Siirry suoraan sisältöön

Markkinointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: LD00GH45-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
05.05.2025 - 10.08.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
Ilmoittaudu toteutukselle OMAssa
Ajoitus
25.08.2025 - 10.10.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
Leiritie 1
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 35
Koulutus
Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettajat
Maria Paassola
Vastuuopettaja
Anne Perkiö
Ryhmät
LXD25S2
Liiketalouden tutkinto-ohjelma monimuoto
Opintojakso
LD00GH45

Toteutuksella on 7 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 26 t 15 min.

Aika Aihe Tila
Ti 26.08.2025 klo 17:00 - 20:45
(3 t 45 min)
Markkinointi LD00GH45-3001
Online
Ti 02.09.2025 klo 17:00 - 20:45
(3 t 45 min)
Markkinointi LD00GH45-3001
Online
Ti 09.09.2025 klo 17:00 - 20:45
(3 t 45 min)
Markkinointi LD00GH45-3001
Online
Ti 16.09.2025 klo 17:00 - 20:45
(3 t 45 min)
Markkinointi LD00GH45-3001
Online
Ti 23.09.2025 klo 17:00 - 20:45
(3 t 45 min)
Markkinointi LD00GH45-3001
Online
Ti 30.09.2025 klo 17:00 - 20:45
(3 t 45 min)
Markkinointi LD00GH45-3001
Online
Ti 07.10.2025 klo 17:00 - 20:45
(3 t 45 min)
Markkinointi LD00GH45-3001
Online
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää markkinoinnin, palvelujen ja myynnin roolin yrityksen strategiassa sekä asiakaslähtöisen markkinoinnin menestystekijänä liiketoiminnan toteuttamisessa. Opiskelija tuntee markkinoinnin keskeisimmät käsitteet ja tunnistaa markkinoinnin eri osa-alueita ja niiden käsitteistöä. Opiskelija osaa etsiä, analysoida ja tuottaa tietoa sekä tehdä kehittämisehdotuksia liiketoiminnan suunnittelun tueksi.

Sisältö

- Liiketoimintaympäristö ja sen vaikutukset markkinointiin
- Markkinoinnin kilpailukeinot
- Markkinoinnin suunnittelu, toteuttaminen ja seuranta
- Kestävä markkinointi
- Tekoäly markkinoinnissa

Aika ja paikka

Opetus tapahtuu Zoomissa
Lopputentti itselle sopivana ajankohtana kampuksella tai tenttivierailuna toisen korkeakoulun Exam-tenttitilassa viikon 40 aikana (uusintamahdollisuudet viikkojen 41 ja 42 aikana)

Oppimateriaalit

Kurssi- ja tenttikirja:

Bergström, S. & Leppänen, A. 2021. Yrityksen asiakasmarkkinointi. 19., uudistettu painos. Helsinki: Edita

Opetusmenetelmät

Viikoittainen luento Zoomissa lukujärjestyksen mukaan
Viikoittaiset kotitehtävät (5 kpl)
Kurssin lopussa tentti

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

-

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Lopputentti itselle sopivana ajankohtana kampuksella tai tenttivierailuna toisen korkeakoulun Exam-tenttitilassa viikon 40 aikana

Uusintamahdollisuudet viikkojen 41 ja 42 aikana

Kansainvälisyys

-

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ole yhteydessä opettajaan

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Viikoittaiset kotitehtävät (5 kpl)
Lopputentti itselle sopivana ajankohtana viikon 40 aikana
Uusintamahdollisuudet viikkojen 41 ja 42 aikana

Sisällön jaksotus

-

Lisätietoja opiskelijoille

-

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

50% arvosanasta kurssitehtävistä
50% arvosanasta lopputentistä

Siirry alkuun