Anatomy and Physiology (online) (5 ECTS)
Code: SX00FZ31-3001
General information
- Enrollment
-
05.05.2025 - 14.09.2025
Enrollment is ongoing
Enroll to the implementation in OMA
- Timing
-
25.08.2025 - 21.11.2025
The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 ECTS
- Virtual portion
- 4 ECTS
- Mode of delivery
- On-campus and online
- Unit
- School of Health Care
- Campus
- Myllypurontie 1
- Teaching languages
- English
- Seats
- 20 - 90
- Degree programmes
- Degree Programme in Nursing
- Teachers
- Niina Suni
- Teacher in charge
- Niina Suni
- Groups
-
SXN25S1AVDegree Programme in Nursing, open path
-
SXN25S1TBachelor of Health Care, Nursing, fulltime studies (aimed at immigrants)
-
SXN25S1EPDegree Programme in Nursing Daytime Studies, Edunation Pathway
- Course
- SX00FZ31
Objective
Student
- knows the basic structure and functions of the human body
- knows the principles of the regulatory system
Content
Basic structure of cells and tissues
Basic structure and function of the body
Principles of the body’s regulatory systems
Scientific terms for body structures
Location and time
Metropolia UAS, Moodle platform and teacher´s Zoom 25.8.- 21.11.2025
week 35 Orientation 2 hours,
week 36 Lecture 1, 4 hours
week 37 Lecture 2, 4 hours
week 38 Lecture 3 , 4 hours
week 39 Lecture 4, 4 hours
week 40 Examination, part 1 in Moodle
week 41 Lecture 5, 4 hours
week 42, Lecture 6, 4 hours
week 43 Lecture 7, 4 hours
week 44 Lecture 8, 4 hours
week 45 Examination, part 1 in Moodle
week 46 Retakes in Moodle
week 47 Retakes in Moodle
Materials
Litterature:
Marieb, Elaine N. (2012 or newer). Essentials of human anatomy and physiology. Pearson, USA.
Appropriate parts, look at the term lists and studying booklets of anatomy and pathophysiology in Moodle
Other books can also be used, books for practical nurses are good.
Materials in Moodle:
Lists of terms to be studied, teacher´s recordings and/or slides, Anatomy assignments and H5P exercises.
Examinations in Moodle.
Teaching methods
Compulsory attending into Orientation in Zoom 2 hours.
Student´s independent studying in Moodle platform.
8 x 4 hours of lectures in Zoom: https://metropolia.zoom.us/my/niinasuni
Two examinations in Moodle platform.
Exam schedules
See Moodle platform, exams page.
International connections
Some scientific terms of organs and parts of organs (Latin and some Greek).
Completion alternatives
Examinations.
Student workload
Student 135 hours:
26 hours Orientation and teacher´s lectures in Zoom
109 hours of independent studying: textbook, teacher´s recordings, Anatomy assignments, H5P tests and other materials in Moodle as well as examinations.
Content scheduling
Two parts: Anatomy and Physiology, Part 1 and Anatomy and Physiology, Part 2.
Two examinations and in the end two retakes of both parts (see Moodle, Exams page).
Further information
Do enroll into the execution in Forum (Oma). When your enrollment is accepted, look from the executions Forum (Oma) the information to get into the Moodle platform. You will get this information by Metropolia e-mail also.
Do enroll into Moodle with your Metropolia credentials.
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija
- osaa riittävästi etsiä tietoa ja käyttää alan tietoperustaa toimintansa suunnittelussa
- omaa riittävät tiedot ja taidot ammatillisessa toiminnassa
- toimii asiakas-/potilaslähtöisesti ja huomioi turvallisuuden sekä eettiset periaatteet
- kykenee arvioimaan omia vahvuuksiaan ja kehittymistarpeitaan
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija
- osaa hyödyntää näyttöön perustuvaa tietoa toimintansa suunnittelussa
- osaa toimia asiakas-/potilaslähtöisesti ja vastuullisesti
- osaa hyödyntää ammattieettisiä periaatteita toiminnassaan, huomioiden turvallisuuden näkökulmat
- osaa toimia vuorovaikutuksessa moninaisuuden huomioiden
- tunnistaa omat vahvuudet sekä kehittymistarpeet
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija
- soveltaa laaja-alaisesti ja ammattialan tietoa näyttöön perustuen
- osaa toimia asiakas-/potilaslähtöisesti ja vastuullisesti sekä osaa arvioida toimintansa seurauksia
- toimii ammattieettisten periaatteiden mukaisesti, huomioiden turvallisuuden näkökulmat
- osaa toimia vuorovaikutuksessa moninaisuutta kunnioittaen
- tunnistaa omat vahvuudet sekä kehittymistarpeet ja osaa kehittää toimintaansa
Assessment criteria, approved/failed
HYVÄKSYTTY
Opiskelija
- osaa riittävästi etsiä tietoa ja käyttää alan tietoperustaa toimintansa suunnittelussa
- omaa riittävät tiedot ja taidot ammatillisessa toiminnassa
- toimii asiakas-/potilaslähtöisesti ja huomioi turvallisuuden sekä eettiset periaatteet
- kykenee arvioimaan omia vahvuuksiaan ja kehittymistarpeitaan
HYLÄTTY
Opiskelija
- ei osaa riittävästi etsiä tietoa eikä osaa käyttää alan tietoperustaa toimintansa suunnittelussa
- ei omaa riittäviä tietoja ja taitoja ammatillisessa toiminnassa
- ei osaa toimia asiakas-/potilaslähtöisesti eikä osaa huomioida turvallisuus- eikä eettisiä periaatteita
- ei kykene arvioimaan omia vahvuuksiaan tai kehittymistarpeitaan
Assessment methods and criteria
Exams:
Anatomy and Physiology, Part 1; evaluation 0-5
Anatomy and Physiology, Part 2; evaluation 0-5
Final grading is the mean value of these two.
Qualifications
N/A