuja

Sisältö

- kuluttajakäyttäytymisen tietoperusta
- arvojen merkitys kuluttajakäyttäytymisessä
- palvelukokemuksen kehittämisen menetelmät
- asiakaskokemus
- palveluiden merkitys yhteiskunnallisen hyvinvoinnin rakentamisessa.

Aika ja paikka

Lukujärjestyksen mukaan.

Oppimateriaalit

Consumer behaviour : an European perspective / Michael Solomon, Gary Bamossy, Søren Askegaard, Margaret K. Hogg. tai vastaava
Muu kurssimateriaali

Opetusmenetelmät

Aktivoiva luento
Ryhmätyöt
Itsenäiset tehtävät
Työpajat

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

-

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

-

Kansainvälisyys

-

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Kurssitehtävät itsenäisesti

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Lähiopetus 32 h
Oppimistehtävät 61 h
Itsenäinen opiskelu 42 h

Sisällön jaksotus

-

Lisätietoja opiskelijoille

Esitietovaatimus: markkinoinnin perusopintoja 5op

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

60% yksilötehtävät
40% ryhmätehtävät

Esitietovaatimukset

Markkinointi 5 op tai vastaava osaaminen

Siirry alkuun