Skip to main content

Anatomy and Physiology (online) (5 ECTS)

Code: SX00FZ31-3001

General information


Enrollment
05.05.2025 - 14.09.2025
Enrollment is ongoing
Enroll to the implementation in OMA
Timing
25.08.2025 - 21.11.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 ECTS
Virtual portion
4 ECTS
Mode of delivery
On-campus and online
Unit
School of Health Care
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
English
Seats
20 - 90
Degree programmes
Degree Programme in Nursing
Teachers
Niina Suni
Teacher in charge
Niina Suni
Groups
SXN25S1AV
Degree Programme in Nursing, open path
SXN25S1T
Bachelor of Health Care, Nursing, fulltime studies (aimed at immigrants)
SXN25S1EP
Degree Programme in Nursing Daytime Studies, Edunation Pathway
Course
SX00FZ31
No reservations found for implementation SX00FZ31-3001!

Objective

Student
- knows the basic structure and functions of the human body
- knows the principles of the regulatory system

Content

Basic structure of cells and tissues
Basic structure and function of the body
Principles of the body’s regulatory systems
Scientific terms for body structures

Location and time

Metropolia UAS, Moodle platform and teacher´s Zoom 25.8.- 21.11.2025
week 35 Orientation 2 hours,
week 36 Lecture 1, 4 hours
week 37 Lecture 2, 4 hours
week 38 Lecture 3 , 4 hours
week 39 Lecture 4, 4 hours
week 40 Examination, part 1 in Moodle
week 41 Lecture 5, 4 hours
week 42, Lecture 6, 4 hours
week 43 Lecture 7, 4 hours
week 44 Lecture 8, 4 hours
week 45 Examination, part 1 in Moodle
week 46 Retakes in Moodle
week 47 Retakes in Moodle

Materials

Litterature:
Marieb, Elaine N. (2012 or newer). Essentials of human anatomy and physiology. Pearson, USA.

Appropriate parts, look at the term lists and studying booklets of anatomy and pathophysiology in Moodle
Other books can also be used, books for practical nurses are good.

Materials in Moodle:
Lists of terms to be studied, teacher´s recordings and/or slides, Anatomy assignments and H5P exercises.

Examinations in Moodle.

Teaching methods

Compulsory attending into Orientation in Zoom 2 hours.
Student´s independent studying in Moodle platform.
8 x 4 hours of lectures in Zoom: https://metropolia.zoom.us/my/niinasuni
Two examinations in Moodle platform.

Exam schedules

See Moodle platform, exams page.

International connections

Some scientific terms of organs and parts of organs (Latin and some Greek).

Completion alternatives

Examinations.

Student workload

Student 135 hours:
26 hours Orientation and teacher´s lectures in Zoom
109 hours of independent studying: textbook, teacher´s recordings, Anatomy assignments, H5P tests and other materials in Moodle as well as examinations.

Content scheduling

Two parts: Anatomy and Physiology, Part 1 and Anatomy and Physiology, Part 2.
Two examinations and in the end two retakes of both parts (see Moodle, Exams page).

Further information

Do enroll into the execution in Forum (Oma). When your enrollment is accepted, look from the executions Forum (Oma) the information to get into the Moodle platform. You will get this information by Metropolia e-mail also.
Do enroll into Moodle with your Metropolia credentials.

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija
- osaa riittävästi etsiä tietoa ja käyttää alan tietoperustaa toimintansa suunnittelussa
- omaa riittävät tiedot ja taidot ammatillisessa toiminnassa
- toimii asiakas-/potilaslähtöisesti ja huomioi turvallisuuden sekä eettiset periaatteet
- kykenee arvioimaan omia vahvuuksiaan ja kehittymistarpeitaan

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija
- osaa hyödyntää näyttöön perustuvaa tietoa toimintansa suunnittelussa
- osaa toimia asiakas-/potilaslähtöisesti ja vastuullisesti
- osaa hyödyntää ammattieettisiä periaatteita toiminnassaan, huomioiden turvallisuuden näkökulmat
- osaa toimia vuorovaikutuksessa moninaisuuden huomioiden
- tunnistaa omat vahvuudet sekä kehittymistarpeet

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija
- soveltaa laaja-alaisesti ja ammattialan tietoa näyttöön perustuen
- osaa toimia asiakas-/potilaslähtöisesti ja vastuullisesti sekä osaa arvioida toimintansa seurauksia
- toimii ammattieettisten periaatteiden mukaisesti, huomioiden turvallisuuden näkökulmat
- osaa toimia vuorovaikutuksessa moninaisuutta kunnioittaen
- tunnistaa omat vahvuudet sekä kehittymistarpeet ja osaa kehittää toimintaansa

Assessment criteria, approved/failed

HYVÄKSYTTY
Opiskelija
- osaa riittävästi etsiä tietoa ja käyttää alan tietoperustaa toimintansa suunnittelussa
- omaa riittävät tiedot ja taidot ammatillisessa toiminnassa
- toimii asiakas-/potilaslähtöisesti ja huomioi turvallisuuden sekä eettiset periaatteet
- kykenee arvioimaan omia vahvuuksiaan ja kehittymistarpeitaan

HYLÄTTY
Opiskelija
- ei osaa riittävästi etsiä tietoa eikä osaa käyttää alan tietoperustaa toimintansa suunnittelussa
- ei omaa riittäviä tietoja ja taitoja ammatillisessa toiminnassa
- ei osaa toimia asiakas-/potilaslähtöisesti eikä osaa huomioida turvallisuus- eikä eettisiä periaatteita
- ei kykene arvioimaan omia vahvuuksiaan tai kehittymistarpeitaan

Assessment methods and criteria

Exams:
Anatomy and Physiology, Part 1; evaluation 0-5
Anatomy and Physiology, Part 2; evaluation 0-5

Final grading is the mean value of these two.

Qualifications

N/A

Go back to top of page